• Äldre 22 Aug 12:02
    19357 visningar
    36 svar
    36
    19357

    du som har hund. vad har du för matta i vardagsrummet?

    jag hade tidigare en såndär mjuk matta. (sån som typ alla har / hade i vardagsrummet) tröttnade enormt på alla hår som fastnade och inte gick bort med dammsugaren, så den åkte ut och byttes mot en trasmatta som håren inte syns på och som gick att tvätta i själv i tvättstugan.
    det har varit sååå smidigt!

    men nu är jag sjukt trött på att ha en ful trasmatta i vardagsrummet. men frågan är vad jag ska välja för matta som man inte behöver slita ihjäl sig med.


    ~~ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel~~ * 070222*
  • Svar på tråden du som har hund. vad har du för matta i vardagsrummet?
  • Äldre 22 Aug 12:04
    #1

    Matta när man har hund? Överambitiöst...

  • iii
    Äldre 22 Aug 13:23
    #2

    Jag har en vanlig matta men tillåter inte hunden att ligga på den. Han har sin egen madrass bredvid soffan istället. Visst blir det lite hår ändå som virvlar runt och hamnar på mattan, men det är så lite så det kan jag leva med.

  • Mångli­mt
    Äldre 22 Aug 14:21
    #3

    Matta? Vad är det?

    Nej här hemma finns inga mattor

  • Pikaur
    Äldre 22 Aug 14:25
    #4

    Ingen. Det är räserbana för jycken där

  • Anemia
    Äldre 22 Aug 14:26
    #5

    Matta?? Förstår inte frågan... jag har ju hund!

  • Äldre 22 Aug 14:27
    #6

    Åhhh ahaaa man ska alltså inte HA ngn matta. Som jag har undrat hur i helvete andra som har hund gör, det är ju apäckligt med alla hår i mattan.


    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Birgit­ta2
    Äldre 22 Aug 14:31
    #7

    Jag har en stor äkta matta under vardagsrumsbordet och en framför bokhyllan. Vi dammsuger ett par gånger i veckan så jag har ännu inte märkt att det blir så mycket hår. Likaså har vi två katter som fäller. Men städar man normalt så märks det ju inte.

  • Äldre 22 Aug 14:32
    #8
    Birgitta2 skrev 2008-08-22 14:31:20 följande:
    Jag har en stor äkta matta under vardagsrumsbordet och en framför bokhyllan. Vi dammsuger ett par gånger i veckan så jag har ännu inte märkt att det blir så mycket hår. Likaså har vi två katter som fäller. Men städar man normalt så märks det ju inte.
    Hupp.. jag tycker då det märks defenitivt. Usch och fy vad det märks och jag dammsuger nästan varje dag. Måste ha en riktigt kass dammsugare jag.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Äldre 22 Aug 14:34
    #9
    Birgitta2 skrev 2008-08-22 14:31:20 följande:
    Jag har en stor äkta matta under vardagsrumsbordet och en framför bokhyllan. Vi dammsuger ett par gånger i veckan så jag har ännu inte märkt att det blir så mycket hår. Likaså har vi två katter som fäller. Men städar man normalt så märks det ju inte.
    "Städar man normalt så märks det ju inte."??? Hos oss märks det även om vi så dammsuger varje dag, därför åkte mattorna ut.
  • ElinC
    Äldre 22 Aug 14:35
    #10

    Vi har hund och matta i vardagsrummet. Dessutom barn. Jag brukar köpa sånna där billiga på rusta för typ 199 kr. Ganska släta mattor. De är lätta att hålla rena och blir det för mycket fläckar och sånt så är det bara att slänga och köpa en ny. Dessutom brukar jag tänka på att ha färger som går åt samma håll som färgen på pälsen. Då syns det inte så himla mycket. Vit matta och svart hund är ju ingen hit.

Svar på tråden du som har hund. vad har du för matta i vardagsrummet?