• Såckan

    GeKås/Ullaredtråden volym 8

    Här kan vi samlas och prata om utbud, fynd, kö etc etc etc på vårt shoppingparadis GeKås

    Information om öppettider m.m.
    www.gekas.se

    Volym 7:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m33342079-200.html

    Volym 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m30317600.html

    Volym 5:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m27578753.html

    Volym 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24540952.html

    Bildtråd 1: www.familjeliv.se/Forum-3-96/m31364053.html

    Bildtråd 2: www.familjeliv.se/Forum-3-96/m34244809.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-03 10:15
    Bildtråd 3: www.familjeliv.se/Forum-3-96/m36849581.html

  • Svar på tråden GeKås/Ullaredtråden volym 8
  • Adelisa

    OJ, vad ni skriver. ny tråd och allt.

    FLER än miss kaos och jag som skall dit på SÖNDAG????


    Julian 060210 Adrian 071230
  • Spindelskratt

    Vi har med en 2-åring. Vi fyllde en vagn med endast kläder o la våra jackor överst så kunde gossen sitta på högen, mera bekvämt än att sitta i kundstolen flera timmar. Han somnade sedan på högen. Då ställde vi den andra kundvagnen som var full på en kundparkering o hämtade bara en till. Gick utmärkt! Inga problem alls när vi kom till kassan.


    Stumpan82 skrev 2008-09-05 08:52:30 följande:
    Imorgon åker vi till ullared någon som vet om det finns låna sulky man kan låna eller??? behöver platsen i bilen
  • Smultronhjärta
    Bellevue skrev 2008-09-05 09:29:21 följande:
    Man kan inte säga att man inte får ha det i vagnen, men man kan säga att det inte är lämpligt eftersom det är en matta och inte behandlad för att passa barn. Om folk sen vill utsätta sina små barn för olämpligheter....usch, jag ryser.Lammskinn är bra att ha i vagnen/sängen på sommaren också eftersom det reglerar temperaturen åt båda hållen.
    Mailar man Ikea och frågar om deras Ludde så får man rekommendationen från dem att använda det som en matta..
    Lammskinn är toppen tycker jag-även om jag nu i sommar fick en rejäl förklaring av en okunnande att jag inte var klok som hade sonen sittandes på ett lammskinn när det var såå varmt uteFörvånad Har två stycken lammfällar från Gekås och de är jättebra och fina samt att de har bara blivit finare ju mer vi använt dem(läs mindre gula)
    **Max Lejon 070227**
  • Bellevue
    Smultronhjärta skrev 2008-09-05 09:33:54 följande:
    Mailar man Ikea och frågar om deras Ludde så får man rekommendationen från dem att använda det som en matta..Lammskinn är toppen tycker jag-även om jag nu i sommar fick en rejäl förklaring av en okunnande att jag inte var klok som hade sonen sittandes på ett lammskinn när det var såå varmt ute Har två stycken lammfällar från Gekås och de är jättebra och fina samt att de har bara blivit finare ju mer vi använt dem(läs mindre gula)
    Haha, vi har också ett från gekås som vi har flyttat mellan sängen och vagnen. Min mamma hade köpt ett skinn på en gård i norra Dalarna som min son skulle få i julklapp. När vi sa att vi skulle köpa ett till på gekås(det är drygt att flytta emellan) fick han det häromveckan. Men jag tror att jag ska köpa ett till på gekås och sen ha det här i pulkan bara. Det är helt enkelt inte lika bra. Visst blev dom mindre gula fort?
    Jag gick och väntade på att ngn skulle opponera sig mot skinnet i somras, men ingen gjorde det. Jag kanske ser elak ut
  • passau
    Adelisa skrev 2008-09-05 09:31:38 följande:
    OJ, vad ni skriver. ny tråd och allt.FLER än miss kaos och jag som skall dit på SÖNDAG????
    vi ska dit på söndag!
  • holy

    Jag åker ner fredag och hem lördag kväll =)


    Rettis skrev 2008-09-05 09:24:22 följande:
    jag är oxå där då!! Åker ner lördagen! Det är ett helt år sen sist!!!
  • lilla frö

    Skriver igen.
    nån som vet vad stängselstolparna kosta på Ge-kås dom vita i plast???

    //Malin

  • mamma till Leo
    muminmamma skrev 2008-09-05 11:06:29 följande:
    någon som vet när dom tar fram julsakerna???
    läste för ngn vecka sedan i tråden att de redan böjat ta fram lite sånt .....blä måste jag säga....alldeles för tiigt
  • Karl Fazer

    Hittade det här angående Ikeas fårskinn

    Hej,

    Tack för ditt mail.
    Ludde fårskinn innehåller inga farliga kemikalier. Dock rekommederar vi inte att använda denna till små barn. Detta pga att håren på fällen är ganska långa och barnet lätt kan få dem i munnen. Håren i sig är även ganska sträva, vilket kan medföra att om ett litet barn ligger med sin bara hud mot fällen så kan huden av friktionen bli röd och lite irriterad. Fällen säljs som en matta.

    Med vänlig hälsning
    IKEA Kundservice, Marie

    Jag har tänkt ha det i vagnen under åkpåsen och ser absolut inga problem med det. Men är det billigare på Gekås så köper jag där istället. Men finns det bara gult där? Skulle hellre ha grått som finns på Ikea.

Svar på tråden GeKås/Ullaredtråden volym 8