• Äldre 4 Sep 13:55
    195131 visningar
    4823 svar
    4823
    195131

    GeKås/Ullaredtråden volym 8

    Här kan vi samlas och prata om utbud, fynd, kö etc etc etc på vårt shoppingparadis GeKås

    Information om öppettider m.m.
    www.gekas.se

    Volym 7:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m33342079-200.html

    Volym 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m30317600.html

    Volym 5:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m27578753.html

    Volym 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24540952.html

    Bildtråd 1: www.familjeliv.se/Forum-3-96/m31364053.html

    Bildtråd 2: www.familjeliv.se/Forum-3-96/m34244809.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-03 10:15
    Bildtråd 3: www.familjeliv.se/Forum-3-96/m36849581.html

  • Svar på tråden GeKås/Ullaredtråden volym 8
  • Mollym­ajs
    Äldre 6 Sep 19:20

    Nån som vet ca pris på bäddsett till vagga/ vagn och om det finns sånna täcken med o pris ca?

  • Äldre 6 Sep 19:36

    Carrie- Var på gekås idag och då hade dom bara svarta och genomskinliga.

  • Flaxa1
    Äldre 6 Sep 19:59

    Nu har jag lagt in bilder i mitt galleri från dagens shoppingtur. Från toppen och ner till skorna är det som är nytt! Skorna är från Sko-Boo, det andra innifrån GK:s. =)

  • Äldre 6 Sep 20:15

    Hmm i våras när jag var där sist så fanns dessa butiker runtom:

    I gallerian finns:

    Scorett Outlet
    Lantmännen??
    Nån affär som är typ som Cervera
    Frisörschampoo butik till lite lägre priser.
    En damklädesaffär
    Och en affär med möbler, fyrhjulingar osv.

    bakom gallerian finns
    Netonnet
    Bilmuseet
    Glasögonfabriken

    Till vänster från Gekås utgång
    Skokanonen och textilkompaniet

    och ännu mer till vänster finns
    En sportaffär
    en bokhandel
    En fiskeaffär ??
    En blomsteraffär

    FramförGekås Finns
    En Guldsmedsaffär???
    Sko-Boo

    Snett till höger finns
    En väskaffär
    Göteborgskex.

    Så nu minns jag inte fler. Nån som kan rätta mig för jättegärna göra det.

  • blekin­ge
    Äldre 6 Sep 20:34

    Jag är på jakt efter spjälskydd som är lite extra högt och stadigare än tex IKEAs. Finns det i Ullared?

  • blekin­ge
    Äldre 6 Sep 20:44

    Min son är 117 cm lång. Ska jag köpa stl 120 eller 130 i overall till honom? Det är svårt att veta när det inte är de vanliga storlekarna som 122 och 128.

  • malins­79
    Äldre 6 Sep 21:03
    blekinge skrev 2008-09-06 20:44:18 följande:
    Min son är 117 cm lång. Ska jag köpa stl 120 eller 130 i overall till honom? Det är svårt att veta när det inte är de vanliga storlekarna som 122 och 128.
    Det bästa är att mäta hans ben och sen har med dig måttband och mäta på overallerna det skiljer väldigt i storlekarna.
  • Äldre 6 Sep 21:28

    Hej igen! Någon som vet om de har åkpåsar med fårfäll eller liknande, alltså en varmare åkpåse till vagn på GeKås?

  • jelp77
    Äldre 6 Sep 22:13

    Blekinge: vill varna dig för Gekås spjälskydd, det är nog det jag blivit mest missnöjd med där, det var inte stabilt alls. Min dotter tryckte ner det med benen hela tiden och sen gick det inte att räta upp igen, helt värdelöst var det vi köpte i alla fall. Men nästan allt annat vi köpt där till dottern har vi varit helt nöjda med.

  • jelp77
    Äldre 6 Sep 22:17

    Var på Gekås idag, oj vad mycket folk det var där. Trodde inte det när det inte var lön, barnbidrag eller så... Fick dock handlat det mesta vi behövde o lite till. Min dotter fick en mjuk Teletubbie med ljus och ljud. Jättefin!

    Min dotter satt i mormors vagn hela tiden så att vi skulle kunna titta i lugn och ro. Det var första gången vi hade med oss henne, hon är 1,5 år. Men vi kände oss ändå stressade och jag känner att det inte alls gav henne nåt. Hon fick sitta länge i bil och länge i kundvagn. Tills sist tröttnade hon ju men kunde inte gå själv där inne... Hon somnade inte där heller så hon var jättetrött när vi skulle hem. Vi tog med henne för att pröva skor o kläder, men vi bestämde oss för att inte plåga henne med skoaffären med och kläderna hade jag hellre mätt hemma för att få rätt storlek. Nästa gång får hon stanna hemma i stället.

    Är annars nöjd med inköpen, köpte en del små julklappar till kompisar barn, en hel del barnkläder till dottern samt annat som vi behövde ha hem. Köpte även stora resväskor billigt, ska åka t Kanarieöarna till våren!

Svar på tråden GeKås/Ullaredtråden volym 8