• Äldre 4 Sep 13:55
    195691 visningar
    4823 svar
    4823
    195691

    GeKås/Ullaredtråden volym 8

    Här kan vi samlas och prata om utbud, fynd, kö etc etc etc på vårt shoppingparadis GeKås

    Information om öppettider m.m.
    www.gekas.se

    Volym 7:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m33342079-200.html

    Volym 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m30317600.html

    Volym 5:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m27578753.html

    Volym 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24540952.html

    Bildtråd 1: www.familjeliv.se/Forum-3-96/m31364053.html

    Bildtråd 2: www.familjeliv.se/Forum-3-96/m34244809.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-03 10:15
    Bildtråd 3: www.familjeliv.se/Forum-3-96/m36849581.html

  • Svar på tråden GeKås/Ullaredtråden volym 8
  • Äldre 3 Oct 11:37

    Tack för svar Min mamma ska dit på måndag! Då blir det minst 1 till sonen.
    Diana P skrev 2008-10-02 23:15:46 följande:


    Smulan: De flesta overaller ligger mellan 250-300kr och när jag var där i lördags fanns med MASSOR till killar, många fler än till tjejer. Tror att den storlek du är ute efter är en utav de storlekar de finns flest i.
  • Dame72
    Äldre 3 Oct 11:41

    Nån som har tips på vad det kan finnas till 7 årig kille (storl 140) och 5 årig tjej (storl 120) när jag kommer dit på måndag?
    Även julklappar!
    Nån som har koll på arbetskläder? Typ verkstad/snickare.


    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Äldre 3 Oct 11:54
    Pigelinen skrev 2008-10-03 10:44:37 följande:
    Nu har jag lagt in bilder i bildtråden om någon vill se....  var där igår och Min lilla tjej på 5 v var super duktig. Sov i bilen ner (3timmar), åt och var vaken i ca 45minuter somnade i vagnen och sov fram tills jag var klar och gått ut ur varuhuset 3timmar, åt och var vaken ca 45 minuter och sov i 2 timmar till... sen satte jag henne i bilen och hon var väl vaken till och från hem.
    Funderar på att åka till gekås snart, har en tös som e 6 veckor och hon e redan ganska van vid shopping Tänkte bara fråga dej som har barn i samma ålder Va där mycke typ leggins/tajts till dom små eller e de endast strumpbyxor som gäller? Tycker alla strumpbyxor sitter så konstigt, snyggare m tajts Fanns de mycke annat fins till dom små? Hon har såå mycke kläder redan men jag skyller på att de e första barnet och då får man handla
  • BimBim o Knorra­ns Mamma
    Äldre 3 Oct 12:19

    Hej. Jag o svärmor åker till gekås om en timme. har ca 2 timmar dit så är väl där vid 4 tiden kanske. Ska bli skoj eftersom hon lovat att betala det mesta
    Nåt ni sett där på sistone som jag absolut inte får glömma köpa?
    Har en son som är 1,5 år.
    Nåt ni kommer på på rak arm sådär? brukar nämligen läsa massa i tråden efter jag varit där och kommer jämt på att jag missat nåt då

  • Tuss84
    Äldre 3 Oct 12:20

    Någon som vet om det finns gästsängar att köpa?
    Sån där som man fäller ihop, typ tältsäng men lite mer stabil. Med en madrass till som är ca 5 cm tjock eller så!

    Skulle verkligen behöva en då vi väntar besök från Göteborg den 16-20 oktober! :)

  • hib58
    Äldre 3 Oct 12:28

    Hej.

    Får väl retas lite. ( Hoppas ingen tar illa upp)

    Ullared är ett samhälle .
    I Ullared ligger ovanligt många butiker för ett så litet samhälle.

    En av butikerna är naturligtvis Ge-Kås.

    Sen har vi

    Sko-Boo
    Guld och Silver i Ullared
    Nimo
    Bok-Olles
    Blomstergruvan
    EN Outletbutik
    Look-In
    Jakt o Fiske
    Sportbutik
    Kvinnabutik
    Skokanonen
    En skobutik till ( kommer inte ihåg namnet)
    En hushållsartiklarsbutik
    Lantmännen butik
    En hårvårdsbutik
    EN glasögonaffär
    Ullareds El
    Stantons (restaurang)
    Harrys (restaurang)
    Järnvägsrestaurangen
    Dinos ( Restaurang)
    En Kexbutik
    En Hälsokostbutik
    En garn och gardinaffär
    En väskaffär
    Netonnet
    Apotek
    En bilfärsäljare
    Shell
    Norsk Hydro
    Närbutiken
    Ica
    Dianas Zonterapi o Osteopati
    Göran Karlssons Motormuseum (grundaren till Ge-Kås)

    Jag tror det är det mesta i butiksväg i samhället,
    Sen finns det ju andra företag också,men de är ju kanske inte intressanta här.
    Sen finns det ju runt om också och en hel del övernattningsmöjligheter som B & B. vandrarhem , motell, Camping med mera i omgivninagrna

    Ha det så bra när Ni besöker Ge-Kås med omgivning. Ta god tid på Er och stor bil. Är härligt och se hur folk trycker in i bilarna.
    En gång var det nog en som förhandlat sig på Netonnet.
    Trevlig helg

  • emotio­n
    Äldre 3 Oct 12:37

    Mycket av det på Gekås är 2:a sorering så mycket av grejerna är det något galet med. Jag har blandannat kommit hem med strumpbyxor som varit över en meter får långa i benen, en barnbok med tryckfel, brioleksaker med obalanserade hjul ja och en massa annat. Eftersom man bör en bra bit bort blir det juh aldrig att man reklamerar de saker som man köpt som varit fel på och det tjänar gekås bra med pengar på. Gäller att syna sakerna väl.

    Sen ska man inte alltid förutsätta att allt är billigt bara för det är Gekås.

    Gekås har mycket skit men är man duktig kan man göra riktiga fynd. Det är stor skillnad på vad jag kom hem med första gången jag besökte Gekås och nu efter ett 15-tal besök.

  • GuteCa­rra
    Äldre 3 Oct 13:39

    Nån som vet om det finns on the peak jackor i strl 80 på Ullared nu? Tycker dom är så fina så vill gärna ha en till min lilltjej:) Finns det mycket bra leksaker tex fischer price?

  • Äldre 3 Oct 13:39
    lyckligmamma skrev 2008-10-03 10:34:09 följande:
    lite kul att du är lärare, men ändå inte kan läsa små lätta texter. jag undrade om , vart sakerna kom ifrån, inte att det finns stora Ullared affärer runt om i Sverige. Men du är väl inte lärare i svenska, hoppas jag
    Här är vi trevliga. Får väl i min tur hoppas att du inte jobbar med människor... så otrevlig som du verkar vara att döma av ditt inlägg.

    Meningen "Det är väl likt ÖB och Rusta" tycker jag absolut syftar på att Ullared/Gekås är likt ÖB och Rusta. Klart att det kan syfta på Gekås inköpsställen, men det är absolut inte det enda självklara alternativet. Och jag skulle inte vilja påstå att din mening är ett typexempel på god svenska.

    Ursäkta alla andra för den tråkiga tonen i detta inlägg. Känner mig rätt chockad, hade aldrig trott att jag skulle bli påhoppad för ett inlägg i denna tråd, när jag själv enbart skrivit trevliga inlägg i syfte att hjälpa, men det finns visst folk till allt
    Elvira dec -04, Oskar juni -08
  • Tuss84
    Äldre 3 Oct 13:44

    Ingen som vet nåt om gästsängen jag frågade om tidigare?! ;)

Svar på tråden GeKås/Ullaredtråden volym 8