• Anonym (hmm..­.)
    Äldre 5 Sep 12:12
    42000 visningar
    63 svar
    63
    42000

    Att sälja sina underkläder för extra inkomst....

    Någon som har gjort det?

    Jag funderar på det. Är inte i desperat behov av pengar, men lite extra hade inte skadat just nu....

    Har kontakt med en kille via en fejk mailadress (ej mitt riktiga namn). Han vill köpa av mig och vill gärna ha msn- och telefonkontakt, men det har jag sagt nej till. Vill inte ha mer kontakt än via mailen, och när köpet är gjort så stänger jag ner mailadressen är det tänkt...
    Hur har ni gjort med betalning? Givetvis vill jag ha pengarna först, sen skickar jag till honom. Kan han på nåt sätt spåra mig via mitt kontonummer som han får? (han får inte mitt privata kontonummer utan ett annat som jag skapat)

    Någon som vet? erfarenheter etc? Han verkar harmlös, men man vet ju aldrig vilka psykon som sitter på andra sidan...

  • Svar på tråden Att sälja sina underkläder för extra inkomst....
  • Anonym (08)
    Äldre 5 Sep 12:17
    #1

    Har inte gjort detta själv och tänker inte komma med några moralpredikningar huruvida jag tycker det är "rätt eller fel"; är ditt val så länge du är vuxen.

    Men jag skulle aldrig ge ut ett kontonummer, inte ens för "vanliga" saker jag säljer.

    Varför använder du inte payson, paypal eller postförskott istället isåfall?
    Självklart går det alltid att spåra någon genom ett kontonummer.

  • Anonym (w)
    Äldre 5 Sep 12:19
    #2

    Har inte sålt underkläder eller liknande, men har en del funderingar.

    Vad är det för kontonr du skulle vara beredd att lämna ut? Om det inte är ditt "privata" - hur kommer du då åt pengarna själv?
    Det blir ju svårt för dig att använda ett påhittat namn eftersom du måste legitimera dig för att få ut pengarna.

  • IaDani­ela
    Äldre 5 Sep 12:26
    #3

    Nej, det går inte att få tag på namnet på kontoinnehavaren bara för att man har personens kontonummer. Jag har själv både frågat min bank och dessutom testat det för att jag ville veta och dom lämnade inte ut några uppgifter.

    www.iabloggar.blogg.se

  • Anonym (hmm..­.) Trådstartaren
    Äldre 5 Sep 12:27
    #4

    Nä, detta är minst sagt en engångsföreteelse... absolut inget jag kommer fotsätta med. Blev mest nyfiken på hur mycket man kan få för det. Så det är varken rätt eller fel, det handlar om nyfikenhet just nu.

    Hur skaffar man payson?
    Postförskott, syns inte min adress då t.ex.?

  • Anonym (08)
    Äldre 5 Sep 12:28
    #5

    Så du tror på allvar att ingen kommer åt dessa uppgifter? TS har ju ingen aning om vad det är för person hon skickar sina trosor till.


    IaDaniela skrev 2008-09-05 12:26:08 följande:
    Nej, det går inte att få tag på namnet på kontoinnehavaren bara för att man har personens kontonummer. Jag har själv både frågat min bank och dessutom testat det för att jag ville veta och dom lämnade inte ut några uppgifter.www.iabloggar.blogg.se
  • Anonym (hmm..­.) Trådstartaren
    Äldre 5 Sep 12:28
    #6
    IaDaniela skrev 2008-09-05 12:26:08 följande:
    Nej, det går inte att få tag på namnet på kontoinnehavaren bara för att man har personens kontonummer. Jag har själv både frågat min bank och dessutom testat det för att jag ville veta och dom lämnade inte ut några uppgifter.www.iabloggar.blogg.se
    Det går alltså inte? Inte ens om denna killen är värsta hackern eller datakunniga?
    Dock om han jobbar på bank kanske... det kan man ju inte veta...?
  • Anonym (08)
    Äldre 5 Sep 12:29
    #7

    Payson.se tror jag, eller payson.com.

    Blir osäker nu när du frågar ang. postförskott så det kan vara så ja att du måste skicka med din adress och då är det ju inget alternativ.

    Anonym (hmm...) skrev 2008-09-05 12:27:17 följande:


    Nä, detta är minst sagt en engångsföreteelse... absolut inget jag kommer fotsätta med. Blev mest nyfiken på hur mycket man kan få för det. Så det är varken rätt eller fel, det handlar om nyfikenhet just nu.Hur skaffar man payson?Postförskott, syns inte min adress då t.ex.?
  • Anonym (08)
    Äldre 5 Sep 12:30
    #8

    Precis. Detta gäller ju iofs alla sätt du tar betalt på nästan. Tänk dig alltid för innan bara.

    Anonym (hmm...) skrev 2008-09-05 12:28:46 följande:


    Det går alltså inte? Inte ens om denna killen är värsta hackern eller datakunniga?Dock om han jobbar på bank kanske... det kan man ju inte veta...?
  • Anonym (...)
    Äldre 5 Sep 12:32
    #9

     Å andra sidan - så vet ju då både namn och adress till någon som KÖPER begagnade ..
    underkläder... Vad är mest pinsamt? Att sälja eller köpa?

    Att banken skulle lämna ut dina personuppgifter ser jag som mycket osannolikt. Men du kan ju ringa dom o fråga om du undrar mer.....

  • Anonym (08)
    Äldre 5 Sep 12:34
    #10

    Det är inte fråga om vad som är pinsamt eller inte...

    TS vet inte ett skit om vad det är för ev. galning som sitter på andra sidan dataskärmen. Det kan vara en sjuk människa i värsta fall.

    Anonym (...) skrev 2008-09-05 12:32:38 följande:


     Å andra sidan - så vet ju då både namn och adress till någon som KÖPER begagnade .. underkläder... Vad är mest pinsamt? Att sälja eller köpa? Att banken skulle lämna ut dina personuppgifter ser jag som mycket osannolikt. Men du kan ju ringa dom o fråga om du undrar mer.....
Svar på tråden Att sälja sina underkläder för extra inkomst....