• Anonym (hmm..­.)
    Äldre 5 Sep 12:12
    42008 visningar
    63 svar
    63
    42008

    Att sälja sina underkläder för extra inkomst....

    Någon som har gjort det?

    Jag funderar på det. Är inte i desperat behov av pengar, men lite extra hade inte skadat just nu....

    Har kontakt med en kille via en fejk mailadress (ej mitt riktiga namn). Han vill köpa av mig och vill gärna ha msn- och telefonkontakt, men det har jag sagt nej till. Vill inte ha mer kontakt än via mailen, och när köpet är gjort så stänger jag ner mailadressen är det tänkt...
    Hur har ni gjort med betalning? Givetvis vill jag ha pengarna först, sen skickar jag till honom. Kan han på nåt sätt spåra mig via mitt kontonummer som han får? (han får inte mitt privata kontonummer utan ett annat som jag skapat)

    Någon som vet? erfarenheter etc? Han verkar harmlös, men man vet ju aldrig vilka psykon som sitter på andra sidan...

  • Svar på tråden Att sälja sina underkläder för extra inkomst....
  • Anonym (hmm..­.) Trådstartaren
    Äldre 5 Sep 12:39
    #11

    Om det verkligen sitter sådana här personer (sjuka, perversa, psykon eller en vanlig familjefar som har behov? usch...), då får väl DE räkna med att lämna ut sin adress för att få något hemskickat tills sig eftersom det är de som vill köpa och är ute efter just dessa grejerna... Hur ska de annars få dem? Att träffas är helt och hållet uteslutet. Tycker de att det är pinsamt så får de väl sluta efterlysa det de skäms över...

  • Anonym (hmm..­.) Trådstartaren
    Äldre 5 Sep 12:41
    #12

    Vad som är mest pinsamt...
    Säljaren (jag) erbjuder ju någonting och med mina egna villkor (t.ex. ingen telekontakt, inga personuppgifter utlämnade, hur jag vill ha betalt osv) det är mina villkor för att sälja.
    Då är det ju upp till köparen om den vill acceptera allt det. Jag som säljare kan ju vänta och välja vilken jag vill sälja till och på vilket sätt.

  • Anonym (08)
    Äldre 5 Sep 12:42
    #13

    Jo, men du ska väl åtminstone inte riskera ditt eget namn? Självklart kommer han ge dig din adress.

    Jag kanske är lite yrkesskadad eller vad man ska kalla det eftersom jag studerar beteendevetenskap med inriktning på rättspsykologi (typ psykon ) men var försiktig bara för din egen skull.

    Anonym (hmm...) skrev 2008-09-05 12:39:13 följande:


    Om det verkligen sitter sådana här personer (sjuka, perversa, psykon eller en vanlig familjefar som har behov? usch...), då får väl DE räkna med att lämna ut sin adress för att få något hemskickat tills sig eftersom det är de som vill köpa och är ute efter just dessa grejerna... Hur ska de annars få dem? Att träffas är helt och hållet uteslutet. Tycker de att det är pinsamt så får de väl sluta efterlysa det de skäms över...
  • Anonym (...)
    Äldre 5 Sep 12:45
    #14

    Alltså det var det jag menade, du har ju personens namn och adress OM det skulle vara nåt sen.... Sedan givetvis kan det ju vara psykon och vad som helst, men det kan det ju vara bakom ett tradera-nick eller vad som egentligen..... Man blir nog inte (?) mer galning för att man har en annorlunda läggning för underkläder.....

    Men ett payson eller paypal är nog bästa sättet för att vara RIKTIGT säker!

  • Anonym (Nyfik­en)
    Äldre 5 Sep 12:45
    #15

    Tycker att du skall använda dig av payson, verkar nog som bästa lösningen. Av ren nyfikenhet- vad betalar folk för använda underkläder??

  • Anonym (nyfik­en)
    Äldre 5 Sep 12:47
    #16

    jag tycker det är en ganska rolig idé att sälja sina underkläder.. verkar dessutom inte vara allt för ovanligt att göra det heller..
    men det jag undrar är hur de får kontakt med dessa män(vilka jag förutsätter är majoritet) som vill köpa...

  • Anonym (hmm..­.) Trådstartaren
    Äldre 5 Sep 12:48
    #17
    Anonym (08) skrev 2008-09-05 12:42:30 följande:
    Jo, men du ska väl åtminstone inte riskera ditt eget namn? Självklart kommer han ge dig din adress. Jag kanske är lite yrkesskadad eller vad man ska kalla det eftersom jag studerar beteendevetenskap med inriktning på rättspsykologi (typ psykon ) men var försiktig bara för din egen skull. Anonym (hmm...) skrev 2008-09-05 12:39:13 följande:
    Ja gud ja, det är därför jag skriver här :)
    Har en fejk mailadress (men ja det finns ju ip-adresser, lätt för hackers). Brevet(paketet) till honom kan ju bara spåras från vilken del i landet det skickas.
    Så det var just betalningen jag ville ha koll på, vill ju inte alls kunna spåras.
    Som sagt han verkar harmlös, men "psyko" finns ALLTID i bakhuvudet så skulle aldrig riskera att han ska kunna spåra mig på nåt vis...
  • Anonym (semla­n)
    Äldre 5 Sep 12:52
    #18

    lite nyfiken bara hur mycket är han berädd att betala?

  • Anonym (08)
    Äldre 5 Sep 12:52
    #19

    Nej, det var precis det jag skrev tidigare. Även om jag säljer grejjer på tradera eller blocket så följer jag samma råd själv som jag ger TS i princip. Men jag tror att risken är större att man kan få "stalkers" efter sig om man har gett/sålt en person underkläder än sålt ett däck på blocket tex.

    Anonym (...) skrev 2008-09-05 12:45:17 följande:


    Alltså det var det jag menade, du har ju personens namn och adress OM det skulle vara nåt sen.... Sedan givetvis kan det ju vara psykon och vad som helst, men det kan det ju vara bakom ett tradera-nick eller vad som egentligen..... Man blir nog inte (?) mer galning för att man har en annorlunda läggning för underkläder..... Men ett payson eller paypal är nog bästa sättet för att vara RIKTIGT säker!
  • Anonym (hmm..­.) Trådstartaren
    Äldre 5 Sep 12:54
    #20

    Ja får nog bli payson då som verkar säkrast...

    Ni har rätt, finns ju "psykon" på Tradera också! Inte bara de som köper "udda" saker som underkläder.
    La ut en helt vanlig klädannons på Blocket för ett tag sedan (sålde trendiga kläder - ej underkläder), då var det en gubbe som kontaktade mig och undrade lite allmänt vad det var för kläder och i vilket skick osv (normalt frågat).
    Sen undrade han om kjolarna, om de var korta eller långa...
    Sen undrade han hur korta den kortaste var...
    (började ana oråd...)
    Sen frågade han om jag även sålde strumpbyxor...
    Frågade om jag sålde nylonsptrumpbyxor...
    Eller underkläder....
    Om de var använda och otvättade...

    USCH!!! Jag förklarade snällt och bestämt att NEJ, enbart kläder! Allt är tvättat!
    Frågade honom om han skulle ha eller ej, men han kunde ju inte släppa det här med strumpbyxor och underkläder så jag la på luren...

    Så efter det lägger jag aldrig ut mitt mobilnummer på t.ex. Blocket (man räknar väl med att man har en tydlig och oskyldig annons och att normala ska ringa...)
    numera är det en mailadress, och inte ens min vanliga utan olika påhittade varje gång...

    Så det var ett misstag, men man lär ju sig...

Svar på tråden Att sälja sina underkläder för extra inkomst....