• Anonym (hmm..­.)
    Äldre 5 Sep 12:12
    42003 visningar
    63 svar
    63
    42003

    Att sälja sina underkläder för extra inkomst....

    Någon som har gjort det?

    Jag funderar på det. Är inte i desperat behov av pengar, men lite extra hade inte skadat just nu....

    Har kontakt med en kille via en fejk mailadress (ej mitt riktiga namn). Han vill köpa av mig och vill gärna ha msn- och telefonkontakt, men det har jag sagt nej till. Vill inte ha mer kontakt än via mailen, och när köpet är gjort så stänger jag ner mailadressen är det tänkt...
    Hur har ni gjort med betalning? Givetvis vill jag ha pengarna först, sen skickar jag till honom. Kan han på nåt sätt spåra mig via mitt kontonummer som han får? (han får inte mitt privata kontonummer utan ett annat som jag skapat)

    Någon som vet? erfarenheter etc? Han verkar harmlös, men man vet ju aldrig vilka psykon som sitter på andra sidan...

  • Svar på tråden Att sälja sina underkläder för extra inkomst....
  • Anonym (hmm..­.) Trådstartaren
    Äldre 5 Sep 12:57
    #21

    Det jag menade med förra inlägget var att trots man säljer "normala och vanliga" saker så kan det ändå ringa psykon...

    Säljer man underkläder så vet man ju vilka man riskerar att dra till sig och det är ju DÅ man vill vara så försiktig man kan...

    Ang. vad man kan få betalt. Som jag har förstått så kan man få 100kr/trosa (oanvända). är de använda så kan man få allt mellan 250kr/trosa-flera tusen för en trosa... beror ju på köparen och hur desperat/rik personen är...

  • Anonym (Nyfik­en)
    Äldre 5 Sep 12:59
    #22

    Ang. vad man kan få betalt. Som jag har förstått så kan man få 100kr/trosa (oanvända). är de använda så kan man få allt mellan 250kr/trosa-flera tusen för en trosa... beror ju på köparen och hur desperat/rik personen är...

    Oj! Det var inte dåligt!

  • Anonym (Jasså­?!)
    Äldre 5 Sep 13:02
    #23

    Hmmm låter ju klart intessant att sälja trosor man har användt. Skulle helt klart kunna göra något sånt. Bara nyfiken på vart man hittar köpare för en sån sak. Lär väl inte vara så att man lägger ut en annons på blocket eller tradera direkt?

  • Anonym (semla­n)
    Äldre 5 Sep 13:04
    #24

    ojdå! vart hittar man folk som vill köpa använda underkläder, kan också sälja några för nån tusenlapp.
    utan problem!

    Anonym (hmm...) skrev 2008-09-05 12:57:33 följande:


    Det jag menade med förra inlägget var att trots man säljer "normala och vanliga" saker så kan det ändå ringa psykon...Säljer man underkläder så vet man ju vilka man riskerar att dra till sig och det är ju DÅ man vill vara så försiktig man kan...Ang. vad man kan få betalt. Som jag har förstått så kan man få 100kr/trosa (oanvända). är de använda så kan man få allt mellan 250kr/trosa-flera tusen för en trosa... beror ju på köparen och hur desperat/rik personen är...
  • Anonym (hmm..­.) Trådstartaren
    Äldre 5 Sep 13:12
    #25

    Haha. Ja... nog är det en rejäl och bra extrainkomst att göra något som detta... Men i mitt fall så var jag mest nyfiken...
    Jag har en underbar sambo (han vet att jag är nyfiken och han tycker mest att det är patetiskt av de som vill köpa använda underkläder, så han skrattar mest åt det)
    Så detta är som sagt en engångsföreteelse för mig. Jag vill prova det en enda gång för att se hur mycket man egentligen kan få!

    In och kolla på klädfynd (www.kladfynd.se tror jag...) det ser ut som att man verkligen kan sälja allt där. Vanliga kläder, sen blev jag paff när jag såg en annons "Använda trosor säljes" (och det fick alltså ligga ute som annons....!) så verkar inte finnas några regler för vad man vill sälja där...
    Fick tipset av någon, la ut en annons ett par dagar, sen skämdes jag och tog bort den, men då hade en kille hunnit få napp och mailade mig någon dag efter... 

  • Äldre 5 Sep 13:38
    #26

    Men seriöst, 100 spänn för ett par oanvända trosor... kan man ju få ett trepack för nere på hemköp ;)

  • Anonym (nyfik­en)
    Äldre 5 Sep 14:02
    #27

    har gjort lite research på nätet... finns hur mycket annonser som helst med folk som säljer... ny innegrejen det här

    pratade med pojkvännen och nämnde detta nya fenomen och han sa "jamen vadå? det är ju bara att sätta igång!" haha
    han tyckte det verkade som lättförtjänta pengar

  • Anonym (hmm..­.) Trådstartaren
    Äldre 5 Sep 14:10
    #28
    Anonym (nyfiken) skrev 2008-09-05 14:02:23 följande:
    har gjort lite research på nätet... finns hur mycket annonser som helst med folk som säljer... ny innegrejen det här pratade med pojkvännen och nämnde detta nya fenomen och han sa "jamen vadå? det är ju bara att sätta igång!" hahahan tyckte det verkade som lättförtjänta pengar

    Hehe, ja. Sålänge man inte har fortsatt kontakt med köparen eller blottar sig själv med personuppgifter m.m. så...  ingen skada skedd - bara lättförtjänta pengar!


    Men ja, en gång för mig, sen får det räcka ;) Hade jag varit i min sambos skor så hade jag kanske inte velat att min flickvän skulle sälja använda underkläder till främmande män...

  • NicoFi­na
    Äldre 5 Sep 14:13
    #29

    Det är endast polisen som får veta vem som är ägare till ett spec konto nummer.
    Banken har sekretess på vem som äger kontona. Det enda är om du andvänder ett person konto med ditt personnummer som man kan få ut någon som helst information!

  • Äldre 5 Sep 14:15
    #30

    har bara läst ts,men fy fan vad otroligt barnsligt o hålla på o sälja trosor o skit på n ätet! är det så svår tatt skaffa ett vanligt jobb?
    usch va vidrigt,,sitter äckliga gubs med era trosor??? ge er....skaffa ett jobb,.( ett normalt)

Svar på tråden Att sälja sina underkläder för extra inkomst....