• CiCiCi
    Äldre 8 Sep 12:44
    57944 visningar
    16 svar
    16
    57944

    Betyder mensvärk och tryck neråt att det är på G???

    HEJ!

    Jag har inte haft en enda förvärk eller sammandragning vad jag vet.

    Är i v 37+1, alltså i v 38.

    Har idag känt molande mensvärk, bränns liksom (första gången) som tilltagit lite. Samtidigt tryck neråt.

    Betyder detta något?

    Tacksam för svar/erfarenheter.

    Första barnet så man vet ju ingenting...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-08 12:45
    Glömde ju skriva att när det tilltagit (var ute och gick) så har det känts bak i ryggen också, långt ner i ryggen.

    Inte jättejätteont... utan det känns bara.

  • Svar på tråden Betyder mensvärk och tryck neråt att det är på G???
  • Saaara­a
    Äldre 8 Sep 12:49
    #1

    Jag hade så från vecka 35, och min BM sa att det var förvärkar. Trycket nedåt.. hm.. är din bebbe fixerad? Annars kan det vara det..

    Fast det kan nog säker vara på G också eftersom att du är i vecka 38 redan :)

  • Solske­nsmor
    Äldre 8 Sep 12:50
    #2

    Så där har mina tre förlossningar startat, lycka till.

  • Magggi­e
    Äldre 8 Sep 12:52
    #3

    jag sitter nu i v 39+2 och känner exakt likadant,har fått mensvärk till och från under förmidddagen,och de känns som om jag skall kissa på mej.

  • CiCiCi
    Äldre 8 Sep 13:08
    #4

    Tack för svaren!

    Maggie: Har du haft mensvärk tidigare i graviditeten?

    Det har inte jag, är första gången jag känner det nu...

  • Äldre 8 Sep 13:28
    #5
    CiCiCi skrev 2008-09-08 12:44:11 följande:
    HEJ!Jag har inte haft en enda förvärk eller sammandragning vad jag vet.Är i v 37+1, alltså i v 38.Har idag känt molande mensvärk, bränns liksom (första gången) som tilltagit lite. Samtidigt tryck neråt.Betyder detta något?Tacksam för svar/erfarenheter.Första barnet så man vet ju ingenting...TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-08 12:45Glömde ju skriva att när det tilltagit (var ute och gick) så har det känts bak i ryggen också, långt ner i ryggen.Inte jättejätteont... utan det känns bara.
    Hej jag har liknande, det bränner typ där nere:P... och trycker neråt hela tiden. går in i vecka 39 snart:)
  • Äldre 8 Sep 13:35
    #6

    Jag känner likadant , har gjort sen 2 veckor tillbaka men tillfällena blir lite oftare. Visserligen inte så mycket i ryggen men i ljumskarna. Har BF på söndag så man väntar ju spänt på att det ska komma igång, även om man lika gärna kan gå över tiden

  • CiCiCi
    Äldre 8 Sep 13:39
    #7

    BAH! visst hoppas man att det är på G???

  • Äldre 8 Sep 13:43
    #8

    Man vill ju helst inte gå över tiden Det är mitt andra barn men första förlöstes med kejsarsnitt eftersom hon låg "fel" så det blir ju som första gången...vet ju inte alls hur det ska kännas när det börjar. Om det börjar med tilltagande värkar eller om vattnet går...lite spännande

  • lillae­mme
    Äldre 8 Sep 13:53
    #9

    hejsan..här e en till med mensvärk!!Har inte haft de tidigare, utan de är först idag jag har kännt av de.. Har Bf 19/9..

    Har även vart hos Bm ida å hade lite högt blodtryck samt en etta i äggvita..så de känns ju inte mindre nervöst nu..:=(

    Men hoppas att de e på gång snart, svårt som sagt å veta hur de ska kännas bara när de e första bebisen..

    Lycka te alla andra!!

  • Äldre 8 Sep 15:38
    #10

    lillaemme - vad hade du i bt? Kanske är på gång för dig snart nu då eftersom kroppen verkar signalera att det räcker. Hur mår du annars? Vad sa bm om det?

  • lillae­mme
    Äldre 8 Sep 16:16
    #11

    LadyLee:

    Jag hade 135/85 i torsdags..å idag hade jag 140/85..Men så länge undertrycket ligger under 90 så gör dom tydligen inget..Men det känns ju ändå lite nervöst, för så högt har jag aldrig haft innan..Men dom har de nog under kontroll får ja hoppas, ska tebax på onsdag igen..:=)

    Jag har nog räknat med att gå över eftersom både mormor, mamma å moster har gjort det så de känns lite tidigt om de skulle bli ngt nu..haha..Men symtomen kan man ju ha i flera veckor om de skulle va så har ja förstått.. Men som du säger så kanske de e ngt på g..:=) Annars mår jag bra, är lite orolig å nervös å så ska ja vila hela tiden..Å de är ju så tråkigt...suck..

    Hur mår du själv? Känns de som de e på g??

  • TantaL­oran
    Äldre 8 Sep 16:28
    #12

    har haft så i snart två veckor ska jag säga och än har inget hänt. ska kolla hos bm imorgon om jag är öppen så hon kan göra en hinnsvepning. så jag hoppas mensvärken gjort nytta, men det behöver inte vara så..
    v37+5 idag

  • Äldre 8 Sep 16:40
    #13

    lillaemme - jag fick havandeskapsförgiftning förra gången, hade visserligen högre bt än dig och massa vätska men det var inga problem. Det enda var att jag fick order om att vila och ta det lugnt. Ibland känns det som att det är på G, det är ju så obehagligt när de är fixerade och sen sparkar i magen...känns och ilar i hela bäckenet. Men just nu är största problemet att jag tuggat tuggummi och fått lite luft i magen som gör ONT Att man inte vet bättre...hehe

    Tantaloran - vad innebär egentligen hinnsvepning? Låter som man gör något med hinnorna, låter lite läskigt Men det ska ju fungera.

  • lillae­mme
    Äldre 8 Sep 17:38
    #14

    LadyLee:

    Aha okej..kanske inte är så farligt då..Dom har sagt att ja ska vila oxå, så då kanske de inte händer så mycket om man lyder..:=) Blev du igångsatt sist eller löste det sej ändå i slutändan? Ja, det känns som man har en stor ballong mellan benen åsså ilar de som du säger..värst är ju att vända sig på natten eller gå upp..haha, man går som en gammal pensionär..
    Tuggummi är inget vidare me denna luften som kan bli..haha..Hoppas den kommer ut snart så du slipper få magknip..:=)

  • Äldre 8 Sep 20:25
    #15

    lillaemme - nej det behöver inte bli mer men man ska vara försiktig och ta det på allvar ändå och inte anstränga sig...Sen säger de att det vanliga är att bebisen kommer före BF om man har som du så du kanske inte följer släkttraditionen Sist låg min bebis med rumpan neråt och efter misslyckat vändningsförsök fick vi tid för snitt. Blev visserligen akut snitt eftersom vattnet gick morgonen efter vändningen men det var aldrig någon som talade om igångsättning som ett alternativ ifall det lyckats utan alla förutsatte nog att jag skulle kunna föda på vanlig väg ändå trots havandeskapsförgiftningen...

  • lyckli­g ängel
    Äldre 8 Sep 20:28
    #16

    Jag har haft som mensvärk/molande i magen i en vecka?
    kraftiga sammandragningar som gör super ont från och till..
    Var hos BM idag och hon kände på mig.
    Huvudet är fixerat och bebisen huvud ligger väldigt långt ner..
    Så det trycker något enormt i mellan åt..
    Är inne i vecka 35 har fem och en halv vecka kvar till BF som är den 18oktober...

Svar på tråden Betyder mensvärk och tryck neråt att det är på G???