• big dreams

    Makaronipudding med hallonsylt

    Nästan alla skrattar åtmig när jag säger att ketchup inte är gott till makaronipudding. Är det fler än jag som äter hallonsylt till???

    Eller vad brukar ni ha till??

  • Svar på tråden Makaronipudding med hallonsylt
  • marjalena

    Hahaha! Det låter jättekonstigt med makaronipudding och hallonsylt! Hur kom du på att du skulle testa det?

    De få gånger jag äter makaronipudding så har jag ketchup till.

  • ludenben

    men ushan... makaronipudding är äckligt som det är och det låter då rakt inte godare med hallonsylt...

  • GoldDigger

    mannagryns pudding eller risgrynspudding kan jag förstå, då är det gott med hallonsylt till. men makaronipudding? bläk.

  • catty86

    lika skumt som att min sambo har jordgubbssylt på bl.a. kålpudding och blodpudding. Enligt mig iaf!

  • Iroyg

    Jag fick alltid sylt (lingon-, hallon- eller jordgubbssylt) hemma till makaronipuddingen av någon anledning, aldrig ketchup. Vet inte var mamma fått idén till det. När man tänker efter så är ju ketchup ett "naturligt" alternativ eftersom man ofta har det till makaroner och korv. Jag är inte så förtjust i makaronipudding med ketchup, men jag äter det ändå för att inte vara tvärtemot resten av familjen.


    ¨~ v. 40 ~¨ Längtar...
  • Sara Li

    Alltså, jag gillar inte sylt i någon form till makaroner, ketchup ska det vara. När jag gick på gymnasiet fick vi dock LINGON till makaronipuddingen, så någon historia finns det nog bakom att man har sylt till denna rätt. Min syster har jordgubbssylt till fläskpannkaka, för hon gillar inte lingon... rätt skumt det med.

  • Iroyg
    Sara Li skrev 2008-09-18 16:15:54 följande:
    Alltså, jag gillar inte sylt i någon form till makaroner, ketchup ska det vara. När jag gick på gymnasiet fick vi dock LINGON till makaronipuddingen, så någon historia finns det nog bakom att man har sylt till denna rätt. Min syster har jordgubbssylt till fläskpannkaka, för hon gillar inte lingon... rätt skumt det med.
    Om man googlar på "makaronipudding" och "lingon" så får man upp en massa skolmatsedlar, så du har rätt i att det är ganska vanligt med lingon till. Det var oftast det jag fick till puddingen hemma också. Övrig sylt kanske var i brist på lingon...
    ¨~ v. 40 ~¨ Längtar...
  • Sara Li

    ...eller för att man inte gillar lingon...

    Så då är ju egentligen TS kombination inte så konstig.


    Iroyg skrev 2008-09-18 16:24:52 följande:
    Om man googlar på "makaronipudding" och "lingon" så får man upp en massa skolmatsedlar, så du har rätt i att det är ganska vanligt med lingon till. Det var oftast det jag fick till puddingen hemma också. Övrig sylt kanske var i brist på lingon...
  • Doriss
    Svar på #8
    Japp, där jag jobbar serveras det med sylt. Jätteäckligt.
  • big dreams

    jag har alltid fått hallonsylt till makaronipudding när jag va liten så det är naturligt för mig men många reagerar som de flesta gjort.. blä.. men jag tycker att det är kanongott:)

    håller med om att det låter konstigt men testa.. kanske blir en överaskning

  • callenina

    Ska absolut testa någongång även om det låter skumt

Svar på tråden Makaronipudding med hallonsylt