• Ichund
    Äldre 18 Sep 17:15
    12452 visningar
    17 svar
    17
    12452

    Oömma kläder, funkar jeans då?

    Eller? :)

    vad finns det för saker man kan göra med jympaskor och oömma kläder? ska iväg på en sak med vännerna imorrn och saken är hemlig.

  • Svar på tråden Oömma kläder, funkar jeans då?
  • smarag­den
    Äldre 18 Sep 17:19
    #1

    jeans är perfekta...

  • Ichund
    Äldre 18 Sep 17:22
    #2

    ah så bra!
    tänkte mig mer kanske typ sportbyxor, träningsbyxor eller så.

    på överkroppen då?

  • smarag­den
    Äldre 18 Sep 17:25
    #3

    det börjar ju bli lite kallt, så en kort el.långärmad tunn topp, kankse en snygg skjorta över och sedan en jacka..typ någon friluftsjacka, fjällräven eller vad du nu har..eller en tjocakre tröja med väst utan på..jeansjacka med väst över är ju oxå snyggt...

  • Ichund
    Äldre 18 Sep 17:27
    #4

    Har en Mckinley-jacka som kanske funkar bra... men det är väl inte så hippt märke ;)

  • smarag­den
    Äldre 18 Sep 17:29
    #5

    vem bry sig om märket, de är ju hur du är och vad du gör som är det väsntligaste...skoja om det då, här kommer mckinley vinnarskallen..så pekar du på märket...hehe..

  • Ichund
    Äldre 18 Sep 17:31
    #6

    jo de andra har rätt bra märkeskläder så det är lite tråkigt kanske :)

    är det så dåligt märke?

  • smarag­den
    Äldre 18 Sep 17:32
    #7

    ingen aning faktiskt..har aldrig brytt mej om sånt och jag är lycklig..

  • Fluffg­uf
    Äldre 18 Sep 17:34
    #8

    Om jag skulle göra något som krävde oömma kläder så skulle ju inte jag använda en dyr märkesjacka! Jag hade haft jeans, t-shirt med en tjockare tröja över och en tunnare jacka. Tunna lager är bra ifall ni ska göra något där man svettas!


  • smarag­den
    Äldre 18 Sep 17:34
    #9

    vad kul, jag vill oxå göra någonting sånt..avis..bara jobbar o jobbar..

  • smarag­den
    Äldre 18 Sep 18:08
    #10

    jaha, där fick du svaret..det är ett märkesjacka..dåså..då kan du ha den, den ska ju gå sönder eller slitas med hälsan..

  • Ichund
    Äldre 18 Sep 18:12
    #11

    fast mckninley är inget dyrt märke tror jag, inte om man jämför med Fjällräven. det kanske var det hon menade?

  • Lotlas
    Äldre 18 Sep 18:16
    #12

    Jag skulle ha tagit underställsbyxor, ett par ganska vida jeans och sköna skor på underkroppen. På överkroppen hade jag tagit underställströja, en tunn t-shirt och en stickad tröja eller fleece. Sedan hade jag valt en tunnare jacka som gärna är lite vattenavvisande utanpå. Bra med lager-på-lager som man kan skala av sig om man blir varm eller om solen skulle kika fram.

  • smarag­den
    Äldre 18 Sep 18:16
    #13

    jaha, jaja..där ser man...okidoki..

  • Fluffg­uf
    Äldre 18 Sep 18:17
    #14

    Jag har ingen aning om vilka som är dyra märken, men du skrev att dina vänner hade fina märkeskläder, det var det jag reagerade på.


  • Lotlas
    Äldre 18 Sep 18:18
    #15

    McKinley är ju Intersports eget märke, fint eller inte får andra avgöra. Fjällräven är dyrt, men de har å andra sidan bra prylar. Vi brukar handla från deras provkollektion på outlet, lite humanare priser där.

  • Ichund
    Äldre 18 Sep 18:24
    #16

    Mmm det är deras eget märke ja.
    Känns lite skämmigt att komma i den när de andra har märkteskläder som Fjällräven, Haglöfs osv.

  • Balehe­ad
    Äldre 19 Sep 11:32
    #17

    Härligt. En fråga om vad som kan funka som oömma kläder vänder blixtsnabbt och börjar handla om märken istället.

    Jag blir så trött på detta konsumtionssamhälle där folk bra ska mätas efter vad de har på sig och vilken årsmodell de har på köksinredningen!

Svar på tråden Oömma kläder, funkar jeans då?