• Äldre 20 Sep 22:43
    25154 visningar
    9 svar
    9
    25154

    Svullen under ena ögat, vad kan det vara?

    Hej!
    Jag har sedan ca 1,5 månad haft en påse under höger öga. Det blir inte bättre utan snarare kanske mer med tiden. Det syns ganska mycket, speciellt om jag ler då får jag en stor påse under ögat och vänster öga är precis som vanligt.
    Kan någon hjälpa mig att koma på vad det kan vara för något eller vad det beror på?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Svullen under ena ögat, vad kan det vara?
  • Äldre 20 Sep 22:57
    #1

    puffar lite

  • Äldre 20 Sep 23:00
    #2

    är det inte bättre att gå till vårdcentralen?
    låter konstigt, kanske någon inflammation av något slag...?

  • Äldre 20 Sep 23:02
    #3

    Jag hoppades på att det skulle gå över av sig självt men visst borde jag gå dit. Brukar man inte bli röd i ögat av inflammation? Jag är ju inte det och det kliar inte, svider inte, har inga andra symptom alls än "påsen"

  • Äldre 20 Sep 23:06
    #4

    ja om inflammationen är i ögat så borde man väl bli det tycker jag,men du säger att ögat är opåverkat så då är det nog inte där det sitter i sånafall.
    Ja om det nu skulle vara en inflammation då vill säga, jag har ingen aning om vad det kan vara utan gissar bara, ring din vc och få det kollat.

  • Wren
    Äldre 20 Sep 23:07
    #5

    det kan inte vara en vagel då?

  • Äldre 20 Sep 23:09
    #6

    Jag ska göra det tack. Det är ju lite typiskt att man kommer på sånt här på en helg så man måste vänta och oroa sig tills man kommer dit. Jag hoppades på att hitta någon självklar förklaring själv till detta.

  • Äldre 20 Sep 23:15
    #7

    ja men eller hur, jag förstår precis hur du menar
    hoppas det går bra hos doktorn!

  • Äldre 20 Sep 23:24
    #8
    Wren skrev 2008-09-20 23:07:29 följande:
    det kan inte vara en vagel då?
    Jag har bara sett vaglar(stavning?)på övre ögonlocken hos människor, men då syns de tydligt, hur ser man en vagel under ögat (om den inte syns tydligt) jag har ju ingen knöl eller så där. Känns mest vätskefyllt.
  • chiqe
    Äldre 23 Mar 18:46
    #9

    Vad berodde det på??

    Har samma problem o vet inte va det kan vara:S 

Svar på tråden Svullen under ena ögat, vad kan det vara?