• Äldre 24 Sep 23:42
    263364 visningar
    5626 svar
    5626
    263364

    .:. LEK: Från A till Ö .:.

    Det här är en helt vanlig gammal hederlig 'A till Ö-lek'. Vi kör ett ämne i taget, t.ex:

    BILMÄRKEN
    Audi
    BMW
    Citroën
    ...

    Den som avslutar alfabetet med Ö väljer nästa ämnesområde, t.ex. filmer eller hundraser. Tänk på att inte välja ett för snävt område - veckodagar kan ju bli lite svårt eftersom det bara finns sju stycken att välja mellan.

    Det är okej att utesluta svåra bokstäver som t.ex. Q, X och Z.

    Vi kan väl mjuka upp lite smått med ämnet TV-PROGRAM...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 12:28
    En liten uppdatering så vi har koll på vilka ämnen vi har haft hittills:

    TV-program - I kylskåp & skafferi - Artister & band - Städer i världen - Låttitlar - Kläder & tillbehör - Seriefigurer - Författare - Sjukdomar & Åkommor - Filmtitlar - Språk - Tidningar & magasin - Ordspråk - Sport - Snyggingar - Europeiska städer - Blommor - Godis - Personnamn i låtar - Utländska ord - Drycker - Filmtitlar

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-02 11:05
    Fyller på med fler ämnen vi har haft:

    Frukter, grönsaker & bär - Husgeråd & inredning - På Apoteket - Djur i vatten - I mataffären - Tecknade figurer - Fartyg & sjöfart - FL-medlemmar - Drycker - Pojknamn

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 13:39
    Svenska kändisar - På bondgården - Modemärken - Organ & kroppsdelar - I kylskåpet - Färdmedel - Spel & lekar - Vackra kvinnor - Färger - Mat i kyl & frys - Träd & buskar - Yrken - Semesterorter - Fåglar

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-24 11:37
    Beskrivningar av människor (adjektiv) ? Verb ? Boktitlar ? Saker jag vill ha ? Efternamn ? Skönhetsprodukter - Romantiska saker man kan göra för sin älskade ? I skolan ? Julen ? I rymden - En sak du inte skulle klara dig utan - Varje nytt ord måste innehålla en till bokstav ? Saker man behöver till en bäbis ? Vad man kan hitta på tradera ? Pizza-namn - Butiker/affärer ? Bakverk - Smeknamn på bebisen eller älsklingen - I Björnes magasin ? Hundraser - Saker man kan hitta på/i hus - Saker som flyter om man kastar dem i sjön - Saker man skulle ta med till en öde ö - Måltider jag helst inte vill äta ? Regissörer - Saker jag vill göra innan jag dör - Småsaker som får plats i en fingerborg ? Vattendrag - "Saker" som har med Astrid Lindgren att göra

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-23 22:36
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-260/m39601173.html

  • Svar på tråden .:. LEK: Från A till Ö .:.
  • Äldre 24 Sep 23:42
    #1

    A-ekonomi

  • poik07
    Äldre 24 Sep 23:45
    #2

    Bingolotto

  • Äldre 24 Sep 23:47
    #3

    Conan O'Brien

  • poik07
    Äldre 24 Sep 23:47
    #4

    Det Okända

  • Äldre 24 Sep 23:48
    #5

    Cityakuten

  • Äldre 24 Sep 23:49
    #6

    Ekonominyheterna

  • Äldre 24 Sep 23:49
    #7

    Efter tio

  • jungfu
    Äldre 24 Sep 23:49
    #8

    Efterlyst

  • Äldre 24 Sep 23:49
    #9

    Gaaaaah

  • Äldre 24 Sep 23:49
    #10

    Glamour

Svar på tråden .:. LEK: Från A till Ö .:.