• Äldre 4 Oct 19:31
    27097 visningar
    36 svar
    36
    27097

    Kan man bli hög av passiv haschrökning?

    Ja, kan man bli det?

  • Svar på tråden Kan man bli hög av passiv haschrökning?
  • Anonym
    Äldre 4 Oct 19:34
    #1

    Jag har blivit det vid flera tillfällen...

  • Fille Fjonka­n
    Äldre 4 Oct 19:35
    #2

    Det beror på hur mycket rök man utsätts för. Jag var på en reaggykonsert (stavning?) i ett ganska litet scentält på Roskildefestivalen en gång...


    / Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Äldre 4 Oct 19:36
    #3
    Anonym skrev 2008-10-04 19:34:30 följande:
    Jag har blivit det vid flera tillfällen...

    är du allvarlig?


    får du nicokick av passiv rökning också?

  • Lalalo­ng
    Äldre 4 Oct 19:39
    #4

    Jag vet faktiskt inte, men jag måste berätta en rolig berättelse på ämnet.
    En kompis till mig jobbade ett tag på en skidanläggning i Norge. Hon var ihop med en av skidinstruktörerna och rökte på en del. Hon gjorde aldrig det, men satt med honom och hans kompisar i deras husvagn när de rökte. När vi pratade om det sa hon
    "Nej, jag rökte ju aldrig men jag kan sakna stunderna i husvagnen ibland, det luktade gott och jag blev väldigt lugnt på något sätt".
    Haha, vi skrattade gott åt det och sa att det kanske fanns en anledning till det!! Det hade hon aldrig tänkt på

    Men jag vet inte om det var av röken hon blev lugn och passivt lätt påverkad!! Det lät bara kul när hon sa det!

  • Anonym
    Äldre 4 Oct 19:40
    #5

    ja det kan man självklart bli

  • Anonym
    Äldre 4 Oct 19:41
    #6
    Spartacus skrev 2008-10-04 19:36:25 följande:
    är du allvarlig?
    får du nicokick av passiv rökning också?
    Njae, inte vad jag reagerat på. Men jag umgicks en hel del med ett gäng som ofta rökte hasch inne i en lägenhet. Själv rökte jag bara ett par gånger i början, sen rörde jag det inte fler gånger & drack enbart läsk, ej alkohol. Likt förbannat så kände jag mig hög därinne de gånger jag inte ens petat på något annat än vanliga cigg...
  • Anonym (tror inte)
    Äldre 4 Oct 19:52
    #7

    Den frågan har jag oxå undrat över. Min son, som är missbrukare, påstod det för ett antal år sen. Jag frågade 2 av varandra helt oberoende läkare o en drogterapeut o en fd narkoman.
    Fick liknande svar av alla. Nä det är nästan omöjligt. Ska det bli så är det så att man måste sitta i ett väldigt litet rum med dålig ventilation o där flera röker samtitigt o mycket o länge. Men de var ändå tveksamma. Ja det var det svaret jag fick.
    Sen visade det sig att det såklart var sonen själv som rökt.
    PS Min son är på god väg tillbaka till ett drogfritt liv. Mycket återstår men det går åt rätt håll DS

  • Anonym
    Äldre 4 Oct 19:56
    #8

    Anonym (tror inte) skrev 2008-10-04 19:52:39 följande:


    Den frågan har jag oxå undrat över. Min son, som är missbrukare, påstod det för ett antal år sen. Jag frågade 2 av varandra helt oberoende läkare o en drogterapeut o en fd narkoman.Fick liknande svar av alla. Nä det är nästan omöjligt. Ska det bli så är det så att man måste sitta i ett väldigt litet rum med dålig ventilation o där flera röker samtitigt o mycket o länge. Men de var ändå tveksamma. Ja det var det svaret jag fick.Sen visade det sig att det såklart var sonen själv som rökt.PS Min son är på god väg tillbaka till ett drogfritt liv. Mycket återstår men det går åt rätt håll DS
    Tja...det kanske är omöjligt då, har inte pratat med läkare om det. Men jag VET att JAG defenitivt kände mig hög efter att ha suttit med när de andra rökte på.
  • Äldre 4 Oct 20:17
    #9

    Anledningen till att jag frågade var att jag för ganska många år sedan vistades i en lokal där flera personer rökte hasch. Varken jag eller min kompis rökte men vi kände oss ändå höga ..

  • Anonym
    Äldre 4 Oct 20:18
    #10

    Har aldrig bivit det men har sett katter och hundar bli det :P

Svar på tråden Kan man bli hög av passiv haschrökning?