• Dorro8­5
    Äldre 7 Oct 11:33
    48370 visningar
    60 svar
    60
    48370

    Föda i vecka 27? :S

    Hej.
    Är i vecka 27 (26+3) just nu och ligger inlagd på sjukhuset. För en vecka sedan åkte jag in och jag hade öppnat mig 2 cm. Det har hittils stabiliserats med dropp och allt vad det innebär... Men idag märkte de att vattnet börjat sippra.

    Jag är mycket orolig och gråter massor.... Det tog mig flera år att bli gravid.
    Har några frågor som kanske NÅN kan hjälpa mig att besvara? För barnmorskorna är ganska hemlighetsfulla känner jag...

    Någon som fött i närheten av min vecka? Hur har det gått?
    Tror ni att bebis kommer komma inom snar framtid i o med att vattnet börjat sippra?
    Hur är det med era barns utveckling?
    Hur länge fick ni stanna på sjukhuset med erat barn? Fick ni ta hand om det till viss del själva?

  • Svar på tråden Föda i vecka 27? :S
  • Me o Mike
    Äldre 7 Oct 11:39
    #1

    Förstår att det är jobbigt för dig.

    Om vattnet bara sipprar lite så kan man hinna producera nytt vatten och kan gå ett bra tag till. Men om det går HELT så kommer bebisen senast om 48 timmar.

    Jag kan inte exakt %-tal men det ALLRA flesta säker 98% av barn som föds i den veckan överlever.

  • Dorro8­5
    Äldre 7 Oct 11:44
    #2

    Zack o Bella skrev 2008-10-07 11:39:03 följande:


    Förstår att det är jobbigt för dig.Om vattnet bara sipprar lite så kan man hinna producera nytt vatten och kan gå ett bra tag till. Men om det går HELT så kommer bebisen senast om 48 timmar.Jag kan inte exakt %-tal men det ALLRA flesta säker 98% av barn som föds i den veckan överlever.
    tack
  • MsBeau­ty
    Äldre 7 Oct 12:11
    #3

    Min son kom i v. 24 och det har gått jättebra. Men jag var ju jätte orolig och förväntade mig det värsta hela tiden.

    Vart kommer du föda nånstans?

    De flesta barn som föds runt den överlever, om de är friska i övrigt.

  • Dorro8­5
    Äldre 7 Oct 12:15
    #4
    MsBeauty skrev 2008-10-07 12:11:24 följande:
    Min son kom i v. 24 och det har gått jättebra. Men jag var ju jätte orolig och förväntade mig det värsta hela tiden.Vart kommer du föda nånstans?De flesta barn som föds runt den överlever, om de är friska i övrigt.
    Ligger i Jönköping och kommer föda här.
  • Ida och Razmus Mamma
    Äldre 7 Oct 12:16
    #5

    min dotter är född i v 28+3. och det har gått jätte bra.  hon är i kapp sina jämåriga som är födda i v 40.

    jag låg inne från v 24 pga för tidiga sd och att jag öppnade mig. min dotter höll på att komma från denna vecka. jag blev stoppad flera gånger med dropp.

  • Dorro8­5
    Äldre 7 Oct 12:25
    #6

    katten Gustavh skrev 2008-10-07 12:16:15 följande:


    min dotter är född i v 28+3. och det har gått jätte bra.  hon är i kapp sina jämåriga som är födda i v 40.jag låg inne från v 24 pga för tidiga sd och att jag öppnade mig. min dotter höll på att komma från denna vecka. jag blev stoppad flera gånger med dropp.
    ah jag får oxå dropp... samt någon tablett.. och massa antibiotika...sen har jag fått kortison nångång me.
  • Pilea
    Äldre 7 Oct 16:54
    #7

    Min son föddes i v.27+4 i jan 06. Det var en jobbig tid, men nu är han som vilken unge som helst Vågade oss på att skaffa en lillasyster också och hon stannade inne till v.35+4.

  • Dorro8­5
    Äldre 7 Oct 16:56
    #8
    Pilea skrev 2008-10-07 16:54:21 följande:
    Min son föddes i v.27+4 i jan 06. Det var en jobbig tid, men nu är han som vilken unge som helst Vågade oss på att skaffa en lillasyster också och hon stannade inne till v.35+4.
    hur länge fick ni stanna på NEO? hur funkade utvecklingen? fick ni se/vara med ert barn mycket?
  • Pilea
    Äldre 7 Oct 16:58
    #9

    De lyckades stoppa upp förlossningen i 4 dagar, men sen kom han, föddes vaginalt. Han fick stanna på neo i 12 veckor, respirator, c-papp, syrgas, kuvös och hela kittet.

    Har du fått göra något "studiebesök" på neo? Det fick jag göra för att kunna förbereda mig mentalt inför det kommande.

  • Pilea
    Äldre 7 Oct 17:00
    #10

    Vi var hos honom varje dag. Ibörjan när det var kritiskt bodde vi där, men sen när allt stabiliserats pendlade vi mellan hemmet och sjukhuset. Var typ som ett jobb, vi åkte tidigt på morgonen och kom hem sent på kvällen.
    Vi var med och skötte honom i stort sett hela tiden, när vi var där vill säga.

Svar på tråden Föda i vecka 27? :S