• Anonym
    Äldre 11 Jul 10:40
    20578 visningar
    51 svar
    51
    20578

    Hur får man bort allt b*js (äckligt)

    Är det INGEN fler än jag som har problem med att få bort allt b*js när man varit på toaletten. Jag torkar och torkar och gnider något så kopiöst, men ändå finns det kvar många gånger, åker ibland ut i trosorna superäckligt ju! Har ibland börjat använda barnens våtservetter, men det ska man väl inte behöva göra? Det jobbgaste är när man ska ha sex och inte hunnit "förbereda" sig genom att tvätta extra noga - tänk om ha skulle märka nåt?

  • Svar på tråden Hur får man bort allt b*js (äckligt)
  • felici­a6
    Äldre 13 Jul 00:44
    #0

    Har fått precis samma problem nu sedan jag blev gravid.. Det var riktigt jobbigt och blev det oxå då man skulle ha sex, då min sambo gärna håller till lite överallt med händer osv
    Men jag var öppen o ärlig mot han o sa som det var, att det var jobbigt att inte få bort allt, och sen han som ville va överallt och oro för att få spår i trosan osv.
    Han tog det precis som jag ville o sa att jag inte skulle oroa mig, och att jag alltid kunde duscha av mig efter jag varit på toa för att kanske få bort allt.

    Fast det känns fortfarande rätt jobbigt för mig faktiskt allt detta, för jag får ofta sprickor o så oxå som gör apont
    Börjar bli en riktig pina med nr2

  • Äldre 13 Jul 00:48
    #0

    Du får väl göra som man gör på de små..en tvättlapp med barn olja på..
    Det funar ju på bebis bajs..

  • snysop
    Äldre 13 Jul 08:03
    #0

    Mirva,

    Ok, visste inte det. Trodde att det gick bra eftersom att det stod så på förpackningen. Väldigt dumt att de gör det! Tänk de som spolat ner dem i flera år!!

  • Äldre 13 Jul 14:11
    #0

    Ett tips!

    Har inte läst alla svar, så jag vet inte om nån har skrivit detta före...

    På apoteket finns en kräm som heter "intim" eller nåt sånt. Prova den! Den gör inte att man kan torka sig fortare men den mjukgör så man slipper bli torr och spricka av allt torkande...

    Smörj in efter dusch, där nere...

    Den är lite dyr för så lite, men jag tycker det helt klart är värt det!!

  • Korpan
    Äldre 15 Jul 11:21
    #0

    ...meh! Är det inte bara att bajsa färdigt innan man kliver upp och drar på sig trosorna? Jag har aldrig haft problem med fläckar i underkläderna och jag torkar mig inte så mycket, bara en par tre gånger.

    jag vill inte racka ner på er eller något sådant, men jag bara måste fråga: bresar ni när ni går på dass? Eller lider ni av magproblem?
    Kolla upp med en läkare om ni ständigt är hårda/lösa, och testa att "dra isär" skinkorna när ni bajsar, så kladdar det inte ner så mycket.

    Ha nu en bra dag och som min far alltid säger: "skit i frid"

  • Äldre 16 Jul 10:46
    #0
    Det finns en tvättkräm på apoteket som man kan ta om det är kladdigt och man inte vill torka sönder rumpan.
    Denåterfuktar lite och så torkar man bort den med papper sedan. Behövs inget vatten då.
    ska väl inte användas till underlivet vad jag vet, men vi pratar ju om bajs... så där går det bra
  • Ung kvinna
    Äldre 16 Jul 11:35
    #0

    Skaffa en toalettdusch (vet ej vad dom heter)
    Det är som en mini- duschslang som sitter brevid toaletten på väggen. Den är kopplad till kranen och man sätter bara på kranen och trycker på knappen på duschgrejen så kan man sitta på toaletten och bara skölja stjärten efteråt.

  • Korpan
    Äldre 16 Jul 15:55
    #0

    Jag kom just på att jag brukar iofs använda duchen som är nära min toa (man behöver inte resa sig upp för att nå den) för att tvätta av mig när jag har mens, och om man använder babyolja till baken sedan så borde det inte ge så mycket klåda misstänker jag.

  • evavio­la
    Äldre 18 Jul 16:49
    #0

    har samma problem men vet dock varför: Har hemmorojder (eller hur det nu stavas) trots att jag inte fött barn än.

    Men skit samma, det var inte mig vi skulle prata om.

    Jag torkar mig med vanligt papper, det blir ju ganska många gånger man får torka, men det får man ta! Rekomenderar INTE att torka med blött toapapper, eftersom det smular sig o lämnar kvar rester!

  • blip
    Äldre 18 Jul 16:58
    #0

    är väl inget problem att ha en bunt tvättlappar brevid toan och
    dra av efter att man bajsat och sedan slänga i den lilla papperskorgen
    med lock på??

    det är ju perfa när man har mens också!

    och bajsar gör man ju inte så vansinnigt ofta att det känns jättejobbigt
    att dra av med en tvättlapp... inte jag i alla fall...

  • Anonym (Jag)
    Äldre 18 Jul 18:17
    #0

    Tror inte fuktservetter är att rekommendera. det är ju en sak vid sex. Men att alltid duscha, blöta papper i rumpan etc. Det verkar ju hispigt, förlåt, men så tycker jag. Lite skit får man räkna med är ett uttryck som kanske borde användas i fler sammanhang än som synonom till "det ordnar sig alltid".

Svar på tråden Hur får man bort allt b*js (äckligt)