• Anonym
    Äldre 23 Oct 16:12
    112293 visningar
    361 svar
    361
    112293

    Åkte fast för rattfylla 35300:- böter!!!!!

    Min sambo var på firmafest förra tisdagen och drack en MASSA sprit. På morgonen försov han sig när han skulle lämna barnen på dagis (barnen sov oxå och jag var på jobbet).
    Så, han tog bilen för vår äldsta skulle på utflykt (jättedumt, det vet han också, så snälla inga kommentarer om detta!)
    100 m ifrån dagis blev han stoppad i en rutinkontroll och blåste 0,41 mg per lite utandad luft.
    I dag kom bötern 35300:-!!! Hur sjutton ska vi kunna betala det????
    Visst räknar de ut bötern på årsinkomsten? Min sambo har bilförmån 4500:- på lönen varje månad och det är ju inte pengar han får ut. Tror ni man kan få bötern ändrad då om man ringer till RPS?
    Jag är helt chockad & vet inte hur vi ska klara detta. HAn blir antagligen av med körkortet i 10 mån oxå.
    Grejen är den att han blev varslad förra månaden och slutar sitt jobb i morgon.
    Vet inte vad han ska söka för jobb nu när han inte kommer ha körkort på så länge.... (Han har alltid jobbat som säljare och då måste man ju ha körkort)

    Snälla är det någon som är insatt i detta?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-23 18:39
    Är det någon som vet hur man räknar ut bötern?

  • Svar på tråden Åkte fast för rattfylla 35300:- böter!!!!!
  • Ms TB
    Äldre 23 Oct 16:13
    #1

    Ingen aning men oj oj oj vilka dryga böter.

  • Jiffy7­5
    Äldre 23 Oct 16:13
    #2

    jag är inte insatt men jag tyckte så synd om er när jag läste inlägget så jag ville bara skicka några styrkekramar...

  • Anonym (hmm)
    Äldre 23 Oct 16:14
    #3

    Låter jäkligt maffigt, kan det verkligen stämma???
    Böter och indraget kort är helt rätt!!!!
    Men jag ställer mig frågande till beloppet

  • Anonym (...)
    Äldre 23 Oct 16:14
    #4

    jadu, ring och fråga om det är möjligt att göra en delbetalning?

  • Jordgu­bbsfli­ckan
    Äldre 23 Oct 16:14
    #5

    Som man bäddar får man ligga.

    Inte mer än rätt att han blir av med körkortet. Dessutom körde han PÅVERKAD med ER SON  i bilen!!


    Mamma? Varför finns det inte pappagrynsgröt? ( mellandottern om mannagrynsgröt 3,5 år )
  • Tant Greta
    Äldre 23 Oct 16:16
    #6

    Beloppet låter lite väl högt,men för övrigt tycker jag att han förtjänar det.

  • Anonym (...)
    Äldre 23 Oct 16:16
    #7
    Jordgubbsflickan skrev 2008-10-23 16:14:55 följande:
    Som man bäddar får man ligga.Inte mer än rätt att han blir av med körkortet. Dessutom körde han PÅVERKAD med ER SON  i bilen!!
    säger samma.. hur kan man ändå sätta sig i en bil med sin son o köra?? Så då e det rätt åt han o betala..  enligt mig.. så gör man bara inte.. han kunde ju tom skadat andra på vägen :/
  • Ms TB
    Äldre 23 Oct 16:17
    #8

    Ts frågade faktiskt om någon hade erfarenhet av detta, inte hur korkade vi tyckte sambon var..

  • Äldre 23 Oct 16:18
    #9

    Tycker synd om dig och sonen.
    Mannen fick vad han förtjänade, går inte att tycka synd om en som sätter sig påverkad bakom ratten..
    Det går INTE.
    Han kunde kört ihjäl sonen och andra helt oskyldiga människor


    Våga Vägra Östrogen
  • Alexan­dra84
    Äldre 23 Oct 16:20
    #10

    Vet inte alls hur det funkar, men ring och kolla om det inte finns möjlighet för avbetalning... bättre än att ge allt på en gång.

    Hoppas verkligen det löser sig för er, måste kännas jätte hemskt nu


    ~*~ Lycklig mamma till två, men i april blir dom tre ~*~
Svar på tråden Åkte fast för rattfylla 35300:- böter!!!!!