• Sunshi­ne69
    Äldre 28 Oct 16:07
    100123 visningar
    42 svar
    42
    100123

    Hur många katrinplommon måste man äta...

    ... För att kunna gå på toaletten som en normal människa??? Tre, fyra, en påse, tre kilo? Blir förvånad att inte hitta fler trådar om graviditetsförstoppning...

  • Svar på tråden Hur många katrinplommon måste man äta...
  • Äldre 28 Oct 20:22
    #11

    Vill bara säga att MOROT är stoppande och bör alltså undvikas om man är hård i magen. Linfrö är toppen och har bra effekt.

    Betr Duphalacen så är det dock lika söt som Lactulosen men smakfri.

  • olands­token
    Äldre 28 Oct 20:35
    #12

    och jag måste alltid skita när jag går rond på jobb

  • Hexen
    Äldre 28 Oct 20:46
    #13

    Äppelcidervinäger, en sked 2 ggr om dagen innan måltid.

  • Sunshi­ne69
    Äldre 29 Oct 10:22
    #14

    Om man nu prövar allt det här pa samma gang... Da borde det ju funka eller hur???? Tack för alla tips!!!!

  • Spegel­landet
    Äldre 29 Oct 10:47
    #15
    Sunshine69 skrev 2008-10-29 10:22:52 följande:
    Om man nu prövar allt det här pa samma gang... Da borde det ju funka eller hur???? Tack för alla tips!!!!
    Räserbajs!
  • gaffsa­n
    Äldre 29 Oct 13:55
    #16

    Gott med resultat

  • Äldre 29 Oct 14:05
    #17

    Krisar det sig riktigt ordentligt o man får panik när apoteket inte är öppet (microlax) så fick jag tips om att äta typ 200g rent margarin. Frågan är bara hur desperat man skulle vara. Jag gjorde det inte iaf...

  • Äldre 29 Oct 14:09
    #18

    Jag brukar dricka katrinplommonjuice, inte värdens godaste men går fortare än att sitta och tugga dessa plommon
    Resultatet kommer snabbare också!!! hihi.

  • Tigana
    Äldre 29 Oct 14:15
    #19

    Plommon var inte till någon hjälp för mig, men 3-4 torkade fikon om dagen gör tillståndet uthärdligt även om magen fortfarande inte fungerar helt OK. Jag blandar hackade fikon i naturell yoghurt, jättegott!

    Det är intressant med dessa livsmedelsrekommanedationer i olika länder. Här på denna svenska sajt rekommenderar alla linfrö vid trög mage medan linfrö finns på listan över förbjudna saker i Finland (för höga halter kadmium och cyanväte), så jag har undvikit det.

  • Äldre 29 Oct 14:34
    #20

    katrinplommonjuce.... funkar om man dricker den iskall.
     


    ?♥ För evigt ♥?
Svar på tråden Hur många katrinplommon måste man äta...