• Toviz
    Äldre 31 Oct 19:51
    34441 visningar
    92 svar
    92
    34441

    Hur vet man om man har en demon på sig?

    Jag skulle väldigt gärna veta hur om man är besatt av en demon eller något liknande poltergist fenomen? Jag får otroliga aggressionsutbrott och better mig helt kontsigt men efter en stund så är jag som vanligt igen, men under dne perioden så kan jag inte tänka klart. Någon präst här eller någon annan kristen som kan svara? Behöver verkligen hjälp me detta, är alltid arg.

  • Svar på tråden Hur vet man om man har en demon på sig?
  • Morbid angel
    Äldre 31 Oct 19:56
    #1

    Pms?.


    Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld.
  • Tecken
    Äldre 31 Oct 19:57
    #2

    Kan det vara något psykiskt?

  • Toviz
    Äldre 31 Oct 20:00
    #3

    jag vet inte en präst bad för mig när jag va fjorton år då såg jag mystiska saker i hemmet, men har liksom kännt att det är något mer än psykiskt ibland,,,lir iaf tokig ppå att inte vad det är för något, och så ksäms man ju för att bli så arg, är lite rädd ibland att grannarna ska klaga till de som äger lägenheterna, skäms jättemycket, men finns ingen hjälp att få på psykiatriska då väntetiderna är hur långa som helst att ta sig inpå psykiatriska avdelningen, därför tänkte jag att en präst kanske borde be över mig och få bort det här på något vis, funkade ju sist. Nån som varit med om att ha sett demoner eller poltergist på riktigt???

  • Äldre 31 Oct 20:03
    #4

    Man har fotspår i smöret...?

    Ärligt talat tror jag inte på demoner och besatthet. Prata med psyk.

  • MsBeau­ty
    Äldre 31 Oct 20:03
    #5

    är inte kristen, men du kanske kan be mer och fördjupa din tro. Det är ju Gud som ska hjälpa dig och det behöver inte vara genom en präst.

  • Äldre 31 Oct 20:04
    #6
    -1 +1

    Demoner, spöken och poltergeists finns inte på riktigt, de finns på film och i böcker.

    Jag tycker seriöst du ska kontakta en vårdinrättning för att
    hjälpa dig med dina besvär.

  • meuf
    Äldre 31 Oct 20:08
    #7

    Mycket enkelt: Man vet att man inte är det, eftersom det du pratar om är lika verkligt som jultomten.
    Tycker bara att det är beklämmande att du inte kan få vård.
    Om du mår bättre på något sätt av att prata med en präst så har jag för mig att det finns telefonjourer för sån't.

  • bixit
    Äldre 31 Oct 20:13
    #8

    jag tycker det luktar något psykosliknande med religiösa inslag helt klart.

    inte helt ovanligt att det tenderar att gränsa till extrem religionsutövning. tyvärr.

  • Tecken
    Äldre 31 Oct 20:14
    #9
    meuf skrev 2008-10-31 20:08:53 följande:
    Mycket enkelt: Man vet att man inte är det, eftersom det du pratar om är lika verkligt som jultomten.Tycker bara att det är beklämmande att du inte kan få vård.Om du mår bättre på något sätt av att prata med en präst så har jag för mig att det finns telefonjourer för sån't.
    Japp, jourhavande präst nås dygnet runt vid 112.
  • Lurven­pajsar­en
    Äldre 31 Oct 20:14
    #10

    ADHD? Då kan man få skumma utbrott som lägger sig och man är ok igen. Demoner? Nej, nej, nej.

Svar på tråden Hur vet man om man har en demon på sig?