• Roisin Dubh
    Äldre 18 Nov 12:26
    8217 visningar
    118 svar
    118
    8217

    Tyck till om de uppdaterade skisserna på NYA familjeliv.se

    Tack för att du har hjälpt till att göra nya Familjeliv.se snyggare. För några veckor sedan la vi upp skisserna som visar Familjelivs nya kostym så att alla medlemmar skulle kunna tycka till om dem. Nu har vi gjort om skisserna igen utifrån alla suveräna synpunkter som kom in. Tack! Glad


    Se senaste skisserna på NYA familjeliv.se!

    (Obs! Vi är medvetna om de tillfälliga driftproblemen på sajten och våra tekniker jobbar för fullt på att hitta en lösning där. Detta har dock ingenting med nya designen att göra och jag ber er hålla denna tråd att handla om layouten, inget annat. För information kring läget med driften hänvisar jag till denna sida.)
    Hanna, familjelivs redaktion
  • Svar på tråden Tyck till om de uppdaterade skisserna på NYA familjeliv.se
  • Hellvi­Humle
    Äldre 18 Nov 18:42
    #31

    Roisin Dubh skrev 2008-11-18 16:10:07 följande:


    Det dröjer någon vecka till i alla fall. Det är inte riktigt klart att lägga upp betan än. Och det är kanske inte så lämpligt att göra det innan driftstörningarna åtgärdats.
    Smart tänkt!
  • idiblo­n yes
    Äldre 18 Nov 18:52
    #32
    Marlean skrev 2008-11-18 18:31:16 följande:
    Jag tycker det blir för stort. Jag vill också ha det kompakt. Vi är inte alla synskadade som surfar på sidan och vore vi det kan man alltid öka teckenstorleken.
    Precis. En anledning till att jag inte står ut med flera andra diskussionsforum är just det att trådstarterna inte hänger ihop kompakt så att jag kan se många samtidigt.
    Skillnaden mellan en idiot och en icke idiot är att ickeidioten vet om att den är en idiot. - idiblon yes
  • Garage­änkan
    Äldre 18 Nov 18:53
    #33

    När man får bo i ett annat land än sverige i menyn och dessutom kan söka med sökforumet så är jag nöjd.

  • Tant J
    Äldre 18 Nov 18:54
    #34

    Jag har ju jättekass syn och uppskattar allt som syns bra.
    Snygg och lättnavigerad design!
    Ser fram emot nya versionen!

  • Sastbr­o
    Äldre 18 Nov 19:38
    #35

    Jag gillar den nya skissen!

  • Fruen fra Norge
    Äldre 18 Nov 19:42
    #36
    Garageänkan skrev 2008-11-18 18:53:49 följande:
    När man får bo i ett annat land än sverige i menyn och dessutom kan söka med sökforumet så är jag nöjd.
    *applåderar*

    Vil også ha bort den grööönä färgen. Jag får migren av den, på allvar.
    Det vore tragisk för fl att förlora sitt trofaste norska medlem
    (eller tragisk för mig som inte kan vära på en sajt med så mycket skarpa färgar)

    Det som kan funka är om fl skickar mig några rätt snygga designersolglassögon som julklapp. Jag får ju inte den "underbara" fltidningen när jag bor utomlands, en påkostad julklapp skulle vära på sin plats.

    *går och vänter på jultomten*
  • Äldre 18 Nov 20:22
    #37

    Gillar den nya skissen. Ser fram emot förändringarna!
    *tittar upp mot himlen och tänker tillbaka på tiden när familjeliv hade regnbågsfärger i loggan. Those were the days!*
    RD, har du ingen gammal logga på lager att slänga in och visa i tråden, bara för nostalgi?


    Mamma, kvinna, förskollärare, genuspedagog www.nogg.se/jennies4element
  • Äldre 18 Nov 20:36
    #38

    idiblon yes Ja man vill ju få mer helhetssyn över det hela och inte missa några roliga inlägg därför är ju fler inlägg/sida, dvs. liten text att föredra.

  • listen
    Äldre 18 Nov 20:56
    #39

    Ju fler alternativ på samma lista eller sida desto rörigare anser jag. Och antagligen de flesta grafiker med mig..
    Tycker det nya är grymt. Och det blir bara bättre och bättre ju mer dom jobbar med det.
    För kom igen.. Ingen kan väl ärligt påstå att det vi har nu är snyggare, modernare och lättare..?! Tror bara att det handlar om vad man är van vid.
    Det nya blir ju jättefint.

  • Äldre 18 Nov 22:31
    #40

    Tycker verkligen inte om den nya familjeliv.se.
    Varför ska den göras så stel? Med hårda kanter och fantasilös?
    Tycker att den version som var innan den vi har nu, har varit bäst. Mjuka former, inbjudande, kunde dock haft lite mer färg.

    Är det nåt mode som är nu!? Att alla sidor på nätet ska vara kantiga?

Svar på tråden Tyck till om de uppdaterade skisserna på NYA familjeliv.se