• Roisin Dubh
    Äldre 18 Nov 12:26
    8224 visningar
    118 svar
    118
    8224

    Tyck till om de uppdaterade skisserna på NYA familjeliv.se

    Tack för att du har hjälpt till att göra nya Familjeliv.se snyggare. För några veckor sedan la vi upp skisserna som visar Familjelivs nya kostym så att alla medlemmar skulle kunna tycka till om dem. Nu har vi gjort om skisserna igen utifrån alla suveräna synpunkter som kom in. Tack! Glad


    Se senaste skisserna på NYA familjeliv.se!

    (Obs! Vi är medvetna om de tillfälliga driftproblemen på sajten och våra tekniker jobbar för fullt på att hitta en lösning där. Detta har dock ingenting med nya designen att göra och jag ber er hålla denna tråd att handla om layouten, inget annat. För information kring läget med driften hänvisar jag till denna sida.)
    Hanna, familjelivs redaktion
  • Svar på tråden Tyck till om de uppdaterade skisserna på NYA familjeliv.se
  • Äldre 19 Nov 05:01
    #41

    Jag gillar nya upplägget men loggan är på tok för lik IKEA och FamilyLiving! Tänkte direkt på de två loggorna när jag såg nya Familjelivs-loggan.

  • Äldre 19 Nov 06:25
    #42

    Men shit vad fult å tråkigt nya fl är Och såhär brukar jag ALDRIG  säga!!
    men detta påminner ju om alla jävla kärringställen som redan finns. Nu har fl hakat på den trenden....tråkigt!"


    ..........love my kids..........
  • Äldre 19 Nov 08:07
    #43

    Det är väldigt mycket snack om designen. Finns det planer på att göra tekniska förbättringar också?
    Mer interaktivitet och ett mer modernt comunity?

  • Hellvi­Humle
    Äldre 19 Nov 10:14
    #44
    twinstar skrev 2008-11-19 05:01:20 följande:
    Jag gillar nya upplägget men loggan är på tok för lik IKEA och FamilyLiving! Tänkte direkt på de två loggorna när jag såg nya Familjelivs-loggan.
    Kanske samma designbyrå?
    Å andra sidan, varför blir jag inte förvånad?
  • Roisin Dubh
    Äldre 19 Nov 10:28
    #45
    Beccabecca skrev 2008-11-19 08:07:40 följande:
    Det är väldigt mycket snack om designen. Finns det planer på att göra tekniska förbättringar också? Mer interaktivitet och ett mer modernt comunity?
    Självklart. Glad
    www.familjeliv.se/Forum-5-67/m38324917.html Den enda novellen du behöver!
  • Äldre 19 Nov 10:34
    #46

    Jag tycker det är supersnyggt...har bara en undran: Menyn med bilder planerar barn-väntar barn-förälder är jättefin, men varför finns inte de representerade som inte har barn/inte kan få barn? Det är många på FL som kämpar med och sörjer sin barnlöshet, ska inte de vara med där också?

    Annars...KANON!

  • k girl
    Äldre 19 Nov 11:12
    #47

    Det ser mycket bättre ut än tidigare. Men jag har fortfarande svårt att se hur grönt och blått kan bli till "könsneutralt" och jag tycker fortfarande att bilderna är trista.

  • grynet­80
    Äldre 19 Nov 12:30
    #48

    Tycker den ser snygg ut. Bättre än något tidigare förslag.

  • Pormoi­cheia
    Äldre 19 Nov 12:53
    #49

    Härligt med mer färg!


    It's the end of the world as we know it, and I feel fine
  • Äldre 19 Nov 12:54
    #50

    Jag har inte läst tråden för det är för långt att läsa just nu när Liten pockar på uppmärksamhet, men jag vill bara säga det att jag har kollat både det förra förslaget och det här senaste och det senaste är bättre, men jag måste hålla med de som inte är nöjda med den gröna färgen.

    Grönt och rosa är mina favoritfärger och då nästan mest grönt, men den här nyansen känns inte bra. Det är liksom 80-/90-talet återuppväckt och jag väntar bara på att jag ska komma i min bruna manchesterkjol igen.

    Jag förstår inte heller uttalandet om att grönt och blått är könsneutrala färger. För mig är blått lika könsneutralt som rosa. Antingen tar ni bort det fåniga uttalandet eller byter till färger som inte bara finns på ena halvan av HMs barnavdelning. Om ni vill vara könsneutrala får ni välja bort de färger som traditionellt sett ses som maskulina precis som de färger som ses som feminina.

    Fast som sagt, lätta upp den gröna genom att ge den en klarare nyans. Kanske lite mer gräsgrönt, ja, som grynet80s avatar som har lite grönt gräs under den stora pussande kon. Den gröna är snygg, men inte den ni valt.

    Sedan har jag väldigt svårt för bilderna på de olika sektionerna i toppen på förstasidan de som heter "gravid" "förälder" osv. Å andra sidan så går jag aldrig någonsin in på förstasidan på Familjeliv.se utan direkt till forumet. Vill ni locka sådana som mig till förstasidan så gör den ljus, ändra färgsättningen till mer som den är nu och fyll förstasidan med intressanta artiklar och liknande.

    Loggan tycker jag dock är skitsnygg!


    Mamma till Linnea, född mars 2008.
Svar på tråden Tyck till om de uppdaterade skisserna på NYA familjeliv.se