• Roisin Dubh
    Äldre 18 Nov 12:26
    8231 visningar
    118 svar
    118
    8231

    Tyck till om de uppdaterade skisserna på NYA familjeliv.se

    Tack för att du har hjälpt till att göra nya Familjeliv.se snyggare. För några veckor sedan la vi upp skisserna som visar Familjelivs nya kostym så att alla medlemmar skulle kunna tycka till om dem. Nu har vi gjort om skisserna igen utifrån alla suveräna synpunkter som kom in. Tack! Glad


    Se senaste skisserna på NYA familjeliv.se!

    (Obs! Vi är medvetna om de tillfälliga driftproblemen på sajten och våra tekniker jobbar för fullt på att hitta en lösning där. Detta har dock ingenting med nya designen att göra och jag ber er hålla denna tråd att handla om layouten, inget annat. För information kring läget med driften hänvisar jag till denna sida.)
    Hanna, familjelivs redaktion
  • Svar på tråden Tyck till om de uppdaterade skisserna på NYA familjeliv.se
  • Äldre 19 Nov 13:06
    #51
    Fjuppan skrev 2008-11-19 10:34:54 följande:
    Jag tycker det är supersnyggt...har bara en undran: Menyn med bilder planerar barn-väntar barn-förälder är jättefin, men varför finns inte de representerade som inte har barn/inte kan få barn? Det är många på FL som kämpar med och sörjer sin barnlöshet, ska inte de vara med där också?Annars...KANON!
    Skulle man inte kunna ha en rullningslist från vänster till höger (eller nåt) där bilderna med fler ämnen rullar förbi hela tiden?
    Mamma, kvinna, förskollärare, genuspedagog www.nogg.se/jennies4element
  • Äldre 19 Nov 13:23
    #52

    Vart har kolumnen "svårt att få barn" tagit vägen då?

    Är den inte "fin" nog att synas på framsidan?

    Ska man söka sig fram via den förstasidan?

  • Roisin Dubh
    Äldre 19 Nov 13:33
    #53
    isisisis skrev 2008-11-19 13:23:29 följande:
    Vart har kolumnen "svårt att få barn" tagit vägen då? Är den inte "fin" nog att synas på framsidan? Ska man söka sig fram via den förstasidan?
    Även om man har svårt att bli gravid så ingår man i gruppen planerar barn (om man gör det alltså). Precis som de som adopterar först ingår i planerar barn och sedan i föräldrar.

    Planerar barn, Gravid och Förälder är de tre huvudkategorier vi har på sajten och så har det varit hela tiden. Se hur startsidan eller den grå menyn i toppen ser ut idag. Ingen skillnad.
    www.familjeliv.se/Forum-5-67/m38324917.html Den enda novellen du behöver!
  • Roisin Dubh
    Äldre 19 Nov 13:37
    #54

    Och det handlar självklart inte om att de som har svårt att bli gravida inte skulle vara "fina nog" utan om att ha en tydlig struktur för de största inriktningarna på sajten.

    Under dem kommer sedan de mer specifika större grupperna inom varje kategori, som t.ex. de som har svårt att bli gravida, änglaföräldrar, adoptivföräldrar osv.


    www.familjeliv.se/Forum-5-67/m38324917.html Den enda novellen du behöver!
  • Äldre 19 Nov 15:04
    #55

    Roisin Dubh skrev 2008-11-19 13:33:12 följande:


    Även om man har svårt att bli gravid så ingår man i gruppen planerar barn (om man gör det alltså). Precis som de som adopterar först ingår i planerar barn och sedan i föräldrar.Planerar barn, Gravid och Förälder är de tre huvudkategorier vi har på sajten och så har det varit hela tiden. Se hur startsidan eller den grå menyn i toppen ser ut idag. Ingen skillnad.
    OKi!
  • vackra­starfl­ow
    Äldre 19 Nov 16:50
    #56

    fortfarande snyggt

  • Äldre 19 Nov 16:59
    #57
    Grus grus skrev 2008-11-19 13:06:37 följande:
    Skulle man inte kunna ha en rullningslist från vänster till höger (eller nåt) där bilderna med fler ämnen rullar förbi hela tiden?
    Låter som en bra idé...jag håller med dig!
  • Äldre 19 Nov 17:34
    #58

    Sajten blir modernare även om det kommer vara svårt att "vänja in sig". Dock tycker jag inte att loggan är könsneutral i färgvalet, tvärtom tycker jag den är väldigt "killig" med två kill-färger! Skulle isf vara mer neutral om den exempelvis var grön och orange.

  • Fru annmi
    Äldre 19 Nov 17:40
    #59

    Gillar inte,fortf fel färgval!

  • Fru annmi
    Äldre 19 Nov 19:20
    #60

    Varför inte behålla dennna & göra lite uppdateringar bara?
    Eller iallefall ta mildare färger,loggan är HEMSK!

    Om det blir denna Gröna färg kommer jag ärligt ha svårt att vara här för mina ögon
    Om den kommer synas så som Familjeliv i lila gör nu....

    Är de meningen?

Svar på tråden Tyck till om de uppdaterade skisserna på NYA familjeliv.se