• Äldre 7 Dec 08:31
    1975 visningar
    44 svar
    44
    1975
  • Svar på tråden 7:an igen...
  • Äldre 7 Dec 08:42
    #1

    sådärja...

    Nu kan vi skriva lite igen...

    Hoppas att alla har fått länken till den nya tråden. Syster76 är också avreggad men vi är allt några kvar, eller hur...

    Stort grattis till dagens 2-åring Viggo! Hoppas att du får en helkuldag med roliga presenter!

    Nu ska jag gå upp till mina sömntutor. Hör att de börjar vakna till lite nu.

    Trevlig andra advent!!!

  • Aussie­lotta
    Äldre 7 Dec 12:58
    #2

    Hej Hej.

    Nu har jag hittat hit. Ja, idag fyller viggo 2 år. Han blev firad på dagis i fredags med glass och en liten krona på hvuudet. Så gulligt! Igår hade vi min och jonas familj på lite glass och paketöppning och glögg. Trevligt och precis lagom. Idag skulle vi haft ett litet barnkalas, men jonas lyckades bli magsjuk i natt så vi fick avboka kalaset. Så himla trist. Så det blir inget firande överhuvudtaget idag. Men tror inte viggo förstår det. han har ju blivit firad i två dagar, så det räcker och blir över.

    Fått lite presenter också. En fin golvmatta med vägar och sånt. Han älskar att köra sina bilar där. Fick en kavel och lite grejer att göra pepparkakor med, ett pussel, ett par bilar och presentkort på Lindex för 1000 kr. helt perfekt. Lagom med presenter, vi ville nämligen inte ha för mkt.

    Nu skall jag surfa lite medan viggo sover. Vi är hemma hos min mamam och ppapa nu, och i eftermiddag skall vi till jonas mamma en sväng, så jonas får ta igen sig..... Hoppas för guds skull vi slipper bli smittade.....


    Viggo - mitt busiga charmtroll!
  • misun
    Äldre 7 Dec 21:46
    #3

    Hej hopp! Nu har även jag hittat hit!

    Grattis till lilla Viggo. Helt otroligt att dom fyller två.Bra presenter.
    Är det Kajsen som står näst på tur? Kajsa har önskat sig en Mickispis. Hon gillar att laga mat, så jag hoppas att den bliromtyckt.

    Kajsa har varit febrig och hostig i veckan, så nu har vi gjort premiär i vabb-träsket. Jag var hemma tisdag torsdag, patrik onsdag och mamma fredag. Sen blev hon vinterkräksjuk. Så vi får hoppas att vi inte blir smittade. Smittar som tusan! Lagom till helgen började jag och patrik känna oss risiga så här har det inte hänt mycket den här helgen. Har bara försökt att vila. Vilket är rätt svårt med en pigg tvååring i hemmet Lotta, hoppas ni klarar er från vinterkräkan, den är inge kul. Speciellt inte om man har kräkfobi!

    nu börjar nedräkningen till jul. Vi skall vara hemma hos oss i år. Mina föräldrar, min syster och hennes man samt Kajsas tre kusiner kommer hit. Det lär bli livat. Hur skall ni alla göra i jul?

    haregott
    Kram
    Mia

  • Aussie­lotta
    Äldre 8 Dec 09:03
    #4

    Hej Hej.

    Det är nog inte vinterkräksjukan som Jonas har/haft, men det är nåt skit i magen iallafall, vad det än är. Viggo såg lite hängig ut i morse, men han hade ingen feber och hade inte bajsat eller så, så jag lämnade honom på dagis. Får se om dom ringer hem honom om han blir dålig. Han var ledsen när jag lämnade honom, men tror mest det berodde på att han trodde atat jag skulle åka iväg på kurs i en vecka till och lämna honom igen...stackars liten...

    Mickispis är kul. Viggo har haft en spis från Food n Fun sen han fyllde 1 år och älskar den. Men mest är det bilar som gäller.

    MIA --> Hoppas ni klarar er från sjukdomar. Inte roligt.

    Vår jul blir lite konstig eftersom vi flyttar. Ville egentligen ha julafton hemma i nya huset, men insåg att det inte skulle orkas med från vår sida. Så jag tror att vi kommer att fira med jonas familj. Vill iofs gärna fira med min familj, eftersom min bror och hans familj kommer hem från Spanien i en vecka. Men vi får se hur vi gör. Nåt blir det ju iallafall.

    KRAM på er!


    Viggo - mitt busiga charmtroll!
  • seSSa
    Äldre 10 Dec 17:33
    #5

    och så har man hittat hit också...
    mår dåligt o är väldigt svag i kroppen... flytt om 1 vecka och alla inlämningar samt prov e gjorda på skolan... SKÖNT! bara o hämta igen sig lite nu... jobbar 6 dagar i sträck innan vi flyttar...


    ♂ L E Ó N ♂
  • Äldre 10 Dec 21:45
    #6

    grattis tiil Kajsa, en dag i förskott. tänk för två år sedan pluppade det ut unge efter unge utom här hos oss. trodde till slut inte att jag var gravid ;-D

    hinner nog inte skriva imorgon. först jobba, sen till frisören o på kvällen är det luciafirande på mejas dagis.

    skönt sessa att du har klarat av dina skoluppgifter - bra jobbat!

    nu ska jag försöka få lucas att varva ner lite så att jag snart får gå o sova.

    kram o go'natt

  • misun
    Äldre 13 Dec 09:58
    #7

    Hej på er. Hoppas att ni haft en mysig lucia. Så underbart med luciafirande på dagis. inte ett öga var torrt. Och jag som knappt kan hålla tårarna borta när jag ser en vuxen lucia. Tårarna strömmar ner för kinderna när jag ser barn-lucia. Jag blir av någon anledning helt förstörd av luciatåg. Men det är ju så fint!!

    Idag blir det städ och pysseldag, så blir det födelsedagskalas i morrn.

    Ha det gott!
    kram på dej sessa!!

  • Aussie­lotta
    Äldre 13 Dec 15:53
    #8

    Hej Hej.

    Åh, va mysigt det låter med luciafirande på dagis. Viggos luciafirande blev inställt. Två av fröknarna låg i förra veckan däckade i vinterkräksjukan och den tredje kände sig dålig. Något barn spydde i köket och några har inte kommit till dagis pga sjuka. Av den anledningen bestämde jag mig för att vända i dörren i torsdags då jag hörde att VKS börjat gå på dagis. Som ni vet så flyttar vi på tors-lör veckan som kommer och på mån är det slutbesiktning, tis kontraktskrivning, så det skulle vara liiiiiite dålig tajming om vi alla skulle däcka i VKS. Så jag bestämde mig för att strunta i min kurs och var hemma med Viggo på fm, jonas på em. I fredags var jonas hemma på fm och jag på em. Idag har han varit hos farmor och jag och min mamma har städat och packat hela köket, klädkammaren, vinden. Ikväll skall jag stryka alla lakan och sånt och lägga i papperskassar, lägga ner alla mina kläder, även en del av viggos kläder samt lite av hans leksaker som jag skall lägga undan.

    Vårt problem är hur vi skall lösa nästa vecka. Jag är ledig tors-fred, men då var tanken att viggo skulle vara på dagis och vi skulle flytta lite och få nyckeln til huset utan att "störas" av viggo så att säga. Men jag kanske är fånig som inte vill släppa iväg honom, även fast det varit helg och de flesta kanske är friska så finns ju viruset i hela dagiset....Synd iallafall att luciafirandet blev inställt.,de skulle eventuellt ha det nästa vecka...Tycker lite synd om viggo som inte får gå till dagis innan det stänger för jul...det är ju så mysigt kring jul med peppakakebak å sånt, men jag vet inte om det är värt att riskera? Vad säger ni? Han kanske inte ritkigt förstår det här med julkänslor riktit ännu, även fast han kan alla julsånger som de övat på på dagis...usch, jag blir nästan tårögd när jag tänker på det....stackars liten....


    Viggo - mitt busiga charmtroll!
  • brinkl­y
    Äldre 14 Dec 10:32
    #9

    Hej alla mammor och 2-åringar!
    Katten J--> tack för grattis!
    Hur har ni det allihopa? Jag och familjen mår bra. Killarna är stora nu. Ruben vill inte riktgt komma igång med pratet, kör mest mamma, pappa, titta, etc men Ted är en papegoja och pratar massa.
    De har blivit långa och är 86 och 88 långa.
    Nu ska jag läsa ikapp mig lite. Kolla min blogg om ni vill se lite bilder:
    thefamilysajt.blogspot.com/
    Kram C

  • brinkl­y
    Äldre 14 Dec 10:39
    #10

    Nu har jag läst lite...
    Grattis igen till alla 2-åringar!
    seSSa--> en jätte kram till dig! Hoppas det löser sig! *styrkekram*
    Fortsätter läsa... Kram C

Svar på tråden 7:an igen...