• Äldre 7 Dec 23:30
    12465 visningar
    409 svar
    409
    12465

    Novembermammorna 2006!

    Hej igen tjejer!

    Tiden bara rinner iväg, våra småttingar har nu fyllt 2 och det är dax för ännu en tråd. Välkomna in och snacka, vare sig det gäller 2 års trots, småsyskon (eller storasyskon för den delen) eller bara för att gnälla av sig lite, ja allt mellan himmel och jord!

    Gamla trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m30718313.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m30718313.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27979428.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m24898283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m18422267.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m14500513.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m21818433.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m36075065.html

  • Svar på tråden Novembermammorna 2006!
  • Egonoc­hKnut
    Äldre 8 Dec 12:14
    #1

    Heli, tycker inte att du ska tveka om att ventilera i denna tråd... det är väl det den är till för?

    Är det någon som nyligen har bytt till en "stor" säng till sin 2 åring? Spjälsängen börjar bli för liten för lilleman, men han är sååååå otroligt anti allt just nu så jag vet inte om vi vågar byta säng. Han vill inte göra någonting, säger nej till allt och kan allt själv (enl honom). Vill inte klä på sig, vill inte ha blöja, vill inte ta av sig blöja, och framför allt vill inte sova, etc.

    Jag fasar för att vi bara kommer att bråka om vi byter säng till honom nu, att han kommer upp hundra gånger etc. Hur har det gått för er som redan har bytt?

    Kan tillägga att hans storasyster fick stor säng tidigare eftersom hon klättrade ur sängen och då gick det jättelätt... men detta är ett helt annat barn!

  • Zippzy
    Äldre 8 Dec 13:08
    #2

    EgonochKnut: Vi bytte i augusti och det gick jättebra. Jag var, precis som du, lite orolig innan men Sigrid tyckte det var så himla kul med sin "stora sängen" och det tog flera veckor innan hon kom på att hon faktiskt kunde gå upp på kvällen om hon inte ville sova (kanske är hon inte så smart, vad vet jag...). Ett par kvällar gick hon upp, men när vi bara envist fortsatte att lägga tillbaka henne slutade hon med det. Nu kan hon ligga och hojta eller skrika när hon inte vill somna men hon går inte upp.

  • Äldre 8 Dec 13:55
    #3

    Vi har oxå bytt säng, tycker det är bra för då kan hon klättra själv på natten när hon vill komma över till oss *lat som man är* Hon sover för det mesta bra och går inte upp så mycket annars, förutom nu, då hon haft magsjuka i helgen och inte är riktigt frisk ännu Elisa tyckte det var kul att få en prinsess-säng och berättade för alla att hon minsann inte sov i bebissäng längre


    Elisa 061114 och Vilmer071229
  • Äldre 8 Dec 20:09
    #4

    Heli - Jag känner verkligen med dig. Tror det är bra att prata av sig och få ventilera och självklart är detta ett av ställena att få prata på. Tror det är bra att ta en sak i taget som du gör och ta reda på fakta och prata med kurator innan man beslutar sig så att man oavsett beslut man tar känner att man gjort det efter att ha tagit reda på alla "fakta" (fel ord men hoppas du förstår vad jag menar) som möjligt är att få innan. Så att man känner att det verkligen är genom tänkt utifrån alla vinklar. Skickar en Kram till dig och de dina.

    Hade en hemsk upplevelse igår. William fick på något sätt ett tomthyllplan (billy bokhylla) över sin finger. Det ramlade ner när han grejade där. Gisses vad han fick ont, skrek av smärta och nageln blev helt blå på ingenting. Som han grät, skakade och spände sig. Kändes hemskt. Tog en timme och många liter svalt vatten innan han lugnat sig. Gav honom alvedon för något vill man ju göra.
    Idag går han med sin lilla hand uppe i luften och använder bara vänstern, vilket blir avigt för han är högerhänt, så hjärtskärande att se.
    Han fick vara hemma från dagis idag men ska gå imorgon. Får väl försöka baka in fingret så det stötdämpar lite för alla ev. törnar från andra barn.

  • Pyssel­galnin­gen
    Äldre 8 Dec 22:20
    #5

    Här är det hemska upplevelser med, fast inte med barnen, utan jag har hittat en knöl som ska kollas

  • karin novemb­er
    Äldre 8 Dec 22:23
    #6
    Pysselgalningen skrev 2008-12-08 22:20:03 följande:
    Här är det hemska upplevelser med, fast inte med barnen, utan jag har hittat en knöl som ska kollas
    Usch då! I bröstet?
    (¯`°?.¸ Emma ¸.?°´¯)
  • Pyssel­galnin­gen
    Äldre 9 Dec 04:16
    #7

    karin november skrev 2008-12-08 22:23:13 följande:


    Usch då! I bröstet?
    Japp, i mitt vänstra bröst. Så jag ska till VC imorron för att få en remiss till bröstmott.
    Va bröstmott som sa till mig att kvickt skaffa fram en remiss från läkarn så jag får komma in innan jul. Med lite tur får jag en akuttid på torsdag för att föra ett UL på det för att kunna utesluta det värsta.
    Jag hoppas och tror på muskelfäste eller en körtel som fått spel. Men dom vill va på den säkra sidan på sjukhuset. Och jag för den delen!...
  • Äldre 9 Dec 12:34
    #8

    Pyssel - läskigt. Hoppas du får hjälp fort och att det inte är någon fara!

  • Äldre 9 Dec 18:17
    #9

    hoppas det är ok om jag hoppar in med en fråga
    jag har en son född nov 2007 och funderar på att köpa overall nu. vad har era för storlek i overall nu?

    min son har 80 nu.

  • karin novemb­er
    Äldre 10 Dec 08:30
    #10

    Pysselgalningen, hoppas du fick tag i en remiss.

    Jag upptäckte precis att jag sitter på jobbet med ett lerigt skoavtryck i stl 23 på kjolen. Får gömma mig bakom skrivbordet idag.


    (¯`°?.¸ Emma ¸.?°´¯)
Svar på tråden Novembermammorna 2006!