• elin86
    Äldre 16 Dec 15:33
    24187 visningar
    100 svar
    100
    24187

    Kan inte betala hyran!

    Vet det fan vad jag ska göra nu! Äger inte en krona och min hyra ska vara betald den 25 december. Finns ingen jag kan låna pengar av heller=/ Mår så jävla dåligt just nu,,,,,

    Vet ni om det finns nånstans möjlighet att låna pengar till hyra, mat osv?

  • Svar på tråden Kan inte betala hyran!
  • Anonym
    Äldre 16 Dec 15:34
    #1

    Pantbanken kanske?

  • Pysen
    Äldre 16 Dec 15:35
    #2

    Varför har du ingen inkomst? Har du haft inkomst?

  • LuMa
    Äldre 16 Dec 15:36
    #3

    När får du pengar nästa gång?
    Kan du ringa hyresvärden och förklara läget och fråga om du får betala så fort du får pengar?

  • hanniz­en
    Äldre 16 Dec 15:37
    #4

    ring socialförvaltningen.... dom kan säkert hjälpa dig och du måste ju säga att det är akut...

  • Anonym
    Äldre 16 Dec 15:37
    #5

    skulle tänkt på det innan kanske?

  • Anonym
    Äldre 16 Dec 15:38
    #6

    Ajdå, inte så många dagar kvar. Vad hände?

  • Äldre 16 Dec 15:38
    #7

    Har du inga pengar alls på inkommande så prata med soc och förvarna hyresvärden. Om man informerar i tid kan man få dela upp kostnaden, eller helt enkelt få respit på några veckor eller en månad utan att behöva oroa sig för att det skickas vidare till inkasso (förutsatt att den senarelagda betalningen kommer in som den ska).

    Soc kan i en del fall låna ut pengar till dem som inte är berättigade till bidrag, men det beror ju på vart i landet man bor mm. Vet inte exakt hur reglerna ser ut.

    Sedan är ju också frågan varför du helt plötsligt inte har några pengar.
    Är det något tillfälligt kanske du kan prata med din bank och få ett blancolån på de tusenlappar du behöver så får du även en okej ränta. Men har du ingen förväntad inkomst framöver heller så behöver du ta kontakt med både soc, AF och andra som kan hjälpa dig att leta jobb, se över rättigheter till bidrag mm.

  • Äldre 16 Dec 15:39
    #8

    Anonym skrev 2008-12-16 15:37:22 följande:


    skulle tänkt på det innan kanske?
    *asg* Oj vilken bra hjälp ts fick nu! Kanonfint! Fortsätt det fina jobbet.

    ts, ingen aning men hoppas du får tag i pengar och att det går bättre nästa månad!
  • Anonym
    Äldre 16 Dec 15:41
    #9

    Jag vet inte varför du inte har ngn inkomst denna månad, men allt går att lösa.
    För de första kan du ringa soc, dom är till för att hjälpa i ekonomiska situationer.
    De är snart Jul, kommer förmodligen att att få ngn tid dit snarast, är olika vart man bor.

    Ring din hyresvärd och tala om ev förseningar.

  • Äldre 16 Dec 15:41
    #10

    Be om förskott på lönen
    Pantbanken
    Sälja saker på tradera och blocket
    Önska sig hyrespengar i julklapp
    Fråga värden om det går att skjuta lite på denna hyra
    Ta extrajobb mot kontant lön, t ex snöskottning, julstädning, barnvakt

    /Kjell

Svar på tråden Kan inte betala hyran!