• humle8­2
    Äldre 17 Dec 16:52
    55893 visningar
    16 svar
    16
    55893

    Nån mer som haft ont i huvudet på "hjässan?"/hårbotten, eller att det spänner där?

    Nån mer som haft ont i huvudet på "hjässan?"/hårbotten, eller att det spänner där?

    det känns underligt, det gör inte ont i tinnigarn a utan i hårbotten, som om håret "ryser" fast det spänner och gör lite ont.

    nån mer?


    humlansblogg.blogspot.com/ /FD sannispannisen
  • Svar på tråden Nån mer som haft ont i huvudet på "hjässan?"/hårbotten, eller att det spänner där?
  • lovemy­boys
    Äldre 17 Dec 16:53
    #1

    Den känslan har jag bara efter att håret vart uppsatt...då gör det ont i håret på nått vis....Förvånad


    Mamma till Linus å Oscar...fru till Kent-Olof!!!
  • Äldre 17 Dec 16:53
    #2

    Ja, när håret varit uppsatt och släpps ut, och ibland utan anledning (alltid på kvällen, går över när jag sover)

  • Airlee
    Äldre 17 Dec 16:54
    #3

    Så där brukar jag få när jag håller på att bli förkyld! Men ingen jag har pratat med om det känner igen sig, min man tror att det är inbillning...

  • humle8­2
    Äldre 17 Dec 16:55
    #4
    Airlee skrev 2008-12-17 16:54:20 följande:
    Så där brukar jag få när jag håller på att bli förkyld! Men ingen jag har pratat med om det känner igen sig, min man tror att det är inbillning...
    jag är lite förkyld tror jag.

    men som n andra säger, så känns det fast jag inte haft håret uppsatt.
    humlansblogg.blogspot.com/ /FD sannispannisen
  • humle8­2
    Äldre 17 Dec 16:56
    #5

    ipren hjälper inte mot detta märker jag nu.


    humlansblogg.blogspot.com/ /FD sannispannisen
  • 08Momm­y
    Äldre 17 Dec 18:53
    #6

    Jag tror jag hade så tidigare idag o jag började undra om de är ett födelsemärke där behäver ta bort. Men så efter att jag duschat o tvättat håret nån timme efteråt har de försvunnit, men brukar känna så me ibland annars me. Jag är förkyld oxå. :)

  • NeA 84
    Äldre 17 Dec 18:55
    #7

    jag får så ibland...även om jag inte haft håret uppsatt.
    vet inte vad det beror på..tror inte det är farligt iaf.


  • Garage­änkan
    Äldre 17 Dec 18:56
    #8

    Kan vara spänningar, typ du har ansträngt dig framför datorn eller så.

  • Max mamma
    Äldre 17 Dec 19:02
    #9

    Så fick jag när jag hade långt hår å hade det uppsatt!!

  • Äldre 17 Dec 21:28
    #10

    Så har jag i princip varje dag. Är öm vid lätt tryck mot vissa delar och de verkar flytta sig lite då och då... Har ingen aning om vad det är... Har inte långt hår och aldrig uppsatt...


  • humle8­2
    Äldre 17 Dec 21:29
    #11

    jag läste att det kan vara spänningshuvudvärk.

    jag trodde att jag hade ftt högt blodtryck, de säger ju att man kan få ont i huvudet då


    humlansblogg.blogspot.com/ /FD sannispannisen
  • Äldre 16 Feb 21:21
    #12

    Har me kännt detta märkliga... Jag kan inte riktigt beskriva söker på nätet vad de kan vara.. De gör inte ont me där e en känsla i huvudet ofta på samma ställe men kan flytta sig ibland... försöker förknippa de med förkylning eller smutsigt hår för ofta när jag tvättat håret försvinner de. Är en orolig typ av mig så min hjärna spinner gärna vidare att de är något farligt... Går till en som ger min akupunktur för mina rygg besvärr så jag hoppas de ska släppa i huvudet oxå.

  • Äldre 4 Mar 18:24
    #13

    Kuk

  • Äldre 14 Nov 16:04
    #14

    Har gått en månad med dessa symtom. Läkaren förordade massage, ingen förändring. Fick då tabletter 3 pr.dag dessa hjälpte 4 timmar pr. tablett. I morse då jag vaknade vid 3 tiden hade jag ovanligt ont, jag steg upp och ställde mig i duschen med extra varmt vatten på hjässan. Stod ca 5min. och all värk försvann. När jag skriver detta är kl. 1600 och har inte haft något ont ännu.
    Kan vara värt att testa.

  • Äldre 30 Apr 15:44
    #15

    Jag har också haft så. Var hos naprapaten och denne masserade triggerpunkterna och det försvann flera månader för att sedan komma tillbaka. Brukar massera lite själv för att det ska försvinna men vet inte heller orsaken. Går dock igrnom en väldigt stressande period i livet så det kan ju vara det. Stress orsakar ju högre blodtryck så inte omöjligt att det är tecken på det.

  • Äldre 30 Apr 15:53
    #16

    Ja efter uppsatt hår eller om jag inte tvättat håret på ett tag. Brukar gå över efter en dusch. Men har fått så på ögonbrynet några ggr, det är konstigt.

Svar på tråden Nån mer som haft ont i huvudet på "hjässan?"/hårbotten, eller att det spänner där?