• Äldre 30 Jul 15:47
    42780 visningar
    88 svar
    88
    42780

    Jag VILL INTE bo i Göteborg längre!!!

    Jag vill bo där skolorna är bra, där barnen kan vara utomhus utan att man behöver oroa sig för psyksjuka, alkolister, drogpåverkade, fartdårar och gäng. Vill bo där det finns lite invandrare och lite kriminalitet. Vart skall man flytta då? Ni som upplever att ni bor bra och barnvänligt, kan ni tipsa mig om vart jag skall flytta med min familj. Jag bor på Hisingen (GBG) i dagsläget och detta verkar ha blivit "staden som Gud glömde".
    Bankrån, ungdomsgäng, psykdårar och knark är vardagsmat nuförtiden och jag vantrivs. Vi skall härifrån... men vart i landet? Tacksam för tips!

  • Svar på tråden Jag VILL INTE bo i Göteborg längre!!!
  • Smajla
    Äldre 30 Jul 15:49
    #0

    Bor också i Göteborg men har inga barn i dagsläget. Vi har tänkt att flytta till typ Torslanda, Amhult eller nåt sånt när vi väntar barn. Kan inte landet utanför stan vara nåt? Men håller med dig, där jag bor nu är inte heller så kul att bo med barn....

  • Pumpan­81
    Äldre 30 Jul 15:56
    #0

    bodde med i gbg förut på hisingen när jag vaäntade min son, fick panik där..
    flyttade till linköåing som inte är den bästa staden helelr men iaf något bättre, men om du vill ha riktigt lugn o ro såfår du nog fluytta till nån mindre stad

  • Äldre 30 Jul 15:58
    #0

    Smajla

    Jo, vi har tänkt på det. Vi blev erbjudna en 5:a i Amhult för 9.900:-/mån.
    Det är mycket pengar att betala till en hyresvärd, så vi tackade nej just nu när vi är föräldralediga.
    Torslanda vill vi jättegärna bo i, men det är ju så vansinnigt dyrt för oss med medelinkomst. Björlanda är drömmen, men vi har inte dom pengarna och kommer nog aldrig att få dem om vi inte kammar hem storvinsten. Så Göteborg är nog inget alternativ längre för oss.

  • Pimien­ta
    Äldre 30 Jul 15:59
    #0

    Jönköping! Lagom stort, vackert och alldeles alldeles underbart!

  • Majblo­mma12
    Äldre 30 Jul 16:01
    #0

    Min faster bor i Landvetter, det är ju jättfint, lugnt och ändå nära till underbara Göteborg.

  • Äldre 30 Jul 16:01
    #0

    Pumpan81

    PANIK! Ja, det är just det ordet som passar min sinnesstämning just nu. Lägg till ordet ÅNGEST också och vad får vi då? Jo, PANIKÅNGEST!!!
    Det är det jag känner när vilt främmande människor kommer fram och hotar att "döda ett av mina barn" bara för att min man inte svarade på tilltal från en alkolist eller hotet på bussen från en man som "skulle skära halsen av min dotter om hon inte slutade gråta".
    Detta tar knäcken på mig. Jag är rädd.

  • micki
    Äldre 30 Jul 16:01
    #0

    tror det finns våld i alla städer mer eller mindre. alkoholism är tyvärr vanligt lite äverallt oxå..bor själv i en by med ca 1000 inv. och det finns 3 riktigt kända alkoholister här och flera psyksjuka. då menar jag RIKTIGT psyksjuka..ingen trevlig by. så jag tror inte man kan smita ofrån allt det här även om man flyttar till en riktigt liten stad eller by.
    men en stad vet jag som är känd för att inte ha massor av invandrare - karlsborg. en mycket trevlig stad vid vättern.

  • clart0­4
    Äldre 30 Jul 16:02
    #0

    Vad menar du med "lite invandrare" ??? Låter lite fördomsfullt!!!
    Hur som helst - jag har kamrater som bor i Alingsås, de är mycket nöjda, bra huspriser och bra miljö för barnen och pendelavstånd. Skulle själv inte kunna tänka mig att bo i inlandet.

  • Äldre 30 Jul 16:03
    #0

    Pimienta

    Hur är skolorna i Jönköping?
    Vi har kollat på hus i Vetlanda, det tillhör väl Jönköpings kommun, eller är jag helt ute och snurrar?

  • piglet
    Äldre 30 Jul 16:06
    #0

    micki - din kommentar om invandrare låter väldigt fördumsfull...

    Jönköping är en bra stad, självklart finns det bättre och sämre områden samt skolor även där. Det bästa är väl att prata med någon som bor i staden ni funderar på och höra med dem om vilka områden som är bra resp. mindre bra.

Svar på tråden Jag VILL INTE bo i Göteborg längre!!!