• Äldre 5 Jan 11:16
    1559074 visningar
    6299 svar
    6299
    1559074

    Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

    fortsätter våra diskussioner om ev. framfall

  • Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
  • Hoppe tossan
    Äldre 5 Jan 12:09
    #1

    Det är bra att det finns en sån här tråd! Och skäms inte för tydliga beskrivningar eller upplevelser. Vi alla mår bättre av att höra hur andra har det, inte sant? Sen förra tråden mår i alla fall jag bättre i mitt problem för jag har förstått att jag inte är ensam.

  • Äldre 5 Jan 12:23
    #2

    tack för tråden ts.

  • Äldre 5 Jan 16:50
    #3

    Jag känner samma sak hoppe tossan trodde jag var ensam med mitt problem..men som vi ser är vi flera med samma problem..fattar inte att dom inte ner detta hos Mvc eller BB eller på efterkontrollen...

    någon som har några bra nyheter? jag tog precis ut min p-stav som jag endast har haft inne i 2,5 månader så idag fick jag min mens på riktigt...får se om det blir bättre lill tjejen är 5 månader jag ammar för fullt..

  • Äldre 5 Jan 16:53
    #4

    Här kommer lite inte allt för glada uppdateringar, känsliga läsare varnas för detaljer!

    Det har blivit ett problem med bajsandet nu igen. Allt var ju så bra när jag var nyop, men nu är ärret är helt utslätat och allt har läkt och svullnat av så måste jag återigen hålla emot manuellt när jag bajsar. Dock inte inne i slidan, men i mellangården typ. Det känns som om tarmen är alldeles för vid för vad utgången är om man säger så.. Om jag inte håller emot så buktar hela underlivet ut, allt mellan sittknölarna blir som en utbuktande fotboll. Gör skitont. Har nu inhandlat micolax för att underlätta de värsta gångerna.
    Det gör ont när jag har samlag, svider som attan i slemhinnorna. Går över efter ett tag men inte alltid. Och som vanligt får jag svampinfektion efter varje samlag, trodde att det skulle bli bättre när alla "extraveck "var borta.

    Har inte pratat med läkare om detta, ska göra det nästa vecka när jag ändå ska in för rutincellprov.

    Men... jag ser ju iallafall normal ut. Alltid nåt... Mannen har fortfarande inte märkt nån skillnad, men han hade ju inte heller nån aning om att jag hade framfall heller förrens jag berättade det.

  • Hoppe tossan
    Äldre 5 Jan 17:02
    #5

    Mli: Va tråkigt att det inte blev som du önskade...

  • Cesso
    Äldre 5 Jan 21:13
    #6

    Hur vet man om man har framfall?

  • Äldre 5 Jan 21:26
    #7

    Mli nä vad trist att det inte blev som du tänkt dig, hoppas att du får en nu op,

    So nice varför tog du bort p-staven. jag har också haft den, och jag fick en massa finnar och jag blödde jämt, så jag tog också bort den,

  • Äldre 6 Jan 00:00
    #8

    Nej vad tråkigt att höra att du inte känner dig bra/bättre efter en sådan op borde man vara helt återställd...hoppas hoppas att det blir bättre..

    trebarnsmamma jag tog ut den efter det att jag hade haft mini mens i 2,5 månader helt fruktansvärt...min BM som skrev ut den informera inte om detta däremot berättade hon som satte in den och tog ut den för den delen att det är jätte vanligt att man får mkt blödningar av p-stav..känner mig lurad..tog ut den i fredags och jag blöder fortfarande...

    men det klart det var ju ett superbra preventivmedel (vi hade ju aldrig sex pga blödningarna)

    Jag är nu sugen på p-ring men tvivlar på att den kommer sitta kvar inne i slidan eftersom jag har det problemet som jag har...
    Vad använder du dig av idag?

  • Äldre 6 Jan 00:02
    #9

    cesso man känner att det inte är som det brukar där inne--om du tittar med spegel kan man se något i öppningen som inte bör vara där. tyngdkänsla, muspruttar, en öppen känsla,,svårt att förklara hoppas att du inte lider av det

  • Äldre 6 Jan 09:46
    #10

    Jag hoppas att mina problem försvinner med tiden och med lite knipövningar. Jag kommer inte att operera om mig, risken då är ju ännu mer ärrbildning som kommer att störa ännu mer. Och så har jag ingen lust med två månaders konvalecens till, min man har varit hemma tillräckligt från jobbet som det är och jag har 4 pållar hemma på gården som inte kan bara gå och skrota.

    Ska testa apotekets knipkulor och se om det blir nån skillnad.

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder