• Äldre 5 Jan 11:16
    1559270 visningar
    6299 svar
    6299
    1559270

    Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

    fortsätter våra diskussioner om ev. framfall

  • Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
  • Äldre 9 Jan 22:09
    #61

    AJg ser också ut lite så.. det finns inget som täcker hela öppningen utan bredvid förstår ni?

    Okej så ridningen räddar ingen med andra ord..
    trodde i och för sig inte det heller jag har ju också tränat hårt i flera år...sprack du mkt?

  • PixieA­pa
    Äldre 9 Jan 22:37
    #62

    So nice skrev 2009-01-09 22:09:30 följande:


    AJg ser också ut lite så.. det finns inget som täcker hela öppningen utan bredvid förstår ni?Okej så ridningen räddar ingen med andra ord..trodde i och för sig inte det heller jag har ju också tränat hårt i flera år...sprack du mkt?
    De sydde ju en hel del men jag vet inte hur mycket faktiskt. Var lite i chocktillstånd och frågade inget... Men det kunde nog ha varit mycket värre. Gjorde du?
  • Äldre 10 Jan 09:36
    #63

    Jag har också ridit en hel del i många år och det verkar inte hjälpa till nämnvärt nej.. Fast å andra sidan så vet man ju inte det, det kanske hade varit ännu värre utan ridningen! *hemska tanke*

  • Äldre 10 Jan 20:28
    #64

    Jag har aldrig blivit sydd.

  • Äldre 10 Jan 20:28
    #65

    Jag har aldrig blivit sydd.

  • Cesso
    Äldre 10 Jan 21:53
    #66

    Miss Maya skrev 2009-01-08 20:00:46 följande:


    Absolut, jag håller med dig. Fast jag antar att det finns risker med operationer också och vad jag har förstått är t ex risken för återfall när det gäller livmoderframfall i alla fall, ganska stor. Och OM de opererar så vill de att man kan garantera att man inte ska ha fler barn i framtiden. I alla fall när det kommer till att operera slidväggsframfall. Pretty in scarlet skrev 2009-01-08 19:48:52 följande:
    Jag var hos barnmorskan igår (3 veckor efter fl) och fick veta att mitt problem inte blivit värre än innan (alltså än efter jag födde första barnet..för er som är oroliga inför en andra förlossning). Bara främre väggen som rasat, inget mer. Det var jättebra när hon visade och förklarade vad som hänt så slipper man gissa och undra. Det är tydligen inte alls ovanligt att ngn vägg "rasar" och beror mest på genetiska grejer.
    Blev så nojjig över att livmodern var på väg ut efter att jag läst denna tråd att jag snabbt bokade tid hos henne )
    Hur som helst så sa hon att de visst kan operera innan man fått alla barn man vill ha. Det beror på hur mkt besvär man har.

    Ngn här sa att det är mkt man skulle velat veta innan man fick barn. Hade jag vetat detta hade jag nog övervägt kejsarsnitt. Men å andra sidan så finns ju mkt risker med det med.
    Och SÅ farligt är det ju inte. Det blir bättre om man tränar bäckenbotten. Då försvinner nog tyngdkänslan också med tiden.
  • Miss Maya
    Äldre 10 Jan 22:32
    #67

    Ja jag hade också övervägt kejsarsnitt om jag hade vetat detta, även om det nu inte är extremt illa för mig. Och jag blev heller aldrig sydd som de andra pratade om här tidigare.

    Jag kan nog leva med detta, så länge det inte blir värre...


    Cesso skrev 2009-01-10 21:53:02 följande:
    Miss Maya skrev 2009-01-08 20:00:46 följande: Jag var hos barnmorskan igår (3 veckor efter fl) och fick veta att mitt problem inte blivit värre än innan (alltså än efter jag födde första barnet..för er som är oroliga inför en andra förlossning). Bara främre väggen som rasat, inget mer. Det var jättebra när hon visade och förklarade vad som hänt så slipper man gissa och undra. Det är tydligen inte alls ovanligt att ngn vägg "rasar" och beror mest på genetiska grejer. Blev så nojjig över att livmodern var på väg ut efter att jag läst denna tråd att jag snabbt bokade tid hos henne ) Hur som helst så sa hon att de visst kan operera innan man fått alla barn man vill ha. Det beror på hur mkt besvär man har. Ngn här sa att det är mkt man skulle velat veta innan man fick barn. Hade jag vetat detta hade jag nog övervägt kejsarsnitt. Men å andra sidan så finns ju mkt risker med det med. Och SÅ farligt är det ju inte. Det blir bättre om man tränar bäckenbotten. Då försvinner nog tyngdkänslan också med tiden.
  • Äldre 11 Jan 11:48
    #68

    jag blev sydd bara med två barn, och då var det 3 stygn tror jag

  • Cesso
    Äldre 11 Jan 19:33
    #69

    Det spelar nog ingen roll om man blivit sydd eller ej. Det beror ju på att musklerna inte orkar och rasar. Jag har inte sytt mkt heller...

  • Söta Nasse
    Äldre 13 Jan 10:09
    #70

    Jag trodde att jag hade livmoderframfall i början efter graviditeten.
    Hade även ordentliga problem med hemorrojder och fick hjälpa till med att trycka via slidan för att få ut bajset.

    Sökte då hjälp hos läkare och det slutade med att jag fick gummisnoddar på hemorrojderna som sedan trillade loss. Och efter det blev det succesivt bättre och jag kan ju bajsa som vanligt.

    Nu ½år efter förlossningen hänger det inte heller ut något där nere, men livmodertappen är bara några centimeter från hålet.
    Kan tillägga att jag inte har gjort några knipövningar men verkar ändå ha starka knipmuskler.


    ♥ Renoveringen är igång redan ♥
Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder