• Äldre 5 Jan 11:16
    1558793 visningar
    6299 svar
    6299
    1558793

    Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

    fortsätter våra diskussioner om ev. framfall

  • Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
  • Forza
    Äldre 17 Jan 12:41
    #71
    Svar på #47
    Miss Maya skrev 2009-01-08 14:31:21 följande:
    Jo vid ett allvarligt lidmoderframll kan livmodern tom komma ut genom slidan. Googlade faktiskt på livmoderframfall nu. Gjorde detsamma på slidväggsframfall förut, men det finns inom medicinen inte något som heter det tydligen... Men däremtom, självklart livmoderframfall. Och alla symtom vi har beskrivs under just livmoderframfall? Märkligt. Och där stod det ja att livmodern ju kan sjuka ner lite, eller mycket. Förklarar kanske varför jag upplever att min livmodertapp sjunkit ner. Det är nog inget jag inbillat mig då... Hmm... Fler barn? Jag blir mer och mer tveksam... Usch, man kanske inte ska vara så medveten om sin kropp! Man skulle säkert vara lyckligare som omedveten ibland... Hoppe tossan skrev 2009-01-08 14:11:55 följande:
    Apropå diagnoser...jag tror det kallas cystocele (främre slidväggsframfall) och rectocele (bakre), det är kanske därför man inte hittar så mycket information om man bara söker på slidväggsframfall. På en del engelskspråkiga sidor finns mycket info.
  • Äldre 17 Jan 20:58
    #72

    Jag ska tillbaka till min gynläkare för jag är verkligen inte nöjd..
    känner mig öppen med rikliga flytningar

  • Äldre 18 Jan 10:19
    #73

    So nice vad är du inte nöjd med, har jag missat något

  • Äldre 18 Jan 10:21
    #74

    Gör ni tjejer mycket knipövningar? Jag tycker att det i alla fall blivit lite bättre just med öppningen och så efter att jag börjat göra mer knipövningar.


    Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Forza
    Äldre 18 Jan 10:39
    #75

    Jag kniper några gånger varje dag...vet inte om det hjälper så mycket, men jag tycker det blir sämre om jag glömmer att knipa. Men jag tycker det blir långsamt bättre hela tiden.

  • Äldre 18 Jan 22:15
    #76

    Jag känner inte av det hela tiden men jag känner mig öppen..+ att jag måste hålla emot när jag tömmer tarmen inte så roligt..
    Känner också av att jag inte tömmer blåsan korrekt svårt att förklara...

  • Äldre 22 Jan 10:10
    #77

    Den känslan av att inte lyckas tömma blåsan helt och hållet känner jag igen, tror jag. Så jag fattar vad du menar.. Man känner sig liksom inte färdigkissad, eller hur?


    So nice skrev 2009-01-18 22:15:05 följande:
    Jag känner inte av det hela tiden men jag känner mig öppen..+ att jag måste hålla emot när jag tömmer tarmen inte så roligt.. Känner också av att jag inte tömmer blåsan korrekt svårt att förklara...
    Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Äldre 23 Jan 11:26
    #78

    yes samma känsla..

  • Äldre 23 Jan 14:42
    #79

    Precis det där med kisseriet känner jag också! Man är fortfarande kissnödig när man har kissat klart. Jag kollade det på senaste vaginala ultaljudet jag gjorde )(pga min mensvärk) och då menade gyn på att det var inget kvar i blåsan, jag bara inbillade mig..

  • Äldre 24 Jan 20:45
    #80

    Mi79 med facit i hand tycker du att det var värt din operation?

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder