• marzie­h
    Äldre 5 Jan 21:34
    4565 visningar
    11 svar
    11
    4565

    Varma och röda kinder, vad kan det bero på?

    Min son har haft röda och varma kinder i snart 2 dar, han är inte allergisk, men jag vet inte vad det är för nåt. kinderna är jätte varma jämnför med näsan eller läpparna.
    vet nån ?

  • Svar på tråden Varma och röda kinder, vad kan det bero på?
  • Isa75
    Äldre 5 Jan 21:36
    #1

    Det kan ju vara kylan. Har du prövat att smörja in honom men någon salva på kvällen?
    Min dotter brukar bli så där när hon är torr.

  • Mollie­77
    Äldre 5 Jan 21:36
    #2

    Kylan gissar jag på..vår son har likadant i kväll efter vi vat ute ne stund i skogen.Han brukar få de så när han har vat ute o frusit lite om dom...Tips:köp en sån "rånarluva" mössa med bara hål för ögonen o näsan..letar själv efter en sådan..så tips mottages gärna på affär som har..


    Snart kommer vår fyra
  • marzie­h
    Äldre 5 Jan 21:39
    #3

    men han har det nästan i 2 dar i rad, ibland mindre och ibland mer, och de är varma

  • Mollie­77
    Äldre 5 Jan 21:46
    #4

    Um min pojke har oxå haft de två tre dar nu...tror nog de är kylan..dom förfryser ju kinderna i denna kalla väderleken..Testa sån mössa eller att vira en halsduk runt


    Snart kommer vår fyra
  • Mollie­77
    Äldre 5 Jan 21:47
    #5

    Han kom precis ut från sitt sovrum o sa:jag vill inte ha varma kinder..Hihi..Han fick lite kallt vatten,,du kan ju testa o kyla dom lite..


    Snart kommer vår fyra
  • marzie­h
    Äldre 5 Jan 21:50
    #6

    hehe, lilla vän
    jag har sett sån mössa som du säger i babyland men de va för stora för honom.

  • Mollie­77
    Äldre 5 Jan 21:51
    #7

    Ok då kan jag kanske köpa där..vår är fyra år....hur gammal är er lille?


    Snart kommer vår fyra
  • Theo20­06
    Äldre 5 Jan 21:53
    #8

    san har min dotter vart i ett par dagar oxa.men hon ar hostig o forkyld o lite febrig men hon far ofta sana roda kinder...

  • Äldre 5 Jan 21:58
    #9

    Weleda har en kräm som heter "wind and weather cream" som vi smörjer vår lille med innan han ska ut i kylan. Den är inte vattenbaserad till skillnad från de flesta andra krämer. På kvällen hemma kan man smörja med någon annan kräm om man vill, men aldrig vattenbaserad krämm innan barnet ska ut, och låt gärna bli att tvätta ansiktet på morgonen. Bra krämer för röda kinder på kvällen är becur och propyderm.

  • marzie­h
    Äldre 5 Jan 22:00
    #10

    Min son är 8 månader

  • AT79
    Äldre 5 Jan 22:25
    #11

    Kan det vara att han får tänder?

Svar på tråden Varma och röda kinder, vad kan det bero på?