• Äldre 19 Jan 17:44
    39035 visningar
    8 svar
    8
    39035

    Avsluta konto??

    Är det någon som vet hur man gör och hur det går till när man vill avsluta konto i Handelsbanken?

    Tacksam för alla svar!

  • Svar på tråden Avsluta konto??
  • Äldre 19 Jan 18:37
    #1

    Ingen?????

  • oktobe­rgroda
    Äldre 19 Jan 18:37
    #2

    Om du har Internetbank så kan du avsluta det via den, annars får du gå in till banken och avsluta. Så gjorde jag när jag skulle avsluta ett konto.

  • a mor
    Äldre 19 Jan 18:38
    #3

    Det är väl bara att gå in å prata med dom.

  • Äldre 19 Jan 18:38
    #4

    japp bara att gå in och avsluta, har du pengar på konto så får du ta ut dem innan de avslutas...

  • Äldre 19 Jan 18:38
    #5

    Fast jag har internetbank men jag hittar inte vart man gör det. Tycker handelsbankens sida är lite knepig.

  • oktobe­rgroda
    Äldre 19 Jan 18:48
    #6

    Har inte tillgång till min sida nu, men kan kolla senare och se vad jag hittar.

  • maximu­m
    Äldre 19 Jan 18:54
    #7

    Jag ska avsluta ett konto på Nordea. Ringde dit idag. Men måste gå in på banken och göra det. Så det inte finns risk att det är någon annan. Men på internet vet jag inte hur det funkar.
    Tyckte jag kunde fått avsluta mitt över telefonen. Får ett årsbesked varje år och det är en offantlig summa på 16kr. Hade fått 10öre i ränta....

  • Äldre 19 Jan 21:20
    #8

    Ja det verkar inte funka att avsluta via internetbanken hos handelsbanken. Men det kanske är så att man måste in på kontoret för, som du skriver, att det inte är någon annan som försöker avsluta.

Svar på tråden Avsluta konto??