• Äldre 3 Feb 17:08
    1095 visningar
    18 svar
    18
    1095

    hjälp med dokument som inte öppnar

    Jag har sparat historik på msn, men när jag sk öppna dokumenten så får jag upp

    Den här filen har inte något program associerat för att utföra den här åtgärden. Skapa en associering med hjälp av alternativet Mappalternativ i kontrollpanelen.

    Men jag hittar inget där som göra att jag kan öppna dokument, nån som vet hur jag ska göra?

  • Svar på tråden hjälp med dokument som inte öppnar
  • Äldre 3 Feb 17:38
    #1

    Vad har filen för ändelse?

  • Äldre 3 Feb 19:04
    #2

    historiken öppnar du med msn, du ska inte öppna filen direkt

  • Äldre 3 Feb 21:08
    #3

    Det som skrivs på msn kan jag förrut öppna på mina dokument och sen mottagna filer, men inte nu för då får jag det där medd.

    Det sår XML-dokument

  • Äldre 3 Feb 21:22
    #4

    öppna med tex notepad, men xml är inte speciellt kul att läsa om man nu inte ska koda i xml, varför int eläsa det i msn så att du ser det som det ska se ut istället?


    Jänkmamma skrev 2009-02-03 21:08:12 följande:
    Det som skrivs på msn kan jag förrut öppna på mina dokument och sen mottagna filer, men inte nu för då får jag det där medd. Det sår XML-dokument
  • Äldre 4 Feb 08:08
    #5

    Jag känner mig helt borta i detta.
    Hur gör jag för att kunna läsa i notepad?
    Hur menar du att jag kan läsa i msn efter man har slutat och chattat, typ dagen efter

  • Äldre 4 Feb 09:54
    #6

    Högerklicka på personen i listan och välj Visa - Historik.
    Jag har msn på engelska så är inte helt säker på vad det heter på Svenska, View - Message History är det på engelska iaf.

  • Äldre 4 Feb 17:06
    #7

    Har inte fixat sig än, nån annan som vet hur jag ska göra?

  • Äldre 4 Feb 17:11
    #8

    Har detta ändrats i samband med att du uppgraderat eller avinstallerat något?

    Du vill alltså kunna titta på din MSN-historik utanför MSN?

  • Äldre 5 Feb 09:51
    #9

    Förstår inte vad du vill göra.. för att se historik i msn gör du som jag skrev. Varför vill du öppna XML-filerna? Du kan inte "koda av" XML-filerna om du inte programmerar ett varktyg som gör det... MSN "avkodar" XMLen. Kan du inte visa historiken? Eller vad är det som inte fungerar?

  • Äldre 5 Feb 10:38
    #10

    Pappa G skrev 2009-02-04 17:11:58 följande:


    Har detta ändrats i samband med att du uppgraderat eller avinstallerat något? Du vill alltså kunna titta på din MSN-historik utanför MSN?
    Jag har ifs intsallerat den ny msn om det är det som spökar.
    Ja jag har kunnat se msn-historiken utanför msn.
    Vill gärna göra det igen, men den är nått som är fel.
  • Äldre 5 Feb 10:43
    #11

    LeeLoon skrev 2009-02-05 09:51:45 följande:


    Förstår inte vad du vill göra.. för att se historik i msn gör du som jag skrev. Varför vill du öppna XML-filerna? Du kan inte "koda av" XML-filerna om du inte programmerar ett varktyg som gör det... MSN "avkodar" XMLen. Kan du inte visa historiken? Eller vad är det som inte fungerar?
    Jag vill kunna se historiken när inte msn är på.
    Jag har klickat i rutan "sprar historik" och då sparas det i en mapp mina dokument och sen mottagna filer, men där får jag upp medd.
    Den här filen har inte något program associerat för att utföra den här åtgärden. Skapa en associering med hjälp av alternativet Mappalternativ i kontrollpanelen.

    Och där vet jag inte hur jag ska göra för att det ska funka.
  • Äldre 5 Feb 10:47
    #12

    Denna sida konverterar om dokumentet. Ladda bara upp filen :)

    http://media-convert.com/konverterar/


    ¤- Kärlek är Perser -¤
  • Äldre 5 Feb 10:47
    #13
    Jänkmamma skrev 2009-02-05 10:38:11 följande:
    Jag har ifs intsallerat den ny msn om det är det som spökar.Ja jag har kunnat se msn-historiken utanför msn.Vill gärna göra det igen, men den är nått som är fel.
    Då låter det ju som att denna funktion har försvunnit i den nya versionen.

    Troligen har ju historiken då tidigare kanske konverterats till något annat än XML, och då kunnat läsas i något befintligt program i din dator.
  • Äldre 5 Feb 10:53
    #15
    Jänkmamma skrev 2009-02-05 10:43:37 följande:
    Jag vill kunna se historiken när inte msn är på.Jag har klickat i rutan "sprar historik" och då sparas det i en mapp mina dokument och sen mottagna filer, men där får jag upp medd.Den här filen har inte något program associerat för att utföra den här åtgärden. Skapa en associering med hjälp av alternativet Mappalternativ i kontrollpanelen.Och där vet jag inte hur jag ska göra för att det ska funka.Du kan öppna den filen med notepad (funkar nog med word eller internet explorer oxå). Så om du öppnar notepad, sedan drar du filen till notepad. Då kommer du få se massa XML-kod. Det kommer att se lite rörigt ut med det går nog att utläsa historiken. Men tanken är att du ska använda msn för att se historiken. Jag vet inte riktigt hur man löser det om man har installerat om msn..
  • Äldre 5 Feb 10:55
    #16

    Ulla skrev 2009-02-05 10:47:38 följande:


    Denna sida konverterar om dokumentet. Ladda bara upp filen :)media-convert.com/konverterar/
    Den kan inte "konvertera" XML....
  • Äldre 5 Feb 11:11
    #17

    Dra iväg ett mail till Microsoft och fråga!

  • Äldre 5 Feb 11:16
    #18

    Jag kikade lite snabbt i inställningarna i nya LiveMessenger.
    Det verkar inte som att funktionen för att behålla historiken är förvald, utan måste kryssas i om man vill det. Där finns också möjlighet att välja på vilken plats historiken ska sparas.

    Så enkelt är det väl inte, eller?

Svar på tråden hjälp med dokument som inte öppnar