• Sess87
    Äldre 4 Feb 19:21
    2661 visningar
    6 svar
    6
    2661

    farmor elak mot farfar

    Min dotters farmor och farfar ställer upp mkt. de är snälla mot oss och vår dotter men på senaste tiden har jag märkt att farmor är elak mot farfar. kommer med pikar till han, allt han gör är fel och han matar fel, håller fel, pratar fel osv...nu har farfar börjat ta avstånd från vår dotter. synd då han är en underbar person som i mina ögon gör allt perfekt! ingen vill ju höra att man gör fel hela tiden. hur ska man göra? vad ska man säga utan att börja bråka med farmor eller röra till det ännu mera?

  • Svar på tråden farmor elak mot farfar
  • MaijaO
    Äldre 4 Feb 19:23
    #1

    Sätt ner foten. Ge honom feedback, berätta öppet vad bra du tycker att han är eller säg till kärringen att om hon inte har något trevligt att säga så kan hon hålla käft.

  • Sess87
    Äldre 4 Feb 19:25
    #2

    då rör man nog till de ganska mkt tyvärr :/

  • Maria4­0
    Äldre 4 Feb 19:25
    #3

    Jag tycker inte att du kan lägga dig i deras relation(hennes pikande) däremot kan du öppet stötta farfar genom att berömma honom när alla, speciellt farmor, hör på.

  • Sess87
    Äldre 4 Feb 19:27
    #4

    grejen är den att hon pikar honom bara för det han gör mot vår dotter. resten är jag inte intresserad utav

  • Äldre 4 Feb 19:29
    #5
    Sess87 skrev 2009-02-04 19:27:32 följande:
    grejen är den att hon pikar honom bara för det han gör mot vår dotter. resten är jag inte intresserad utav
    Då ger du beröm när han har din dotter....MYCKET beröm.....så kanske det blir lite pinsamt för farmor att hela tiden kritisera!
  • Maria4­0
    Äldre 4 Feb 19:31
    #6

    Jag menade att du kan berömma honom när han gör rätt med er dotter. Det kan ju vara allmänt glada tillrop också. "så fint hon äter när du matar henne", "jättebra att du håller under huvudet, det där kan ju du, det syns". osv.

    Försök hinna säga något före henne, då blir det svårare för henne att säga något. Menar inte att du ska kommentera varje sak farfar gör, men då och då lämpliga saker.

Svar på tråden farmor elak mot farfar