• Pilla7­2
    Äldre 6 Feb 23:29
    4182 visningar
    26 svar
    26
    4182

    Ekologiska blöjor

    Finns det inga ekologiska blöjor? Jag har aldrig hört talas om det och tar gärna emot tips om någon vet. Annars blir det till att prova tygblöjor tror jag.
    Jag antar att engångsblöjor innehåller en del kemikalier för att de ska vara torra osv... Är det någon som vet mer om det för det är bara ett antagande från min sida?

  • Svar på tråden Ekologiska blöjor
  • Pilla7­2
    Äldre 6 Feb 23:37
    #1

    Hittade en länk, någon som provat dessa blöjor?

    www.ekohandel.se/shop/

  • Äldre 6 Feb 23:39
    #2

    Jag har dem hemma men har inte testat dem än. De är rätt stora i storleken så det är nog nu först som dottern har vuxit i dem.


    Älskade Lyckeli kom 080722
  • Pilla7­2
    Äldre 6 Feb 23:41
    #3

    Var köpte du dem Vilda Tiger?
    Såg att frakten var dyrare än blöjpaketet, haha.

  • Äldre 6 Feb 23:44
    #4

    Jag tror jag köpte dem på Maxi, faktisk... Men de finns i några affärer i Gbg med. Fram, i Linne, och Ecostore, nära Kungsgatan. Du bor inte i Gbg?


    Älskade Lyckeli kom 080722
  • Pilla7­2
    Äldre 7 Feb 00:44
    #5

    Nej, men jag kan ju kolla med Maxi där jag br.
    Tack för tipset!

  • Äldre 7 Feb 09:00
    #6

    Testa tygblöjor istället, roligare och billigare. Och beroende på vilken sort man använder så blir det väldigt miljövänligt eller bara ganska.

    Om man köper alla sina blöjor helt nya, tvättar små maskiner och torktumlar allting så blir det ungefär samma miljöpåverkan som om man köper svensktillverkade engångsblöjor. Iallafall enl SNF.

  • Pilla7­2
    Äldre 7 Feb 09:29
    #7

    Hej TygTiger.
    Ja, jag har precis budat på några på Tradera. Ska bli kul att se hur det går.

    Fast min kille vägrar så då måste det finnas engångs hemma och jag vill att de ska vara ekologiska. Så det får bli en kompromiss.

    Men vad konstigt att det inte finns ett utbud av ekologiska blöjor. Men det kommer nog snart.

    Fler som kan tipsa?

  • Äldre 7 Feb 12:33
    #8

    Då vi använder engångsblöjor har vi antingen Bamboo (finns på citygross) eller Coops blöjor, båda är svanenmärkta.
    Fast vi använder mest tygblöjor, det känns som det mest ekologiska alternativet =)

  • scs
    Äldre 7 Feb 18:15
    #9

    Bamboblöjorna är desutom billiga! På Citygross kostar ett 50-pack 49 kronor. Det tycker jag är ett extra plus för blöjor som dessutom är både svanen-märkta och rek. av astma-och allergiförbundet.

  • Pilla7­2
    Äldre 8 Feb 00:38
    #10

    Tack ska ni ha för tipsen!

Svar på tråden Ekologiska blöjor