• Linnpi­nn
    Äldre 10 Feb 09:44
    85782 visningar
    646 svar
    646
    85782

    Roliga saker som ditt barn har sagt...

    Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

    Mitt första bidrag blir denna:

    När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

  • Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • Vipera
    Äldre 10 Feb 09:52
    #1

    Jag får bikta en synd här som ändå blev rolig...
    Det är så att runt sommarstugan här på Gotland så kommer turister och tältar, ställer upp husbilar, grillar och kör runt där man minst anar det och närsom. Detta gjorde att jag sade saker som uttryck för min irritation, inför min äldste son. Väl hemkommen i Visby så lyssnade sonen på andra människor och observerade noga. Plötsligt drog han tag i mitt byxben, pekade argt och utbrast högt "där pappa, en turistjävel!"
    Det tog mycket förklarande för honom angående att turister är något bra, men inte alltid...

  • Chante­use
    Äldre 10 Feb 09:59
    #2

    Kan bidra med vad sonen sa här om veckan till mig, kan kanske även tala om att han är 7 år, vilket gjorde det lite roligare.

    Ibland som förälder kan man kanske uttrycka sig lite klantigt utan att tänka på det....

    - Mamma, jag vet vart arslet sitter

    - Jaha, vart sitter den då?

    - Här, säger han och pekar jättestolt på sitt ansikte

    (Om ingen förstår varför han skulle säga så kan ju frasen, -Hör du med arslet? kanske vara en ledtråd)

  • ilalil­a
    Äldre 10 Feb 10:02
    #3

    Roligt och roligt.... Sonen (då precis fyllda 2 år)skrek: Titta titta, mamma på Tv...varje gång det var reklam för KICKI DANIELSSONS samlingsskiva...

    Mannen tyckte det var askul! Jag tyckte att det var mindre smickrande=) Men ibland är det jobbigt att inse sanningen...hahaha

  • Söderb­öna
    Äldre 10 Feb 10:09
    #4

    Pluttan är en riktig innerstadsunge. För ett par år sedan (hon var förmodligen knappt 3 år) frågade hon "Varför då den hunden inga kläder?" när vi för en gångs skull såg en hund som såg ut som hundar brukar göra.

    De flesta hundar hon sett på sta'n hade ju faktiskt kläder - så det måste varit något konstigt med just den hunden...

  • Thegir­l82
    Äldre 10 Feb 10:17
    #5

    Min dotter pratar mycket om pengar just nu. Har nämligen förklarat att man måste arbeta för pengar. Man får dom inte. Så här om dagen sa jag till min dotter att mamma måste gå till skolan för att arbeta, Min dotter svar mig då. Duktigt mamma att du ska skaffa pengar. Härligt med beräm från min tre åring.

  • Äldre 10 Feb 10:32
    #6

    Min dotter har alltid varit känslig för ljud. När vi har varit ute och rest har det tex inneburit att hon inte velat gå på toaletten på flygplanet eftersom det låter så mycket där inne.

    När hon var runt 4 år och vi åkte på charter till Rhodos så vågade hon sig äntligen in på toaletten. När vi sedan står som packade sillar på transferbussen utbrister hon stolt: Nu kissar jag överallt!

    Vi fick genast lite mer utrymme kring oss!

  • Äldre 10 Feb 15:57
    #7

    Min son (3,5 år) frågade här om dagen om sin farfar. Hans pappa sa att han var död och hade en lång utläggning om att han var gammal och sjuk och nu troligtvis fanns i himlen. Lillen tittade på pappa som om han var mindre vetande och sa:
    - Men pappa vet du inte att han ligger i jorden om han är död?

    Samtalet fortsatte:
    - Blev du ledsen när farfar dog?
    - Jo, det blev jag.
    - Men sen blev allt bra för då kom jag och då blev alla glada igen.

  • dredio­na
    Äldre 10 Feb 16:22
    #8

    jag o min dotters pappa är separerade och hon funderar över det.

    vid köksbordet:
    - när du o pappa bode ihop då var ni gifta.
    -nej vi bode bara ihop o tyckte om varandra.
    -tycker du om pappa nu?
    -ja.
    (jag tänker att nu kommer det komma nått djupt tänk)
    -även fast han är hårig?=)

  • tvåtje­jersma­mma
    Äldre 10 Feb 17:12
    #9

    *skrattar*.

    Ja, barnen säger så mycket roligt.

    När jag har badat mina barn och sedan torkat dem så brukar jag säga att de har "russinfingrar" och "russintår", ni vet när de är så där gropiga och skrynkliga.
    När min äldsta dotter var 5 år och en gång såg naken i badrummet så utbrast hon: "Mamma! Du har ju russinrumpa!"
    Inte så smickrande kanske.....

    Vid ett annat tillfälle så sa samma dotter; "Mamma, när får jag såna där tuttar som du? Såna som hänger ner på magen?"
    *suck*

    Jag frågade en gång min yngsta dotter, som då var 4 år, varför hon är så söt när inte jag är det. Hon förklarade då följande; "Jo mamma, det är för att när man är så liten som jag så är man mjuk och len. När man blir gammal som du så vissnar det mjuka."
    Ja, det känns onekligen så ibland........

  • Mimmsa­67
    Äldre 10 Feb 17:16
    #10

    drediona skrev 2009-02-10 16:22:40 följande:


    jag o min dotters pappa är separerade och hon funderar över det. vid köksbordet: - när du o pappa bode ihop då var ni gifta. -nej vi bode bara ihop o tyckte om varandra. -tycker du om pappa nu? -ja. (jag tänker att nu kommer det komma nått djupt tänk) -även fast han är hårig?=)
    Då passade du väl på att ge henne en läxa i ytlighet och svarade typ "nej lilla gumman, håriga män gillar mamma INTE, det var därför vi skilde oss"
Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...