• JULIA Alidia­s mamma
    Äldre 13 Feb 15:36
    669 visningar
    7 svar
    7
    669

    Lövbiff

    Är det någon som har något gott recept med Lövbiff som vi ska göra ikväll brukar vanligtvis bara steka dem i stekpanna så jag skulle vilja prov nytt ikväll
    Please HELP

  • Svar på tråden Lövbiff
  • Ziitoo
    Äldre 13 Feb 15:46
    #1

    Jag och sambon gjorde något gott för ett tag sen och det var att rulla in lök, paprika och vitlök i lövbiffen och sen steka. Sen göra en god sås på stek fettet =)


    ♥ BF 19 Februari ♥
  • Äldre 13 Feb 16:28
    #2

    Jag skall prova ett nytt pastarecept med lövbiff i kväll! Det är rödlök, svamp, strimlad lövbiff och en sås på crème fraiche, kalvfond och dijonsenap. Sedan lite hackad persilja ovanpå som slutfinish. Tror det blir lite parmesan till också, det är ju ändå fredag.

  • JULIA Alidia­s mamma
    Äldre 13 Feb 16:45
    #3

    Steker du lövbiffen i stekpannan då?

  • vera82
    Äldre 13 Feb 16:48
    #4

    Stek lövbiff i strimlor,häll på creme frache franska örter.Klart!!
    Serveras till tagliatelle.

  • Äldre 13 Feb 16:50
    #5

    Här serveras det också lövbiff ikväll, enkelt och gott. Gör roullader med fyllning av ost (vanlig inte mjuk) och paprika, steks i stekpanna och serveras med tagliatelle.


    Världens vackraste Wilhelm och lillhjärtat med BF 090705
  • Äldre 13 Feb 17:23
    #6

    Ts: om det var mig du syftade på, så ja, lövbiffen strimlas och steks i stekpannan ihop med rödlök och skivad svamp (jag tar skogschampinjoner). Sedan häller man på créme fraichen, senap och kalvfond och låter puttra några minuter. Lite salt o peppar. Blanda med pastan och strö över persilja. Klart!

  • JULIA Alidia­s mamma
    Äldre 13 Feb 18:08
    #7

    Alla recept lät jättegoda ska definitivt prova men ikväll blir det lövbiff som man stryker på creme bonjour ost vilken som helst och sen rullar ihop med en tandpetare som håller ihop steker i stekpannan med grädde och sen in i ugnen ...

Svar på tråden Lövbiff