• Anonym (oroli­g)
    Äldre 17 Feb 15:22
    56327 visningar
    26 svar
    26
    56327

    Kan halsbölder försvinna av sig själv?

    Om man har drabbats av halsfluss och därigenom fått halsbölder till följd, kan dom dras tillbaka av sig själv eller måste man tömma dom? även fast man äter kåvepenin?

  • Svar på tråden Kan halsbölder försvinna av sig själv?
  • Anonym
    Äldre 17 Feb 15:25
    #1

    man kan behöva två kurer penicillin och försvinner de inte av det så får man skära bort.

  • Anonym (oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 17 Feb 15:34
    #2
    Svar på #1
    Aha! Jag äter ju en kur nu på tio dagar, det här är min tredje. Så du menar att jag kan få äta en till kur efter denna, och då kan halsbölden dra sig tillbaks? Man behöver inte alltså alltid snitta upp bölderna?
  • Anonym (oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 17 Feb 15:35
    #3
    Svar på #2
    min tredje dag, kanske det ska stå! :) inte min tredje kur.
  • Äldre 17 Feb 15:37
    #4

    Fast är det inte så att man måste tömma halsbölder eftersom dom kan spricka o då kan det bli farligt.

  • Anonym
    Äldre 17 Feb 15:45
    #5

    Anonym (orolig) skrev 2009-02-17 15:34:53 följande:


    Svar på #1Aha! Jag äter ju en kur nu på tio dagar, det här är min tredje. Så du menar att jag kan få äta en till kur efter denna, och då kan halsbölden dra sig tillbaks? Man behöver inte alltså alltid snitta upp bölderna?
    Nej man måste inte alltid skära,när jag hade halsböld fick jag två kurer och då försvann den.Läkaren sa att om inte kurerna hjälpt hade jag varit tvungen att skära bort den.
  • Äldre 17 Feb 15:47
    #6

    Oki, va skumt!!
    För när min son fick en, blev det bråttom att ta bort den, och det var trots att han åt 2 stycken starka antibiotiker, för om den spricker kan varet gå upp i hjärnan. Det kan gå jäkligt illa.
    Samma sak var det med min man.

    Och om läser om det så står det att behandlingen alltid är kirurgisk tillsammans med pencillin.

    "En halsböld behandlas genom att bölden via munhålan punkteras eller skärs upp under bedövning så att varet kan rinna ut. Detta görs av öronläkare eller av allmänläkare med erfarenhet av sådana ingrepp. Ibland kan ingreppet behöva upprepas. Oftast får du efteråt antibiotika mot infektionen."

    www.vardguiden.se

  • Anonym (oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 17 Feb 15:49
    #7
    Svar på #5
    hur går det till om man får två kurer? hur äter man dom då? är inte alls speciellt insatt i det där
  • Anonym (oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 17 Feb 15:54
    #8
    Svar på #6
    vad menar du med att varet kan gå upp i hjärnan?:S
  • Äldre 17 Feb 15:54
    #9

    TS

    Har du varit hos läkaren med din halsböld?

  • Anonym (oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 17 Feb 16:01
    #10
    Svar på #9
    jag har varit till läkaren i söndags, då dom tittade på halsmandlarna, tog lite prover och så fick jag kåvepenin tills jag kunde hämta ut resten av tabletterna under veckan. Fick hem tabletterna idag och nu har jag fått tikacillin.. undra om det kanske hjälper?
Svar på tråden Kan halsbölder försvinna av sig själv?