• Äldre 18 Feb 08:41
    18956 visningar
    7 svar
    7
    18956

    Hur säkert är ett graviditetstest?

    Jag testade plus igår med sånt där Clearblue Digitalt där det står Gravid eller Inte Gravid. Hur säkert är ett sånt?

    Ska testa mig idag igen och ringa gyn å be dem testa mig. Min pojkvän vill inte tro på testet förrän en läkare testat mig säger han.. :-S

  • Svar på tråden Hur säkert är ett graviditetstest?
  • Caranl­achiel
    Äldre 18 Feb 08:44
    #1

    Står det Gravid så är du gravid.


    Vecka 36 - and counting! (BF 21 mars)
  • Hallon­mun
    Äldre 18 Feb 08:44
    #2

    98 el 99 % säkerhet. Det är samma test de använder på gyn, så det är bara för killen att gilla läget grattis

  • Äldre 18 Feb 08:45
    #3

    Det är säkert! Ett grav. test kan inte visa positivt om det inte är det efter som hcg-hormonet, som testet gör utslag på, inte finns i kroppen om man inte är gravid.

    Däremot kan det visa fel om det skulle vara tvärtom. Alltså du får ett negativt test trots att du är gravid...

    Så du kan vara säker! GRATTIS!

  • misste­ddy
    Äldre 18 Feb 08:46
    #4

    det är säkert jag testade först men ett vanligt fick då ett svagt plus. då köpte jag ett digital och fick gravid på en gång gick inte ens en halv min. de är 99.9% säkert

  • grön banan
    Äldre 18 Feb 08:46
    #5

    Caranlachiel skrev 2009-02-18 08:44:26 följande:


    Står det Gravid så är du gravid.
    Det stod gravid på mitt också, men när jag kom till sjukhuset 1.5 v efter var jag inte gravid o bara blodblandad flytning däremellan. Togs omfattande tester o jag hade inte varit gravid alls. Pratade med både läkare o Clearblue o fick veta, att det i sällsynta fall KAN visa positivt utan att man är gravid. Kroppen har hormoner som är väldigt lika de tidiga grav.hormonerna.
  • grön banan
    Äldre 18 Feb 08:47
    #6

    Hallonmun skrev 2009-02-18 08:44:47 följande:


    98 el 99 % säkerhet. Det är samma test de använder på gyn, så det är bara för killen att gilla läget grattis
    Enligt min bm har de säkrare tester än de man köper.
  • Äldre 18 Feb 08:48
    #7

    Ok, jag tror faktiskt jag är gravid. Känner liksom det på mig. SKa testa mig idag igen så får vi se :)

Svar på tråden Hur säkert är ett graviditetstest?