• Minilo­tt
    Äldre 25 Feb 02:01
    255131 visningar
    14 svar
    14
    255131

    Vad betyder "puffa" på Facebook?

    Nån som vet? Jag anar att det betyder "hej där" typ

  • Svar på tråden Vad betyder "puffa" på Facebook?
  • Äldre 25 Feb 02:09
    #1

    Ja det är väl lite som att "peta" på någon typ Hejja till på nåt sätt typ


    Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • Mandra­gora
    Äldre 25 Feb 02:48
    #2
    Felicia6 skrev 2009-02-25 02:09:00 följande:
    Ja det är väl lite som att "peta" på någon typ Hejja till på nåt sätt typ
    Japp. Och gör man det på någon som man inte är vän med kan denna se ens profil i ett visst antal dagar.
  • Jolant­a
    Äldre 10 Apr 11:15
    #3
    Mandragora skrev 2009-02-25 02:48:54 följande:
    Japp. Och gör man det på någon som man inte är vän med kan denna se ens profil i ett visst antal dagar.
  • Suck och suck
    Äldre 10 Apr 11:40
    #4

    GIllar inte det där med att puffa. Har vissa bekanta som gör det, och då puffar jag tillbaka, sen håller de på och puffar igen, och igen. Sluta någon gång då.

  • Bye baby Buntin­g
    Äldre 10 Apr 11:54
    #5
    +1
    Suck och suck skrev 2011-04-10 11:40:47 följande:
    GIllar inte det där med att puffa. Har vissa bekanta som gör det, och då puffar jag tillbaka, sen håller de på och puffar igen, och igen. Sluta någon gång då.
    Puffkrig
  • Karl-E­rik
    Äldre 6 Oct 11:49
    #6
    Foten i munnen
  • Trivel­ina73
    Äldre 6 Oct 11:51
    #7

    Jag skrev engång att "puffa betyder knulla" och alla dem vilka puffar någon vill knulla denne de puffar... (Det var på den goda tiden innan mina barn skrev in sig där), så sjönk antalet onödighetspuffarna drastiskt!


  • Äldre 26 Jul 10:07
    #8

    alltså devet inte va det betyder den är helt meningslös enligt mark zuckerberg, men folk använde den för att flörta har jag märkt.
    min mamma för 40-90 puffar varje dag xd 


    chheessee
  • Äldre 13 Sep 13:35
    #9

    Puffa översättning av engelska Poke (Peta på)

  • Äldre 19 Oct 07:47
    #10

    Puffa betyder ingenting.alltså det blir vad du vill.dvs det står för allting.tycker du .ähh en flirt.ä en fiende.ähh en idiot. ..puffen enligt zack,betyder egentligen tidslöst a-z

  • Äldre 16 Apr 11:01
    #11

    Puffa är precis som i lågstadiet. Det är är oskyldig flört. Har ni glömt det ? Man petade varandra, man puttade till osv.

  • Äldre 11 May 10:49
    #12

    "att publicera en s.k. "puff på ettan i min tidigare dagstidningsvärld betydde ett seriöst tips till vidare läsning med hänvisning till sidnummer det är och var ett bra sätt att tipsa om något eller någon som är värd uppmärksamhet. så tolkar jag även FB-puffar och gillar dem som puffar mig. dom vill ju bara påminna mig att de finns Förgätmigej-blomsterpuff, typ????/barbro ergetie

  • Äldre 29 Aug 15:00
    #13

    ??Puff Puff ??

    Tror att puffen har olika betydelse beroende på vem.som puffar Dig o vad för förhållande ni har till varandra

  • Mon 15 Feb 2021 19:51
    #14
    cmhstefan skrev 2014-10-19 07:47:04 följande:

    Puffa betyder ingenting.alltså det blir vad du vill.dvs det står för allting.tycker du .ähh en flirt.ä en fiende.ähh en idiot. ..puffen enligt zack,betyder egentligen tidslöst a-z


    Zack eller Mark Zuck-erberg?
Svar på tråden Vad betyder "puffa" på Facebook?