• Äldre 4 Mar 14:48
    883 visningar
    9 svar
    9
    883

    Mistralsdotter, och andra sådana filmer...

    Jag leter efter en film som jag såg för många år sedan. Kommer inte på vad genren kallas... men typ romantiska epic filmer... hämnd och intriger från 70-80 talet.
    Ialla fall, filmen handlar om en kvinna som är gift med en rik man som är elak och hon förgiftar honom med giftig svamp i hans mat. Någon som känner igen?

    Är förkyld nu och sitter och snorar framför Mistrals dotter. Har ni andra tips på liknanade filmer, tar jag gärna emot...

  • Svar på tråden Mistralsdotter, och andra sådana filmer...
  • Äldre 6 Mar 12:56
    #1

    Eftersom det verkar som om bara är jag som gillar dessa snaskiga lågkulturella dramarullar, så kan jag meddela mig själv att jag hittat fler liknanade filmer på nätet av en Barbara (så klart hon heter det ) Taylor Bradford. Sen får jag väl leta upp Tracys hämnd också...

  • Anousc­hka
    Äldre 6 Mar 12:58
    #2

    Ahhhh! Mina gamla favoriter - Tracys hämnd (jag säger bara Tom Berenger, det är en man det....) och Mistrals dotter Varför inte leta upp Nord och Syd (Patrick Swayze!) ocksa?

  • Äldre 6 Mar 16:55
    #3

    Jaa, Nord och Syd ja, det hade varit en nostalgi trip! Minns att jag älskade den serien, men jag minns inte mycket mer än just Patrick . Men alltså Tom Berenger är kanske inte riktigt min kopp te! Men Tracys hämnd är ju kult!
    Det dumma är att många av dessa är mini serier och det är inte lätt att se med två små barn! Men jag har snart sett tredje discen av fyra av Mistrals dotter. -Den charmerande konstnären Mistral och den vackra Maggie har aldrig glömt varandra trots att åren har gått. Kommer de mötas igen, nu när kriget är slut...? *Ahh*

    En av de där Barabara Taylor filmerna heter Inte för vinnings skull och jag tror det kan vara den där svamp förgiftar filmen jag letar efter.

  • Anousc­hka
    Äldre 6 Mar 20:41
    #4

    Törnfåglarna! Du måste ju bara se Törnfåglarna om du är ute efter en nostalgitripp - Fader Ralph och Maggie....

    Även jag älskar dessa lågkulturella snaskfilmerna

    Sitter och försöker klura ut vilken filmen är som du är ute efter men kommer inte på något

  • Äldre 6 Mar 21:04
    #5

    Törnfåglarna ja! Fader Ralf som slits mellan kyrkan och sina köttsliga lustar! Oooo! Den borde man ju se igen!

  • Äldre 7 Mar 01:16
    #6

    Lace och Princess Daisy är hederliga 80-tals snaskserier

  • Suri
    Äldre 7 Mar 01:18
    #7

    Å, kollade också på sånt förr. Men det var ett tag sedan nu.
    Vad hette den med de rödhåriga tvillingflickorna? En var elak och en var så snäll...
    De var diamanter med.

    *tänker*


    Läs inte detta www.gutegirl.blogspot.com det är inte ok att hänga ut varandra på FL!!!
  • Fri 27 Jan 2023 20:39
    #8

    Kom du på vad filmen med de rödhårig tvillingarna hette, letat efter den väldigt länge?

  • Fri 27 Jan 2023 20:42
    #9
    Suri skrev 2009-03-07 01:18:53 följande:

    Å, kollade också på sånt förr. Men det var ett tag sedan nu.
    Vad hette den med de rödhåriga tvillingflickorna? En var elak och en var så snäll...
    De var diamanter med.

    *tänker*


    Spelets härskare av Sidney Sheldon 
    ♥ V 2007♥A 2009 ♥
Svar på tråden Mistralsdotter, och andra sådana filmer...