• SmBack­e
    Äldre 9 Mar 10:19
    18517 visningar
    17 svar
    17
    18517

    spyr bara på natten.

    ska försöka fatta mig så kort jag kan =)

    i torsdags så började äldsta sonen spy, han spyr alltid när han får feber så trodde de va de, men sen nån timme efter så började även jag sen senare även lillebror och på natten pappan.. så magsjuka.

    mig har de inte gått över på, men grabbarna e pigga, men spyr ändå. storebror spydde torsdag, ingenting på fredagen och spydde igen på lördagen, men han e fortfarande pigg. spyr och sen fortsätter att leka.

    lillebror har spytt sen i torsdagskväll, men bara på nätterna? han e inte lika pigg som vanligt men beter sig inte som typiskt magsjuke beteende. förutom att båda knappt äter nått..

    kan man vara magsjuk, pigg ändå och bara spy på natten? sen hoppa över några dagar som storebror ha gjort?

  • Svar på tråden spyr bara på natten.
  • SmBack­e
    Äldre 9 Mar 22:04
    #1

    ingen som vet nått?

  • Äldre 9 Mar 22:06
    #2
    Svar på #1
    Då har vi haft samma problem. Så var min son med en stund! Men jag fick rådet att ge honom natt välling eller mat tidigare än direkt innan sängen. Ca 1.5 timme innan läggdax så de han sjunka innan han la sig!
  • SmBack­e
    Äldre 9 Mar 23:15
    #3

    han vill inte äta innan han ska sova. de e inte mkt han äter på dagen just nu öht. de e de som gör mig så fundersam om de verkligen e magsjuka då han e pigg för övrigt.

  • yavann­a
    Äldre 10 Mar 08:36
    #4

    Har samma problem här! Nu hade han inte kräkts sen natten till lördag, men så kom det igen i natt! Också pigg på dagarna, äter som vanligt nu.
    Lös i magen i lördags, men sen som vanligt..
    Jättekonstigt! Skönt å höra vi inte är ensamma iaf..

  • SmBack­e
    Äldre 10 Mar 09:25
    #5

    ja inatt började även storebror att spy igen.. men dom spyr bara en gång sen inget mer, e pigg på dagarna men äter inget. hur länge kan man låta de hålla på så tro?

  • jindo
    Äldre 10 Mar 14:52
    #6

    Hej min dotter blev likadan efter magsjukan.
    Spydde bara på nätterna så jag fick byta välling på henne ett par dar till magen han lugna sig gick ner till 6mån majs välling hon slutade spy direkt, i 4a dar och sen funkade det med fullkorns vällingen igen.

  • Äldre 10 Mar 15:06
    #7

    Vi hade magsjukan över jul och nyår. Dottern på 1½ höll på i 6 dygn med att kräkas och må bra om vartannat. Nu hamnade vi dessvärre på barnakuten tillslut med dropp så vi är ingen solskenshistoria. Men enligt läkaren på barnakuten så var det inget ovanligt att barn hade magsjuka från och till i upp till 1 vecka. Vårt problem var ju att hon varken åt eller drack samt kräktes upp det lilla hon väl fick i sig.

  • Äldre 10 Mar 15:17
    #8

    Jag spydde på kvällen och sonen på natten när vi var magsjuka för några veckor sen {#lang_emotions_frown}

  • SmBack­e
    Äldre 10 Mar 15:44
    #9
    jindo skrev 2009-03-10 14:52:15 följande:
    Hej min dotter blev likadan efter magsjukan.Spydde bara på nätterna så jag fick byta välling på henne ett par dar till magen han lugna sig gick ner till 6mån majs välling hon slutade spy direkt, i 4a dar och sen funkade det med fullkorns vällingen igen.
    okej.. de kan ju kanske vara nått om de inte ger sig.

    ringe till sjuvårdsrådgivningen och dom tyckte jag skulle ringa till vct för att få lämna ett avföringsprov, men dom hade ingen på labbet, vilket e konstigt. och så länge dom e uppe och på benen och ingen feber så e de inte akut.. hur kan dom avfärda nån utan att ens kolla på dom??
  • Äldre 10 Mar 15:48
    #10

    Vår dotter spydde bara på nätterna när hon var magsjuk sist. Nästan alltid kl 01, jättekonstigt. Det höll i sig i 4 nätter. Sedan fick jag också magsjuka och vaknade illamående på nätterna.

  • Äldre 10 Mar 17:18
    #11

    Det går en helkonstig vinterkräksjuka i år. Vår familj har varit sjuka i omgångar i en månad (!), lillen har också bara spytt på nätterna, vi vuxna har mått illa och haft helskumma influensasymtom, typ ont i kroppen, feber etc. Det låter som det är samma sjuka som ni åkt på.
    Verkar som om årets variant är mer "diffus", inte så intensiv men desto långvarigare, iaf hos oss...

  • SmBack­e
    Äldre 10 Mar 19:47
    #12

    ja de e ju just de att han bara spyr på natten, och en gång. han kan äta lite lite på dagen men kommer kanske inte förns efter några timmar när han sover.

  • lollo1­4
    Äldre 10 Mar 19:51
    #13

    Hej,

    Vi hade stora problem när våran lilla tjej hade magsjuka. Hon hade väl den riktiga kräkperioden under kanske fyra timmar. Men sedan så kräktes hon ungefär en gång om dagen sedan i några dagar, och oftast på kvällarna eller på natten. Och för våran del så visade det sig att hennes mage / tarmar inte var i trim än och kunde därför inte smälta någon mat man stoppade i henne så när det blev fullt så kom allting upp. Vad vi fick göra var att bara ge henne snäll mat som stabiliserar magen och sedan när vi såg i blöjan att magen var igång igen så kunde vi fortsätta med vanlig mat och vanliga mängder och sedan åt hon igen allt på 3 veckor.

    Dock skall man inte ge barnen vällning då detta är rätt stabbigt och jobbigt för magen, samt att jag blev tillsagd att lugna mig med mjölken. Hoppas du kan ha någon nytta av våran erfarenhet.

  • Äldre 10 Mar 19:53
    #14

    Så var det för sonen också, vi trodde att det var för att han var förkyld och hostade också och blev slemmig i halsen på nätterna.

  • SmBack­e
    Äldre 10 Mar 23:42
    #15

    ska testa att ge majsvällingen från 6 månader.. den e ju lite mildare iaf. ja de e bara milt för magen som gäller nu. håller stenkoll på vad dom äter. ska lägga mig nu får se hur de e i natt.

  • lillaj­essica
    Äldre 11 Mar 00:15
    #16

    kände igen mig i dne berätelse så jag gjorde om den lite!

    I fredags så började äldsta sonen spy, han spyr alltid när han får feber så trodde de va de, på sönadgen fick jag det.

    sonen e pigga, men spyr ändå. han spydde i fredags, ingenting på lördag och spydde igen på söndag, men han e fortfarande pigg. spyr och sen fortsätter att leka.

    men han har bara spytt på nätterna söndag måndag. han e inte lika pigg som vanligt men beter sig inte som typiskt magsjuke beteende.

    Jag prova att göra ordning lite välling när han somnat riktigt djupt och lägger upp honom lite så får han det då och det har funkat bra för oss. det är samma här sonen spyr jämnt när han har feber. jag mår bättre nu. så lycka till och krya på er.

  • SmBack­e
    Äldre 11 Mar 09:14
    #17

    okej. tack för alla era förslag =)

    men de va samma sak i natt, spydde igen. inte storebror men som sagt han kan ju hoppa över en dag. han har hållt på så en vecka imorgon. de verkar vara nått som inte vill ge med sig av sig självt men va kan man ge mot de?

Svar på tråden spyr bara på natten.