• Äldre 27 Mar 18:47
    28895 visningar
    326 svar
    326
    28895

    Mammor med barn som har celiki fortsättningstråd

    Hej tjejer!

    Nu har tråden snart varit igång i två år och vi blir bara fler och fler. Kul och jag välkomnar nya som gamla att fortsätta diskutera allt kring celiki.

    Lite nyttiga sidor.

    matbak.blogspot.com/search/label/Glutenfritt

    www.schaer.com

    www.semper.se

    www.mixwell.com

    www.celiaki.se/

    glutenfrimat.se/

    restaurangguiden.se/start.aspx

    celiaki.forum24.se/

    hem.bredband.net/mssklovet/index2.htm

    www.dorimax.se

    För recept gå in på:

    glutensidan.blogg.se

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-27 18:49
    länk till förra tråden

    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m39747359.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-10 17:42
    Oj få ser att jag skrivit celiki... menar såklart celiaki!!

  • Svar på tråden Mammor med barn som har celiki fortsättningstråd
  • Äldre 27 Mar 18:51
    #1

    Idag har vi varit nere och tagit pollen tester på Emil och läkaren var snäll och tog nya blodprover för celiki också. Han har så mycket eksem och är ofta dålig i magen så vi får se. Men jag känner mig osäker på att det är det, men skulle han ändå stickas så.

  • Äldre 27 Mar 19:41
    #2

    hej hopp .....

    Hittat hit med...:)

  • Äldre 27 Mar 21:03
    #3
    castte41 skrev 2009-03-25 21:28:44 följande:
    skrutten ooVisst bodde du i Jönköpingstrakten. HAr ni varit på Ikea och ätit. Funderar på om man kan få nån glutenfri mat där. Eller finns det nåt annat bra tips på restaurang här omkring.?
    Ja jag bor i jkpg trakten. Ikea har köttbullar, men här värmer dom inte dom i micro utan i en sån vanlig ugn så gå därför in till kocken o be dom sätta in dom o gå sedan till kön o beställ övrig mat så slipper ni vänta så länge. De har oxå pommes o benfri kotlett.

    Annars finns det en restaurang som heter Chickin mama som ligger en nere mellan öster o väster bortanför Juniporten samt en på Torpa. De har kyckling o revben med en massa smaskiga tillbehör...
    Ja det är vad jag har att rekommendera, visst Mc donalds o Max finns ju oxå förstås....*ler*

    visste inte på vilken sida du läser..*ler*
  • Äldre 29 Mar 16:54
    #4

    Jag hänger kvar...

  • Äldre 29 Mar 21:32
    #5

    Åh ja med!

  • Preppy
    Äldre 30 Mar 20:06
    #6
    Hej! Var inne här och frågade lite för ett tag sedan. Ska nu få göra ett gluten-prov på lillan. Kolla in hennes mage, skulle haft mindre brallor på så hade ni sett hur spinkig hon är!
    Svullen mage
    Ha det bra!
  • Äldre 31 Mar 19:49
    #7
    Preppy skrev 2009-03-30 20:06:36 följande:
    ser precis ut som min dotter gjorde!! stackars liten! Hoppas det går fort nu.
  • Äldre 31 Mar 19:50
    #8

    jag var på möte i skolan igår nu när Emma ska börja. Har ju varit lite orolig för maten, men det verkar lugnt. Dessutom är en av personalen på fritids glutenintolerant. Gissa om mamma blev lugnare! Man är ju så nervös få att det ska gå snett.

  • Äldre 1 Apr 08:25
    #9

    Igår ringde de från dagis och frågade vad för godis som vi brukar köpa eftersom de skulle fixa godispåsar till påskfesten. Sånt blir jag också glad av. Att de verkligen tänker till så att det ska bli så liten skillnad som möjligt.

    Min son reagerar dock inte på skillnader än. För skillnade blir det ju trots allt. Gissar att det kanske kommer. Jobbar med ett barn som är glutenintolerant och jag förstår ju ibland att han tycker att det är trist att inte få precis som alla andra även om vi alltid anstränger oss för att fixa så likt som möjligt.

  • Wicked witch
    Äldre 1 Apr 09:47
    #10

    Jnjn: Ja, nu har vi börjat få problem med att Moa känner sig annorlunda. Senast i måndags smakade hon på kompisens muffin, för att den såg god ut. Det är andra gången på kort tid. Hon är 6 år nu och börjar bli väldigt självmedveten.

    Glutenintoleransen är jättejobbigt för henne just nu . Och det gör ont i mammahjärtat. Ändå har hon en bästis som också är glutenintolerant. Hon pratar ofta om att det kanske kan komma en medicin så att hon kan äta gluten.

    Har ni andra erfarhenheter av det här? Finns det någon glutenintolerant vuxen som kan dela med sig om sina erfarenheter av utanförskap?

Svar på tråden Mammor med barn som har celiki fortsättningstråd