• lillabebben

    Vanligt att bebis skriker så hon tappar andan?

    Min lilla tjej på 3 månader är en väldigt bestämd dam, det märktes redan på BB. Hon är inte heller någon tyst och lugn bebis som ligger och jollrar för sig själv och aldrig skriker utan hon har från början skrikit väldigt mycket, speciellt på kvällarna då hon blir övertrött. Det har dock blivt bättre och nu skriker hon inte alls lika mycket och ofta. MEN ibland, oftast på kvällen, så börjar hon skrika och vad jag än gör så går det inte att lugna henne. Hon är inte hungrig och blöjan är torr och jag förstår inte varför hon skriker så. Det kan hålla på i flera timmar. Igår var en sån kväll. Jag var ensam hemma och till slut, vid kl. 19, packade jag ner henne i vagnen och gav mig ut i snöovädret. Då somnade hon direkt och sov sedan till 3 på natten! Jag blir dock så frustrerad och ledsen när jag inte kan lugna henne och hon skriker så hon blir alldeles röd och ibland tappar hon liksom andan. Hon vrålar verkligen och INGENTING jag gör hjälper. Är det normalt att bebisar skriker så? Känner mig som en så dålig mamma som inte kan trösta min dotter

  • Svar på tråden Vanligt att bebis skriker så hon tappar andan?
  • Lundby87

    Låter som min tös det där. Men jag uppfatta det som att hon va väldigt gasig i magen om kvällarna och sen att det hade kanske blivit mkt intryck under dagen då jag va ganska bra på att va utanför hemmet

  • lillabebben

    Att hon blir extra känslig av nya intryck har jag märkt. Hon skriker ofta när vi har varit borta. Men igår hade vi en lugn dag... Det gör så ont i mig bara när hon skriker så där och jag blir ledsen för våra släktingar verkar tycka att hon är en jobbig bebis och det är hon ju inte. Men alla andra verkar ha så lugna och snälla bebisar så jag undrar ju om jag är ensam om det här...

  • Lundby87

    Min tös hördes mest på BB min mamma tänkte bara inte det e mitt barn barn vilket det va hahah sen så har hon alltid varit en väldigt vaken bebis och skrek en hel del tror när hon va 6 månader så vände deta och hon va fortfarande vild och så men på ett skönare sätt då man inte kände vilken skrikig unge. Nu är hon 18 månader hon e full av energi ännu. Men glad att jag har en dotter som charmar alla och underbar. dock mkt energi krävande.

  • Ejin

    att dom skriker på kvällarna verkar vara ganska vanligt för jag startade en tråd om de me o fick massvis med svar från andra som hade de på samma vis..
    Min tjej e oxå tre månader och har faktiskt blivit lite bättre men när hon var runt 2 månader vrålade hon som en tok om kvällarna...försök söva henne tidigare så kanske hon inte hinner me o bli övertrött... Jag gjorde inget speciellt.. det blev bara lite bättre av sej själv... vi bär en massa dock om kvällarna för att hålla henne lugn..
    Dessutom e ju många bebisar extra hungriga på kvällen..de kanske e de?

  • fion

    Vår tjej skrek på nätterna tills hon var 2,5-3 månader. Hon spände sig bakåt, och var svår att hålla i famnen. Oftast var det från kl. 11 till 3 på natten, hon hade kolik. Precis som du säger så skrek hon så mycket att hon "tappade andan", blev riktigt rädd ibland att hon inte fick luft. Hon har fortfarande ont i magen ibland. Det är jobbigt, men man måste försöka tänka att det går över!

  • Sötboll03

    Vår sex dagars bebis skriker också otroligt mycket. Han har väldigt dålig mage med, får byta minst 10 gånger per dygn nu sen den "riktiga" mjölken började.

    Svårt att få honom tyst och han blir helt röd i ansiktet för han är så arg..

    Vad gör ni andra för att lugna?

  • fion

    En tips som vi fick var att "hoppa" på en pilatesboll med babyn i famnen. Tyckte att det hjälpte bra, skönt åt ryggen i allafall. Vi gav också magdroppar.

  • mewe

    Hade kunnat vara jag som beskrev vår lilla kille! En del kvällar skriker och skriker han och jag vet verkligen inte varför. Att dömma av kroppsspråket så har han inte ont i magen och han är inte hungrig eftersom han ofta ätit relativt nyligen och inte vill ha mer när han blir erbjuden. Enda anledningen jag kan se till att han skriker som han gör är att han är övertrött. Problemet är bara att det går så fruktansvärt fort från det att han börjat göra missnöjesljud till dess att vansinnet brakar lös och han är helt otröstlig, kan handla om så lite som den enda minut det tar för mig att kasta i mig den sista maten på tallriken innan jag tar upp honom.

    Gör mig ledsen att han är så oharmonisk emellanåt. Vår stora kille var så gott som alltid nöjd som bebis så vi är inte vana vid "skrikbebisar".

Svar på tråden Vanligt att bebis skriker så hon tappar andan?