• Karin L
    Äldre 14 Apr 10:35
    6194 visningar
    9 svar
    9
    6194

    Någon som rest till Kreta med Langley travel?

    Hej,
    Vi kom nyligen hemfrån thailand med vår ettåring och har insett att bra och barnvänligt hotell är viktigt för att semestern ska bli just semester. Har aldrig åkt med Langley förut men hört att de ska vara bra. Hoppas någon kan svara på lite frågor.

    Jag undrar lite över deras hotell, är det bra? Vilken av delarna ska man bo i? Hur djup är barnpoolen? Funkar det med en 1,5 åring med massa spring i benen? Vilket flygbolag åker man med?

    Tacksam för svar!

    Tipsa gärna om andra riktigt barnvänliga hotell runt medelhavet ; )

  • Svar på tråden Någon som rest till Kreta med Langley travel?
  • Äldre 14 Apr 20:18
    #1

    Jag har varit där med mina två barn, de var ca 4 mån + 2,5 år då. Hotellet är bra och barnvänligt. Minns inte riktigt hur djupt det var i poolen, men barndelen är stor och bra. Vi bodde i den äldsta orenoverade delen, funkade fint för oss. Transfern är kort, men något kurvig väg för den som lätt blir åksjuk!

  • Fruoch­mamma
    Äldre 15 Apr 07:58
    #2

    Vi har bott på Almirida Bay och kan bara varmt rekomendera alla Langleys resor (kom nyligen hem från Guadeloupe med våran son).

    De renoverade hotellet & poolen förra året så nu ska det vara riktigt fint där. De har en barnklubb för lite äldre barn (från 3 år), men man kan vara där och leka eller låna deras leksaker ändå.

    Det finns en liten sandstrand i Almirida som är några minuters gångväg från hotellet.

  • Karin L
    Äldre 15 Apr 10:08
    #3

    Tack för era svar! Är det trångt runt poolområdet eller finns det plats att springa och leka på? Vissa hotell i grekland är så trånga och små tycker jag... Vilket flygbolag åker man med?

  • Duckan­74
    Äldre 15 Apr 10:38
    #4

    Två kompisar som varit där, den ena familjen 2 ggr samma sommar. De var mer än nöjda med hela anläggningen.

  • Fruoch­mamma
    Äldre 15 Apr 19:19
    #5

    Karin L skrev 2009-04-15 10:08:13 följande:


    Tack för era svar! Är det trångt runt poolområdet eller finns det plats att springa och leka på? Vissa hotell i grekland är så trånga och små tycker jag... Vilket flygbolag åker man med?
    Det finns en del gräsområden runt poolen, men annars så finns det bra med spring-utrymme runt barnklubben som är precis ovanför. Kolla deras hemsida för lite mer bilder: www.langley.eu/sv/inspiration/bilder/sommar/bilder-almirida/

    De har köpt platser hos SAS.
  • Karin L
    Äldre 16 Apr 13:07
    #6
    Det finns en del gräsområden runt poolen, men annars så finns det bra med spring-utrymme runt barnklubben som är precis ovanför. Kolla deras hemsida för lite mer bilder: www.langley.eu/sv/inspiration/bilder/sommar/b.../De har köpt platser hos SAS.
    Tack för ditt svar! Har kollat in bilderna samt bett Langley ta reda på hur djup barnpoolen är för det visste de inte. Vi funderar lite på att vänta och se om det inte kommer finnas några sista minuten framåt juli-augusti, dels för att vi vill vänta och se hur vår dotter utvecklas samt om priserna sjunker lite. Vi kom nyligen hem från Thailand och då sa vi att vi kanske får vänta något år innan vi reser på semeter med lilltjejen eftersom hon nu ska klättra på allt. Men det vore ju skönt att komma iväg... Fritidsresor brukar ofta ha sista minuten platser kvar till sina Blue Star hotell och de är mycket barnvänliga, så Langley och Fritte håller vi ögonen på!
  • Duckan­74
    Äldre 16 Apr 13:10
    #7

    Ts, mina kompisar har båda två åkt på sista minuten och det verkar inte vara nåt problem med Langley så ha ni is i magen så får ni en billigare resa. Lycka till!

  • Karin L
    Äldre 16 Apr 13:14
    #8
    Duckan74 skrev 2009-04-16 13:10:24 följande:
    Ts, mina kompisar har båda två åkt på sista minuten och det verkar inte vara nåt problem med Langley så ha ni is i magen så får ni en billigare resa. Lycka till!
    Tack, ja hoppas det finns sista minuten och att dottern slutar klättra på allt ; )
  • Duckan­74
    Äldre 16 Apr 13:15
    #9

    Hoppas kan du alltid göra. Siri är nu 2,4 år och klättrar fortfarande. Enda skillnaden är att hon komemr upp på fler saker numera!

Svar på tråden Någon som rest till Kreta med Langley travel?