• mammap­appabe­bis
    Äldre 18 Apr 21:59
    10837 visningar
    11 svar
    11
    10837

    Vad ska gudmor köpa i doppresent?

    Hej,

    Vi ska ha dop snart och lillans gudmor undrar vad hon ska köpa. Ska det vara något speciellt? Förr köpte man väl en silversked?

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Vad ska gudmor köpa i doppresent?
  • vackra­starfl­ow
    Äldre 18 Apr 22:03
    #1

    jag köpte en pall till min brorson som jag också är fadder till
    den var personlig med hans namn på.

    så om det finns nåt speciellt så har jag missat det hehe, dessutom hade nog bror min inte uppskattat skedar och sånt silvrigt till sin son de är inte silvertyperna. hellre nåt mer personligt då.

  • litenl­ia
    Äldre 18 Apr 22:08
    #2

    Vad jag vet finns inga rätt och fel. Jag köpte en lära-gå-vagn till min guddotter när hon döptes. Den har hon haft jättemycket användning av. Och har fortfarande, men inte med att lära sig gå längre för det kan hon utan att köra runt dockan i som jag gav henne i påskägget förra helgen =)

  • Moa
    Äldre 18 Apr 22:13
    #3

    Hej!

    Man kan ju hitta på vad man vill, men det är ju roligast om det är någonting att minnas. Min son fick tillexempel ett äppleträd som vi planterade på landet. Han fick också en flaska årgångsvin som han ska avnjuta med sin gudmor på sin 20 års dag.

  • vackra­starfl­ow
    Äldre 18 Apr 22:15
    #4
    Moa skrev 2009-04-18 22:13:34 följande:
    Hej! Man kan ju hitta på vad man vill, men det är ju roligast om det är någonting att minnas. Min son fick tillexempel ett äppleträd som vi planterade på landet. Han fick också en flaska årgångsvin som han ska avnjuta med sin gudmor på sin 20 års dag.
    vilken gullig idé med vinet! hoppas bara han gillar rödvin, för det lär vara läckert om 20 år!
  • Äldre 20 Apr 08:27
    #5

    Jag har köpte varsin sparbössa till mina guddöttrar och då och då när vi träffas så lägger vi lite pengar däri tillsammans.

  • moonwe­b
    Äldre 20 Apr 08:36
    #6

    Vår son fick Hackmans Muminbarnbestick av sin inofficiella "gudmor" när vi hade namngivningsfest. Dottern (7år) fick likadana när hon var liten, och hon har tyckt jättemycket om att få äta med muminbilder på besticken. Funkar ju säkert med andra figurer på bestick också, men hackman har bra kvalitet. Så här ser dom ut:

    www.scandinaviandesigncenter.de/ProdImg/Glass/Moomin2bestick_x800.jpg

  • gormis­en
    Äldre 20 Apr 08:38
    #7

    Mitt gudbarn fick ett äppelträd av mig. Dock inget vin.... Det får jag komma ihåg tillen annan gång!

  • LindaS­undber­g
    Äldre 20 Apr 23:09
    #8

    Lillen fick halsband av sina faddrar, tror inte heller det finns någon typisk grej att ge sådär. Vi ville inte ha några tenn eller silver grejer alls förutom halsband då utan vi önskade oss bara personliga grejer och det fick vi så vi är nöjda :) På lillens ettårsdag fick han en fond av sin fadder som hon sätter in femtio kr på varje månad, det kan ju vara något också.

  • Äldre 20 Apr 23:18
    #9

    Isabella fick ett guldkors av sin gudmor
    Thor fick ensparbössa i silver


    Mamma till Oscar-91,Wilhelm-94,Isabella-05 & Thor-08
  • Äldre 21 Apr 09:58
    #10

    Min sons gudmor öppnade ett sparkonto åt min son där hon varje år sätter in en slant till honom, vid födelsedag, jul, påsk...

    Det tyckte jag var väldigt bra då han ändå får så mycket saker och leksaker.

    /J

  • zmuliz­janzon
    Äldre 21 Apr 10:06
    #11

    Jag köpte ett dophalsband på www.vildavictoria.se åt min guddotter. En platta med hennes namn och datumet då hon döptes (det ville hennes mamma .
    En fin present som hon kan ha med sig livet ut.

Svar på tråden Vad ska gudmor köpa i doppresent?