• en ensam pappa
    Äldre 23 Apr 18:57
    17693 visningar
    30 svar
    30
    17693

    Tjejer: Rakat eller inte (OBS! ej som de andra trådarna!)

    Nyrakad, några dagars skäggstubb, mustasch, getskägg, helskägg eller ?

  • Svar på tråden Tjejer: Rakat eller inte (OBS! ej som de andra trådarna!)
  • Äldre 24 Apr 02:08
    #11

    Till alla som svarat rakat... Det finns två sätt att säga det här...

    1.


    2. det ska vara skägg och muscha, fiifaan. stubb kan jag acceptera, men fasen aldrig rakat!

  • fjonka­n
    Äldre 24 Apr 08:25
    #12

    En schysst rakad "frisyr" och välansat ska det vara.Helrakat påminner om barnakinder tycker jag.

  • Äldre 24 Apr 10:08
    #13

    tycker det är sexigt med lite stubb.. =)

  • klurif­ax
    Äldre 24 Apr 13:02
    #14

    Gillar inte slätrakat eller helskägg, men allt där emellan går bra!!

  • Äldre 24 Apr 13:04
    #15

    Nyrakat tack

  • Anonym
    Äldre 24 Apr 13:04
    #16

    Min kille har trimmat sitt skägg, så han har nån slags frisyr på de. eller va de heter med skägg.. haha! de e iaf skitsnyggt!!!

  • LillaZ
    Äldre 24 Apr 13:06
    #17

    Nyrakat! Men min sambo vägrar oftast att raka hela ansiktet. Han rakar kinderna och mustaschen och pullisongerna (eller va heter det?) men sen behåller han skägget på hakan. Sååå fult!

  • Äldre 24 Apr 13:10
    #18

    Hmmm ...
    Alltså, det är ju snyggast med lite stubb, men ska man kramas är nyrakat att föredra. Kan inte bestämma mig ...


    We´re having company!
  • Äldre 24 Apr 13:11
    #19

    Beror ju helt på hur personen ser ut.


    Det är vi som är familjen G(-illerström)!
  • Äldre 24 Apr 14:38
    #20

    Några dagars stubb.

    //Malin

  • Thaley­a
    Äldre 24 Apr 16:23
    #21

    Stubb är sexigt som fan! Min man har sådan otrolig skäggväxt att det inte är länge innan det blivit för långt igen. Skägg är rätt så osexigt, och mustasch är det vidrigaste jag sett haha. En liten getskägg grej som är i stubblängd kan vara snyggt och även om stubben är friserad på något snyggt ej överansträngt sätt. Stubb runt hela hakan och inte runt munnen om ni förstår är snyggt. Rakat är väl helt okej ändå.

    På tre dagar har min kille fått början till skägg, på kvällen samma dag som han rakat eller dagen efter är snyggast.

  • fjäile­n
    Äldre 26 Apr 21:35
    #22

    rakad fram till max 3dagars stubb..
    helst rakad och len...

  • Angels Fall First
    Äldre 11 Jun 12:28
    #23

    Några dagars stubb är väl alltid trevligt, men helskägg är å andra sidan också sexigt. Svårt val där


    mina svenska tangenter kommer och går
  • Äldre 11 Jun 12:38
    #24

    Vilket som men jag går igång lite extra när min man struntar i att raka sig en vecka eller två. Han är ruskigt läcker då.

  • malias
    Äldre 11 Jun 19:37
    #25

    Jag gillar skägg!

  • frugan­L
    Äldre 11 Jun 19:46
    #26

    Det beror så klart på person, som allt annat. Finns inga absoluta sanningar när det gäller utseende.

    Generella riktlinjer finns dock.
    Helrakat är för det mesta tråkigt.
    Helskägg är för det mesta för mycket.
    För långt, speciellt på överläppet, så det fastnar mat är alltid äckligt.
    Om skägget på hakan är långt får det inte finnas mer ansiktsbehåring än runt munnen.
    Trimmat är snyggare än vildvuxet, men det trimmade får vara långt.

    Välvårdat är ett måste, även om det handlar om att fläta det knälånga skägget och locka mustachen á la en liten korkskruv.

  • Clobbe­rella
    Äldre 11 Jun 19:46
    #27

    Kort, välvårdat helskägg, skitsnyggt! Men det förutsätter ju att man har tillräckligt med skäggväxt, blir det fläckigt ser det bara ut som ett patetiskt tonårsförsök till skägg, bättre att låta bli i så fall.

  • Anonym (emmi)
    Äldre 11 Jun 23:29
    #28

    Åh, några dagars skäggstubb såklart!! Har nog aldrig sett en kille som inte passar i några dagars stubb under förutsättning att man har hyfsat jämn skäggväxt...Vad man i ett förhållande föredrar med tanke på att skägg kan vara stickigt är en annan sak men när jag träffar en ny kille så är chansen att vi ligger med varandra typ 100% högre än om han är slätrakad.

    Helskägg och mustasch beror helt på vem det sitter på. Kan hjälpa eller stjälpa.

  • Anonym
    Äldre 12 Jun 00:29
    #29

    nyrakat tack *L*... eller endagsstubb är ok... men skägg nej tack... uff... hur gott är det att kyssa en pälsboll...

  • Äldre 12 Jun 00:45
    #30

    Lite lätt skäggstubb över det hela, gör det hela till HILF

Svar på tråden Tjejer: Rakat eller inte (OBS! ej som de andra trådarna!)