• Safir7­3
    Äldre 9 May 18:09
    20251 visningar
    13 svar
    13
    20251

    Känna sparkar i vecka 15?

    Jag är gravid och har gått in i vecka 15 idag. Tycker att jag har känt lite sparkar, det började redan i vecka 14...är inte det lite väl tidigt?

    Det är andra barnet, jag vet inte om man brukar känna sparkar etc tidigare då? Nån som vet?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-09 18:12
    Egentligen är väl sparkar kanske fel ord, men lite fladder eller vad man ska säga, är det som jag känner.

  • Svar på tråden Känna sparkar i vecka 15?
  • Mickis­H
    Äldre 9 May 19:44
    #1

    Jag började känna av bebisen i v 15+4 så det är inte omöjligt. Väntar också nr 2 De flesta känner av barnet tidigare andra gången, då vet man hur det känns.

    Lycka till med bebisen

  • sommar­mor
    Äldre 9 May 20:33
    #2

    började känna av bebisen i v14 både denna gång och förra, ja det räknas som tidigt men beror på hur livmodern ligger förklarade min BM, själv bär jag väldigt ytligt, långt fram då känns det tidigare. Fick mage jätte tidigt också, de första såg magen i v.6 !

  • Äldre 9 May 20:45
    #3

    jag är i v 16 på andra grav, och jag kände också första fladdret i v 14. tidigt, men inte omöjligt sa BM, särskilt andra gången. förra gången kände jag inget förrän v 19.

  • Äldre 10 Jun 14:09
    #4

    Hej hej!
    jag är gravid med mitt andra barn och jag började känna vilden i veckan 10!
    Är i veckan 17 nu och det rör massor! Min man ligger ofta med handen på magen och vi skrattar tillsammans åt vilden!

  • Lincon
    Äldre 10 Jun 14:10
    #5

    Det är fullt möjligt Jag kände fladder i magen i v 15 med första, som en fisk som rörde sig där inne!

  • Äldre 10 Jun 14:12
    #6

    Jag kände första småkickarna i vecka 14 (13+4) nu med andra. Kände "något" redan i vecka 12 eller 13 men vågar inte svära på att det var bebis. Så visst är det möjligt!

  • trollm­amma76
    Äldre 12 Jun 12:55
    #7

    kände vid 13-14 nu men min senaste och hennes hicka kände jag väl vid vecka 14 satt på ett cafe med maken och barnen när jag kände hur det pulserade på ett och samma ställ vilken känsla.

  • Hjärta­ts Lust
    Äldre 22 Jul 20:39
    #8

    jag kände med säkerhet i v 14+6 ett fladder eller som bubblor, hade känt samma nån dag före men va osäker på om det va bebisen eller inte, men det va det =) det va/är första barnet. (hon är 1 nu )

  • Ängeln­Dennis
    Äldre 22 Jul 22:40
    #9

    Vecka 12 kände jag som bubbel innefrån, var osäker först om det var bebis. Men sen visade det sig vara det


  • Äldre 28 Jul 11:24
    #10

    åååå vad upplyftande att läsa. Jag är i v 15+1 idag och nu HAR jag känt just som några beskriver, som bubblor eller som ett pulserande på samma ställe vid 2 olika tillfällen. Då MÅSTE det ju vara bebis. Jag har ju känt att det är just där den ligger (för det syns utifrån vart den är just nu). Vad underbart.

  • Äldre 29 Jul 10:08
    #11

    Hur ska det kännas egentligen? Som en fisk? Jaha. hur känns en sådan då? Jag menar tex hur länge håller det på. Är i v 14+1 o inte känt ngt än så länge, tror jag.

  • Äldre 29 Jul 18:32
    #12

    Jag tror att det är högst ovanligt att man känner också. Alla som fått två barn säger ju att det var lättare med andra för att de visste vad de skulle leta efter. Mitt var bara som ett bubblande, det jag reagerade på var att jag inte känt det förut och att det kom på samma ställe två gånger, precis där bebis ligger.
    Det där med fisken verkar komma senare....

  • Äldre 29 Jul 18:36
    #13

    Det är fullkomligt möjligt. Jag kände nog redan i v13-14 när jag var uppe i luften och flög. Fattade inte riktigt att det var det tills nästa vecka då samma sorts "kickar" började komma tätare och tätare

Svar på tråden Känna sparkar i vecka 15?