• Äldre 31 Aug 21:07
    1652 visningar
    6 svar
    6
    1652

    Resa över halva stan för garanterad BB plats? Är det klokt?

    Det finns ett ställe i Stockholm som kan garantera plats så att man inte blir skickad vidare till Uppsala eller Södertälje eller liknande och det är BB Stockholm i Danderyd. Problemet är att det blir en timmes resväg dit medan vi bor 5 minuter från SÖS. Är det verkligen värt att få garanterad plats?

    Nu vet jag att jag har en manlig syn på denna fråga men vad tycker ni andra?

  • Svar på tråden Resa över halva stan för garanterad BB plats? Är det klokt?
  • Mr Jim
    Äldre 31 Aug 21:13
    #0

    Tja.... Vårt BB byggs om så vi kan välja på att köra 10.5 mil österut eller 9.8 mil norrut....

    Gnälla över "halva stan"?

  • knoddm­aker
    Äldre 1 Sep 10:14
    #0

    Vi tyckte det var valt att välja bb stockholm... nu blev det tyvärr en igångsättning på KS, men annars hade det blivit bb stockholm. Dom har under sina fem år aldrigt behövt skicka någon vidare. När vi var inne på KS så blev dom under natten tvungen att skicka en del till Västerås... så då är inte vägen till danderyd så långt borta.

    men kolla bb södra, som ligger på sös. vet att det är en variant på bb stockholm. de kanske har platsgaranti?

  • rekop
    Äldre 18 Sep 22:10
    #0

    Varför inte välja Södra BB på SÖS?
    garanterad plats!

    läs mer och läs pdf-filen som finns på sidan.

    www.sodersjukhuset.nu/templates/normal____3585.asp

  • rekop
    Äldre 20 Sep 19:53
    #0

    Sorry..
    Det är bara "prioriterad plats" inte garanterad men ändå.. känns kanske lite tryggare? :)

    Läste inte tillräckligt noga.

  • lederh­osen
    Äldre 29 Sep 14:59
    #0

    Vårt andra barn föddes på BB Stockholm och jag kan bara säga att det stället är guld. Trevligt bemötande, kompetent personal, snyggt, lugnt och stilla, förlossningsrummet kändes mer som ett hotell/vardagsrum än en sjukhussal... Bara positiva erfarenheter därifrån. Inte för att andra förlossningskliniker på något sätt är sämre, men jag fick bara en lite extra varm och go känsla där...

    Så ja, utöver fördelen att platsen blir garanterad så kan det absolut vara värt att åka några km extra. (Vi bor också eg. närmast SÖS.)

  • fille
    Äldre 30 Sep 09:55
    #0

    Om du bara har 5 min till första stället så kanske ni kan åka förbi där o kolla läget först iaf? I värsta fall har ni förlorat 5-10 min. Tänk på att man kanske blir hemskickad också om det inte kommit tillräckligt långt. Skönare att bara ha 5 min hem då.

Svar på tråden Resa över halva stan för garanterad BB plats? Är det klokt?