• Kexcho­kla
    Äldre 12 May 14:59
    2631 visningar
    3 svar
    3
    2631

    Grill tider

    Hej, jag försöker lära mig grilla gott, tydligen är det en hel vetskap att klara av.
    Marinad och vad jag vill grilla det har jag koll på men inte själv grillen. Vet att man ska vänta till glöden "lagt" sig innan man börjar men sist så "dog" den när jag la på köttet. La jag på för mycket så den blev kall eller? När ska man ha locket på, luftintagen öppen eller stängd. Blanda briketter och kol eller bara köra en sort? Kan du ge lite tips på detta så kanske familjen slipper äta kolbitar i sommar!

  • Svar på tråden Grill tider
  • Fråga Kocken
    Äldre 13 May 06:24
    #1

    Hejsan
    Jag måste erkänna att detta med de specifika frågorna om grillen är inte min starka sida att svara på, ledsen för det. Just grilltekniken med kol eller briketter om lufthål ska var öppna eller stängda vågar jag inte ge mig in på att svara.
    Tyvärr, hoppas kanske att någon annan grillexpert här på familjeliv ser detta och kan hjälpa till med ett bra svar.
    Lycka till!
    Hälsningar
    Lotta

  • Fråga Kocken
    Äldre 15 May 09:50
    #2

    Hejsan
    Jag kom på att du kan läsa lite tips om grillning om du använder dig av den här länken:
    www.milda.com/SE-New/cooking.asp

    Hälsningar
    Lotta

  • Kexcho­kla
    Äldre 28 May 16:47
    #3

    Tack, ska genast kolla den sidan. Grillade i helgen och det blev kanon så det kanske är övning som gäller.

Svar på tråden Grill tider