• Elvira­ssuper­pappa
    Äldre 17 May 23:33
    2772 visningar
    5 svar
    5
    2772

    Sport 2009

    Detta är en tråd för diskussion om alla sporter, Hockey, Fotboll, Dart (kan kanske kallas för sport), Amerikansk fotboll, Tennis etc.

    HV vann ju inte i år men vi vinner nästa säsong, mitt Kalmar FF har tagit 3 raka men torskade mot sillstryparna IFK med 2-1. AIK har imponerat men dom har en sådan svag trupp så dom kommer dala, Djurgården hahaha, Bajen får det svårt övriga skiter jag i men fan klädesföretaget Elfsborg kommer tyvärr vinna SM-Guldet.

    LHC kommer aldrig vinna SM-Guld i hockey och det blir över 9 miljoner människor glada över förutom de 123000 som just bor i Linköping, " Gotland" hoppas vi vinner girot.

    Nästa säsong vinner Spurs premierleague (har jag sagt i c:a 25 år), där kan man verkligen prata om att hoppet aldrig överger en.

    Så mina vänner dags att börja diskutera, vi som sitter hemma med barnen

  • Svar på tråden Sport 2009
  • Daniel­ito
    Äldre 29 May 22:35
    #1

    Säger bara att AIK vinner över alla Sthlm lagen i Allsvenskan, förklarar det inte bara en sak?

  • hedde7­3
    Äldre 31 May 08:23
    #2

    Ja, onekligen ser aik ut att utan större problem vinna stockholmskampen o blåvitt lär väl utan problem ta hem den göteborska avdelningen. Frågan är bara var sm guldet hamnar? Får jag själv välja o önska så slutar tabellen såsom den ser ut under uppehållet, med blåvitt på topp, men jag tror nog också att elfsborg tar hem det i slutändan. :(
    Frågan är vad de övriga göteborgslagen skall hitta på för att kunna vara med o fajtas där uppe? FC Gothia är knappast någon önskedröm för någon supporter till de lag som var inblandade i den debatten, men i långa loppet kanske den enda utvägen om man vill ha ett lag som är med o fajtas om titeln " bäst i stan" i göteborg?

  • Daniel­ito
    Äldre 6 Jun 10:36
    #3

    Ärligt talat så tror jag att AIK kan vinna SM-guld, känns som en repris från -98, inte många mål i snitt men ändå så gick det hela vägen.

  • Eagle8­4
    Äldre 13 Aug 15:09
    #4

    HV kanske har chansen att ta sm-guld denna säsong men jag är inte säker på det.
    Det finns dom lag som har överraskat en hel del, jag skulle nog vilja se,
    Frölunda mot luleå det kan bli kamp.
    För jag har lite svårt o se favorit laget spela final i år igen.

    Jag är själv Färjestadare

  • ignato­vich
    Äldre 13 Aug 21:32
    #5

    Hoppas på Hv71, men Frölundas nyförvärv ser ju grymma ut. Sedan hoppas jag att Steelers (Olofströms IK) spöar sk-en av alla andra lagen i Div 1 F. Särskilt Karlskrona, Kristianstad och Mörrum ska få spö!

Svar på tråden Sport 2009